مکمل بنزین
گوناگونخبر

آخرین کوپه دوازده سیلندر رولزرویس معرفی شد

مثل اکثر خودروسازان جهان، رولزرویس هم در حال حرکت به سمت قوای محرکه الکتریکی است و اواخر امسال اولین محصول برقی خود که کوپه‌ای بنام اسپکتر است را به بازار عرضه خواهد کرد. عرضه اسپکتر اما به معنای پایان کار مدل ریث خواهد بود که این یعنی باید با کوپه‌های دوازده سیلندر رولزرویس برای همیشه خداحافظی کنیم. این پایان یک دوره طولانی و مهم در تاریخ رولزرویس خواهد بود و به همین مناسبت، سازنده انگلیسی نسخه ویژه‌ای از ریث را با نام بلک آرو معرفی کرده است که در تعداد بسیار محدودی ساخته می‌شود.

ریث برای اولین بار در سال 2023 معرفی شد و این نسخه ویژه با گذشته V12 رولزرویس ارتباط دارد. ریث بلک آرو از خودروی رکوردشکن تاندربولت کاپیتان «جورج ایستون» الهام گرفته است. این خودرویی بود که برای شکستن رکورد سرعت زمینی ساخته شده بود و با استفاده از دو موتور V12 هواپیمایی رولزرویس در سال 1938 توانست در دریاچه نمک بونوئل در ایالات یوتای آمریکا به سرعت 575 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ریث بلک آرو در بیرون از رنگ منحصربه‌فردی بهره می‌برد که از نقره‌ای در جلو به مشکی در عقب تبدیل می‌شود. این یکی از پیچیده‌ترین رنگ‌هایی است که تاکنون توسط رولزرویس ساخته شده است. علاوه بر این، نمای بیرونی خودرو با تریم‌های زردرنگی در قسمت‌های مختلف تزئین شده است. دلیل انتخاب رنگ زرد این است که در کنار تاندربولت رکوردشکن یک فلش مشکی بزرگ در دایره‌ای زردرنگ نقاشی شده بود. ازاین‌رو، در ریث بلک آرو هم روی سپر جلو، میله‌های تقویتی V شکل پشت جلوپنجره، روی رینگ‌ها و حلقه ظریفی زیر لوگوی روح خلسه رنگ زرد کار شده است.

در داخل خودرو هم رنگ زرد حتی بیشتر از بیرون دیده می‌شود و از این رنگ در صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان و تریم روی داشبورد و درها استفاده شده است. در ساعت ویژه روی داشبورد هم تزئینات زردرنگی کار شده و ساعت ثبت رکورد تاندربولت در سال 1938 هم روی آن نقش بسته است. همچنین یک نقطه زردرنگ داخل فلشی مشکی روی پارکابی‌ها نیز کار شده است. یکی از ویژگی‌های داخلی جالب ریث بلک آرو اما روی داشبورد آن دیده می‌شود یکی جایی که طرح گرافیکی پیشرانه V12 کار شده است.

علاوه بر این، در این خودرو همان سقف ستاره‌ای معروف رولزرویس هم وجود دارد اما حالا در این سقف 2117 چراغ فیبر نوری با طرح خاصی کار شده که دقیقاً آسمان شب بر فراز بونوئل در زمان رکوردشکنی تاندربولت در سپتامبر سال 1938 را نشان می‌دهد. ریث بلک آرو در بخش پیشرانه اما تغییری را تجربه نکرده و از همان موتور 6.6 لیتری V12 توئین توربو با 632 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. از این خودرو تنها دوازده دستگاه ساخته می‌شود که همه آن‌ها فروخته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا