مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند برقی بزرگ کیا EV9 معرفی شد

کیا از جدیدترین محصول الکتریکی خود با نام EV9 رونمایی کرده است. این خودرو اولین شاسی‌بلند الکتریکی سه ردیفه کیا خواهد بود. حداکثر برد این خودرو 540 کیلومتر است که در نسخه محرک عقب دوربرد با باطری 99.8 کیلووات ساعتی ارائه می‌شود. علاوه بر این، EV9 از معماری 800 ولتی بهره می‌برد و درنتیجه، در صورت استفاده از شارژر سریع با تنها 15 دقیقه شارژ 240 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. البته برای کسانی که برد 540 کیلومتری نیازی ندارند، کیا نسخه استاندارد را تدارک دیده است که با باطری 76.1 کیلووات ساعتی و فقط به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود. برد این نسخه اما هنوز اعلام نشده است.

قدرت کیا EV9

ضعیف‌ترین مدل کیا EV9 نسخه دوربرد محرک عقب است. این مدل از یک موتور با 201 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ظرف 9.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل استاندارد هم یک موتور الکتریکی دارد که البته با 215 اسب بخار قدرت، کمی قوی‌تر است اما در گشتاور تفاوتی ندارد. این مدل ظرف 8.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ مدل دو موتوره چهارچرخ محرک بروند که مجموعاً 378 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

داخل و بیرون کیا EV9

شاسی‌بلند الکتریکی جدید کیا 5,010 میلی‌متر طول، 1,980 میلی‌متر عرض و 1,755 میلی‌متر ارتفاع دارد و بنابراین تقریباً هم‌اندازهٔ تلوراید است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که EV9 روی پلت‌فرم E-GMP ساخته شده، فاصله محوری کشیده‌تری برابر با 3,100 میلی‌متر دارد که 20 سانتی‌متر از تلوراید و حتی 5 سانتی‌متر از کادیلاک اسکالید بیشتر است. EV9 در نسخه‌های معمولی و GT-Line ارائه می‌شود که در بیرون تفاوتی‌هایی دارند. نسخه GT-Line از سپرهای جلو و عقب اسپرت و جلوپنجره منحصربه‌فرد بهره می‌برد. رینگ‌های این خودرو نیز بین 19 تا 21 اینچی هستند.

پذیرش سفارشات خرید EV9 در سه‌ماهه دوم سال جاری در بازار داخلی کره جنوبی آغاز خواهد شد درحالی‌که خریداران دیگر بازارها باید تا ماه ژوئن منتظر بمانند. قیمت و تیپ‌های مختلف EV9 در آینده نزدیک اعلام می‌شود. همچنین رئیس کیا اعلام کرده است که این شرکت روی نسخه اسپرت و قدرتمند EV9 GT هم کار می‌کند که در سال 2025 معرفی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا