مکمل بنزین
گوناگونخبر

نماینده شرکت دانگ‌فنگ سوکون: تنها شریک تجاری ما در ایران بهمن موتور است

احتمالا این روزها بحث حضور خودرو دانگ فنگ IX7 را در کشورمان ایران شنیده باشید. خودرویی که شرکت کارمانیا قبل از واگذاری به کرمان موتور، اقدام به واردکردن 2 دستگاه از این محصول را کرده بود و باعث شد تا شایعه عرضه این محصول توسط کارمانیا در بازار بپیچد.

اما در آن‌طرف ماجرا، شرکت بهمن موتور که با شراکت برند سوکون چین، مدل‌های مختلف دانگ فنگ IX5  را با نام‌های دیگنیتی پرایم و پرستیژ وارد بازار کرده، مدعی است که سوکون شریک تجاری اختصاصی گروه بهمن بوده و دیگران نماینده رسمی این برند چینی در ایران محسوب نمی‌شوند.

دیگنیتی دریم – DONGFENG IX7

مدیران گروه بهمن و نماینده برند سوکون در ایران، مدعی هستند که شرکت کرمان موتور و زیرمجموعه آن از طریق یک شرکت تریدر و واسطه‌ای به‌دنبال واردات قطعات خودرو IX7 بوده و وزارت صمت، با وجود نماینده رسمی سوکون، نخواهد پذیرفت که دیگران با واسطه قطعات خودروها را تامین کنند. نماینده رسمی کمپانی سوکون در ایران در مصاحبه ای با پایگاه خبری چرخان، صراحتا و رسما اعلام کرد که تنها نماینده این برند در ایران بهمن موتور بوده و با هیچ شرکت دیگری در خصوص ix7 و دیگر محصولات سوکون تعامل کاری ندارند.

اینطور که گفته می‌شود، بهمن موتوری‌ها مکاتبات لازم را با وزارت ضمن انجام داده و قرار است تا جلوی اقدامات طرف کرمانی گرفته شود.

براساس برخی احتمالات، می‌توان گفت که گزارشات ناشی از اطلاعات ناقص برخی اصحاب رسانه، باعث شده تا کرمان موتور و کارمانیا به سمت خودروهای شریک تجاری بهمن موتور، یعنی سوکون رفته و هزینه‌های گزافی را به شرکت‌ها تحمیل کرده باشند.

باتوجه به قراردادهای نوشته شده، خودرو دانگ فنگ IX7 قرار است که به صورت مونتاژی وارد بازار ایران شود. اما باتوجه به اینکه فرآیند واردات خودرو به صورت CBU فراهم شده، بهمن موتور تصمیم گرفته تا سری‌های اول را به صورت کامل وارد کشور کند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چینی درجه ۲ را به بعضی از مفت خورها ی ایران دو نیم ملیارد فرو می کنند تازه هم تبلغ هم می کنند قیمت اش با پراید داخلی ما هیچ فرقی نداره فقط ظاهری وبادکرده ورنگ وبزگ شده هست

  2. در هر ضمینه ای اخبار را دنبال میکنی همش سود و منفعت طلبی و کلاه برداریه دیگه چیزی بنام پیشرفت و همبستگی دیده نمیشه اشفته بازاریست که هر کی بدنبال منفعتشه به هر طریقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا