مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای موفاسا ادونچر معرفی شد، شاسی‌بلند جدیدی برای ماجراجویی

جوینت ونچر چینی هیوندای که با نام پکن هیوندای شناخته می‌شود، در حال آماده‌سازی کراس‌اوور جدیدی برای بازار این کشور بنام موفاسا (Mufasa) است. حال نسخه کانسپتی از این خودرو با نام موفاسا ادونچر معرفی شده که المان‌های ماجراجویی و ویژگی‌های آفرودی به آن اضافه شده است. قرار است نسخه تولیدی موفاسا ماه آینده در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شود و حدود سه ماه بعد در بازار چین عرضه گردد.

هیوندای فعلاً فقط نمای بیرونی موفاسا را نشان داده و هنوز از داخل آن خبر نداریم. پیش از این هم وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویری از نسخه تولیدی این خودرو منتشر کرده بود که ویژگی‌های طراحی آن را نشان می‌داد. در جلوی این کراس‌اوور کره‌ای شاهد طراحی X شکل هستیم که شامل جلوپنجره‌ای با طراحی پارامتریک در وسط و چراغ‌های جلو در طرفین آن می‌شود. در عقب هم چراغ‌های سراسری دیده می‌شود که به شکل یک بیضی کامل طراحی شده‌اند.

در کانسپت ادونچر اما عناصر آفرودی زیادی مثل دستگیره‌های روی کاپوت، محافظ‌های روی سپرها و قلاب‌های بکسل در عقب دیده می‌شود که حس و حالی ماجراجویانه به خودرو بخشیده است. روی سقف هم باربند بزرگی جای گرفته که در جلوی به چراغ‌های LED مجهز است. فلاپ دهانه گلگیرها، ارتفاع زیاد از زمین و لاستیک‌های آفرودی هم به حال و هوای ماجراجویانه خودرو افزوده‌اند. به گفته هیوندای، موفاسا ادونچر روی لاستیک‌های 18 اینچی 265 قرار گرفته است.

نسخه تولیدی موفاسا با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که 158 اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، در آینده یک نسخه هیبریدی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. کراس‌اوور جدیدی هیوندای 4,475 میلی‌متر طول، 1,850 میلی‌متر عرض و 1,665 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,680 میلی‌متر است. با توجه به این ابعاد و کلاس موفاسا که یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود، به‌احتمال‌زیاد این خودرو جایگزین مدل iX35 در بازار چین خواهد شد که پیشینه آن به نسل دوم توسان بازمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا