مکمل بنزین
رپورتاژ

تفریحات عجیب در استانبول

دیدنی های استانبول آن قدر زیاد است که احتمالا شما نام تعداد زیادی از آن‌ها را هم نشنیده باشید. استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است که سالیانه افراد زیادی چه از ایران و چه از کشورهای دیگر به آن سفر می‌کنند. شما می‌توانید در پارک آبی استانبول تفریحاتی هیجان انگیز را تجربه کرده و یا در یکی از بهترین هتل های استانبول اقامت کنید. در کنار این موارد تفریحات عجیب و هیجان انگیز دیگری در این شهر زیبا وجود دارد که در این مطلب شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

قایقرانی در شاخ طلایی

یکی از تفریحات هیجان انگیز و متفاوت در استانبول می‌تواند قایقرانی در شاخ طلایی باشد. این خلیج زیبا قسمت اروپایی استانبول را به دو تکه تقسیم می‌کند. علت نام گذاری این شاخ طلایی آن است که از بالا خلیج به شکل شاخ گاو دیده می‌شود و در زمان غروب خورشید، خیلج به مدت حدود 3 دقیقه کاملا طلایی رنگ می‌شود. قایقرانی بر روی این خلیج به خصوص در زمان طلوع و غروب خورشید می‌تواند یک تجربه لذت بخش برای شما باشد.

گردش در شهر سوار همراه با موتورسواری

یک تفریح هیجان انگیز و متفاوت در استانبول که توسط افراد بومی شهر انجام می‌شود، موتور سواری و گردش در شهر است. این موتورها متعلق به جنگ جهانی دوم بوده و یک همراه می‌تواند در صندلی کنار آن بنشیند. راننده مسافر را به بخش‌های مختلف شهر برده و در کنار موتور سواری می‌تواند زیباترین بخش‌های شهر را ببیند.

گردش در ساحل بورگازادا

اگر دوست دارید در سفر خود بعد از اقامت در یکی از بهترین‌ هتل‌های استانبول به یک ساحل آرام و زیبا بروید، ساحل بورگازادا بهترین انتخاب برای شما است. این ساحل در مقایسه با دیگر ساحل‌های استانبول کمتر شناخته شده بوده و شما می‌توانید در آب‌های گرم آن به راحتی شنا کرده و یا در ساحل آفتاب بگیرید. در این ساحل کلیساهای قدیمی و طبیعت بسیار زیبایی نیز وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن‌ها نیز لذت ببرید.

راه رفتن در آب انبار باسیلیکا

این آب انبار قدیمی‌ترین مخزن آب جهان است که از دوره بیزانس به یادگار مانده است. قدم زدن در این آب انبار شما را به دنیایی دیگر می‌برد و قطعا تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد. شما به دنیای زیر زمین می‌روید، صدای چکه مداوم آب را می‌شنوید و هوایی خنک و مطبوع را تجربه خواهید کرد.

ماجرایی جویی هیجان انگیز در جزایر پرنس

اگر به کشف چیزهای جدید و ماجراجویی علاقه مند هستید، در سفر به استانبول یک برنامه یک روزه برای سفر به جزایر پرنس کنار بگذارید. این مجموعه جزایر شامل 4 جزیره بزرگ و 5 جزیره کوچک بوده که در دریای مرمره واقع شده است. هر کدام از این جزیره‌ها بافت و ساختاری متفاوت با دیگری دارد. از صومعه‌های یونانی، معماری عثمانی تا عمارت لئون تروتسکی از جمله چیزهایی است که در این سفر یک روزه خود می‌توانید ببینید.

پارک آبی استانبول

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی که در سفر خود می‌توانید تجربه کنید، پارک آبی استانبول است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ترکیه است که هم به صورت روباز و هم سرپوشیده بوده و مرتفع ترین سرسره‌های آبی و جدیدترین وسایل بازی در آن موجود است. فرقی ندارد که تعداد شما چند نفر است و در چه گروه‌های سنی هستید، در پارک آبی استانبول برای شما بازی‌های متعددی وجود دارد.

ژوراسیک لند

یکی دیگر از دیدنی‌های استانبول، ژوراسیک لند آن است. این سرزمین هیجان انگیز حدود 10 هزار متر زیربنا داشته و در آن حدود 70 نوع دایناسور شبیه سازی شده‌اند. این سرزمین به قدری طبیعی و زیبا ساخته شده است که شما تصور می‌کنید که هزاران سال پیش سفر کرده‌اید و احساساتی متفاوت از هیجان، ترس و لذت را تجربه خواهید کرد. علاوه بر شکل ظاهری دایناسورها، استخوان‌های آن‌ها و حتی تخم‌هایشان نیز وجود دارد. در این پارک می‌توانید از خوراکی‌های کافه و رستوران خرید کرده و یا سری به رستوران چند بعدی آن بزنید.

پارک ویالند

یکی دیگر از دیدنی‌های استانبول پارک ویالند این شهر است. این پارک موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما در یکی از بهترین هتل‌های استانبول اقامت دارید و یا یک سوئیت را اجاره کرده باشید، دسترسی به پارک بسیار ساده است. این پارک دارای 3 بخش دنیای بازی، دنیای افسانه‌ها و دنیای هیجان بوده که بیش از 50 نوع بازی را در خود جای داده است.

استفاده از حمام‌های ترکی

شاید برایتان عجیب باشد که استفاده از حمام ترکی را نیز جز برنامه‌های سفر خود قرار دهید! اما انقدر این مساله در استانبول رایج است که در این شهر تعداد زیادی حمام با ویژگی‌های مختلف وجود داشته و یا ساخته شده است. اغلب حمام‌های ترکی در استانبول مربوط به دوران عثمانی هستند که بسیاری از آن‌ها مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته‌اند. استفاده از برخی از حمام‌های ترکی لوکس می‌تواند تا 300 لیر نیز برای شما هزینه داشته باشد.

شکار قارچ

یک تفریح هیجان انگیز در یکی از دیدنی‌های استانبول، شکار قارچ در میان جنگل بلگراد است. این جنگل یک جنگلی بسیار زیبا با پوشش گیاهی متنوع است که تورهای یک روزه مختلفی برای بازدید از آن برگزار می‌شود. در این جنگل قارچ‌های خوشمزه و آب داری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را چیده و یک غذای خوشمزه خانگی با آن آماده کنید.

 

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا