مکمل بنزین
گوناگونخبر

آمار فروش خودروسازان در سال 1401، پژو 207 پرفروش‌ترین خودروی ایران

آمارهای سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو نشان می‌دهد که در 11 ماه اول سال 1401، این سه شرکت مجموعاً یک میلیون و 38 دستگاه انواع خودرو فروخته‌اند. این در حالی است که تا پایان بهمن سال گذشته میزان فروش خودرو حدود ۹۳۱ هزار دستگاه خودرو بود که این یعنی امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی فروش خودرو بوده‌ایم. بررسی دقیق‌تر فروش خودرو نشان می‌دهد که گروه صنعتی ایران‌خودرو در این 11 ماه ۵۵۲ هزار و ۷۸۴ دستگاه انواع خودرو (سواری و وانت) فروخته است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در آمار فروش ایران‌خودرو، سهم خانواده پژو 337 هزار دستگاه بوده و عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایران در سال 1401 به پژو 207 رسیده است. سال گذشته ۲۷۰ هزار دستگاه از خانواده پژو به فروش رسیده بود، بنابراین امسال از این خانواده ۶۷ هزار دستگاه بیشتر فروخته شده است. همچنین در این بازه زمانی حدود ۶۵ هزار دستگاه سمند، ۷۵ هزار دستگاه دنا و ۳۵ هزار دستگاه رانا فروخته شد که به ترتیب ۱۹ هزار دستگاه، ۳۴ هزار دستگاه و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه بیشتر از پارسال است. در ۱۱ ماه نخست امسال حدود ۱۴ هزار و ۲۰ دستگاه هایما نیز به فروش رسیده که اگرچه فروش این محصول نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر شده اما کم‌فروش‌ترین محصول ایران‌خودرو بوده است.

بررسی آمارهای سایپا نیز نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه امسال حدود ۳۵۹ هزار دستگاه خودرو توسط این خودروساز فروخته شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ یعنی سایپا در این مدت ۶۶ هزار دستگاه بیشتر از پارسال خودرو فروخته است. دراین‌بین، خانواده X200 شامل تیبا، ساینا و کوییک با مجموع فروش بیش از 284 هزار دستگاه، پرفروش‌ترین خانواده در محصولات سایپا بوده است. تا پایان بهمن سایپا بیش از ۳۰ هزار دستگاه شاهین هم فروخته شده که نسبت به ۱۱ ماهه پارسال رشد ۳ هزار دستگاهی را نشان می‌دهد. در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۴ هزار دستگاه وانت پراید نیز به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 6 هزار دستگاه افزایش داشته است.

شرکت پارس‌خودرو در یازده ماه نخست امسال موفق به فروش حدود 127 هزار دستگاه خودرو شده که رشد اندکی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. پرفروش‌ترین محصول این شرکت خانواده Q200 (کوییک) با فروشی بیش از 70 هزار دستگاه بوده است. همچنین در این بازه زمانی ۷۰۰ دستگاه ساینا توسط پارس‌خودرو فروخته شده است. در این مدت ۱۹۴ دستگاه کوییک S، پنج دستگاه برلیانس و ۱۰ دستگاه رنو هم فروخته شده که کم‌فروش‌ترین محصول این شرکت در ۱۱ ماهه امسال بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا