مکمل بنزین
گوناگونخبر

برادر جدید تیگو 8 راهی بازار شد؛ شاسی‌بلند جدید چری کایی کونلون!

شرکت کایی اتو (Kaiyi Auto) که قبلاً کووین نام داشت، شاسی‌بلند جدید خود را با نام کونلون (Kunlun) به بازار فرستاده است. این خودرو بین 99,900 یوآن معادل 14,500 دلار تا 149,900 یوآن معادل 21,800 دلار قیمت دارد. کایی همچنین خبر از عرضه سه نسخه پلاگین‌هیبریدی از این خودرو با قیمتی از 159,900 یوآن معادل 23,200 دلار تا 239,900 یوآن معادل 35 هزار دلار را هم داده است. تحویل نسخه پلاگین‌هیبریدی در سه‌ماهه پایانی امسال آغاز خواهد شد.

کونلون 4,738 میلی‌متر طول، 1,968 میلی‌متر عرض و 1,708 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,820 میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید کایی کمی بزرگ‌تر از چری تیگو 8 است که کونلون اشتراکات زیادی با آن دارد. این خودرو که در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره عرضه می‌شود، در داخل از نمایشگر مرکزی بزرگی بهره می‌برد که در ارتفاع پایین‌تری نصب شده است و به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هوآوی های‌کار با سیستم فرمان صوتی هوشمند مجهز شده است. کونلون می‌تواند به سیستم رانندگی خودکار سطح دو مجهز شود و از طریق به‌روزرسانی از راه دور آپدیت شود.

نسخه بنزینی کونلون با همان پیشرانه‌های 1.6 لیتری و 2 لیتری تیگو 8 عرضه می‌شود اما نسخه پلاگین‌هیبریدی با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به همراه یک یا دو موتور الکتریکی ارائه خواهد شد. نسخه تک موتوره 201 اسب بخار قدرت و نسخه دو موتوره 362 اسب بخار قدرت و برد تمام الکتریکی آن‌ها به ترتیب 110 و 180 کیلومتر است.

رابطه برند کایی با چری در حال حاضر را می‌توان چیزی مثل سئات برای فولکس‌واگن دانست. مهم‌ترین برتری کونلون در بازار فروش تکیه بر منابع فنی چری و قیمت مناسب است که بین مدل‌های هم‌سطح رقابت ایجاد می‌کند. کونلون و تیگو 8 پیشرانه‌ها و قدرت یکسانی دارند اما مزیت کراس‌اوور کایی اندازه بزرگ‌تر و فاصله محوری کشیده‌تر و همین‌طور ارائه در نسخه پنج‌نفره است. کایی هم‌اکنون در سبد محصولات خود شش مدل دارد که تمرکز همه آن‌ها روی بخش زیر صد هزار یوآن (15 هزار دلار) بازار است.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. این همه ماشین وارد میکنید ، دریغ از ارزان فروختن ، حمایت از قشر ضعیف شعاری بیش نیست .

  2. وابستگی کامل به خودروسازان بی کیفیت چین با قیمتهای گزاف و بالا !

  3. خوش به حال پولدارها و دو شرکت دلال و بد به احوال ما کارمندها که بوی ماشین نو(حتی پراید) را باید با خود به گور ببریم و بانیان این زجر و حسرت رو به خدا میسپارم وامید به عدالت او دارم.

  4. من t5فردا موتور رو خریدم واقعا کیفیتش عالیه. من ماشینهای کره ای مثل توسان و النترا هم داشتم از لحاظ کیفیت و شتاب هیچ تفاوتی با ماشینهای کره ای نداره و از لحاظ اپشن واقعا قابل مقایسه نیست و اپشنهاش خیلی بیشتر از ماشینهای کره ایه. واقعا خودروسازی چین توی این چند سال پیشرفت زیادی کرده و در سطح جهانی هست. من واقعا راضیم از t5

    1. دقیقا این حقیقت هیچ وقت عوض نمیشه که چین روز بروز بهتر رو بهتر میشه

  5. من تازه یه تیگو ۸ گرفتم حرف نداره خیلی خیلی سر تر از سانتافه و اسپورتیج و کیا هست خیلی نرم و قدرتمند و پر آبشن
    قبلا رنو کولوس داشتم حتی بهتر و نرم تر از کولیوس هست
    فریب اسم سازنده کشور ها را نخورید ماشین های چینی فعلی با ماشین های بی‌کیفیت ۵،۶ سال پیش چین خیلی فرق دارن
    چین الان تو خودرو سازی واقعا در رده های بالای جهانی قرار گرفته
    ماشینای فعلیش حرف ندارن
    ۷ سال گارانتیش به همه چیز می ارزه

  6. من تازه یه تیگو ۸ گرفتم حرف نداره خیلی خیلی سر تر از سانتافه و اسپورتیج و کیا هست خیلی نرم و قدرتمند و پر آبشن
    قبلا رنو کولوس داشتم حتی بهتر و نرم تر از کولیوس هست
    فریب اسم سازنده کشور ها را نخورید ماشین های چینی فعلی با ماشین های بی‌کیفیت ۵،۶ سال پیش چین خیلی فرق دارن
    چین الان تو خودرو سازی واقعا در رده های بالای جهانی قرار گرفته
    ماشینای فعلیش حرف ندارن
    ۷ سال گارانتیش به همه چیز می ارزه
    در مقایسه با ماشینای کره ای و… که هیچ نمایندگی واقعی ندارن و برای پیدا کردن یه قطعش باید کلی اسیر شد و کلی ازت پول یا مفت میگیرن واقعا ارزشش را داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا