مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هیوندای ورنا با طراحی چشمگیر معرفی شد

هرچند هیوندای اکسنت پس از مدل 2022 از بازار آمریکا کنار گذاشته شد اما عرضه این سدان کوچک در دیگر بازارها همچنان ادامه دارد و حالا نسل ششم آن رسماً در هند معرفی شده است. اکسنت در این کشور با نام ورنا عرضه می‌شود. هرچند ورنا در سبد محصولات هیوندای پایین‌تر از مدل الانترا قرار می‌گیرد اما با طول 4,535 میلی‌متر و فاصله محوری 2,670 میلی‌متری که در کلاس خود بیشترین است، خودروی کوچکی به‌حساب نمی‌آید.

ورنا که در سبد محصولات هندی هیوندای بالاتر از سدان کلاس B اورا قرار می‌گیرد، 1,765 میلی‌متر عرض و 1,475 میلی‌متر ارتفاع دارد؛ بنابراین، نسل جدید ورنا به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر از قبل شده است. این خودرو که روی رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی با لاستیک‌های 205 قرار می‌گیرد، در ظاهر شبیه مدل بزرگ‌تر الانترا است اما با یک نوار LED سراسری روی دماغه، به کراس‌اوور کنا و مینی‌ون استاریا هم شباهت دارد.

داخل هیوندای ورنا

کابین ورنای جدید با دو نمایشگر 10.25 اینچی، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، تودوزی چرمی و نورپردازی داخلی، برای یک خودروی اقتصادی بسیار خوب به نظر می‌رسد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو هم می‌توان به سانروف برقی، تنظیم بری صندلی راننده، پد شارژر بی‌سیم و حتی پدال‌های تعویض دنده دستی اشاره کرد. هیوندای در این خودرو برای عملکردهایی که زیاد استفاده می‌شوند از دکمه‌های معمولی استفاده کرده و بنابراین روی کنسول مرکزی ورنا دکمه‌های فیزیکی زیادی دیده می‌شود.

پیشرانه‌های هیوندای ورنا

پیشرانه پایه نسل جدید ورنا یک نمونه 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک نمونه اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند موتور 1.5 لیتری توربو را انتخاب کنند که 156 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود.

نسل جدید ورنا در هند در چهار تیپ عرضه می‌شود که قیمت ارزان‌ترین آن‌ها از 13,200 دلار آغاز می‌شود. گران‌ترین نسخه این خودرو نیز که با قیمت 21 هزار دلار ارائه می‌شود، از سقف مشکی‌رنگ، پدال فلزی و… بهره می‌برد. تمام تیپ‌ها اما به‌صورت استاندارد به شش ایربگ، ترمز دیسکی عقب، سیستم پایش باد تایرها، دستیار شروع حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی مجهز هستند. انتظار می‌رود نسل جدید ورنا به‌زودی در بازارهای دیگری غیر از هند هم عرضه شود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

  2. در مدلهای هیوندای واقعا خودروی کم هزینه و کم استهلاکی است انشاالله که در بازار ایران هم عرضه بشه

  3. با دلار ۵۳ هزاری ۷۰۰ میلیون تومان،اون وقت ۲۰۷ اشغال رو باید بخریم ۱،۲۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا