مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه برقی لاماری با قوای محرکه ساخت BYD راهی بازار شد

خودرویی که در ایران با نام لاماری عرضه می‌شود درواقع محصول برند فورتینگ دانگ‌فنگ است و T5 EVO نام دارد. حال دانگ‌فنگ نسخه برقی این خودرو را با نام لیتینگ (Leiting) در بازار چین عرضه کرده است. این خودرو روی پلت‌فرم EMA-E ساخته شده است. در قسمت جلوی لیتینگ شاهد تفاوت‌هایی با لاماری هستیم. در اینجا شاهد جلوپنجره بدون قاب، چراغ‌های بومرنگ شکل و دی‌لایت‌های دوبخشی در هر طرف هستیم درحالی‌که پایین سپر هم یک‌تریم رنگی کار شده است.

در قسمت جانبی هم همین نوار رنگی روی رکاب‌ها کشیده شده و حس اسپرتی و جوان‌پسندی به خودرو بخشیده است. سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ و رینگ‌های آلیاژی پنج پره با تریم رنگی هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. عقب خودرو اما شباهت زیادی به لاماری داشته و تغییر بزرگی در آن دیده نمی‌شود. البته در اینجا هم شاهد نوار رنگی روی سپر هستیم. برای این کراس‌اوور الکتریکی شش رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، خاکستری، آبی، سبز و سبز روشن قابل انتخاب خواهد بود. لیتینگ 4,600 میلی‌متر طول، 1,860 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر 2,715 میلی‌متر است.

در داخل خودرو از طرح دورنگ خاکستری و مشکی به همراه تزئینات سبز روشن استفاده شده که فضایی اسپرت و جوان‌پسند ایجاد کرده است. بااین‌حال، کابین لیتینگ تفاوت بزرگی با لاماری ندارد و در اینجا هم شاهد همان دو نمایشگر 10.25 اینچی، دریچه‌های تهویه دایره‌ای و غربیلک فرمان D شکل هستیم. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم از قابلیت تعامل صوتی و کنترل از راه دور برخوردار است. در بخش ایمنی هم لیتینگ به سیستم کمک‌راننده سطح دو پلاس مجهز شده است.

پیشرانه لاماری برقی

تمام مدل‌های دانگ‌فنگ فورتینگ لیتینگ به موتور الکتریکی ساخت BYD مجهز هستند که 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور دارد. برای این خودرو دو نوع باطری قابل انتخاب خواهد بود. باطری اول از نوع فسفات آهن لیتیومی با ظرفیت 57.8 کیلووات ساعت است درحالی‌که دومی یک پکیج باطری لیتیومی 85.9 کیلووات ساعتی است. این باطری‌ها به ترتیب برد 430 و 630 کیلومتری را فراهم می‌کنند. شتاب صفرتاصد لیتینگ هم 7.9 ثانیه اعلام شده است.

این خودرو به قابلیت شارژ سریع مجهز است و می‌توان از 30 تا 80 درصد باطری‌ها را در نسخه 430 کیلومتری ظرف 35 دقیقه و در نسخه 630 کیلومتری در 37 دقیقه شارژ کرد. لیتینگ در چین در هفت تیپ مختلف عرضه می‌شود که از 129,900 یوآن معادل 18,900 دلار تا 229,900 یوآن معادل 33,400 دلار قیمت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا