Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

‌آن‌چه که در مورد گران ترین خودروی الکتریکی چینی می‌دانیم

بی وای دی یانگ وانگ U8به‌عنوان یک آفرودر، سه ماه پس از اولین کنفرانس ژانویه خود در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. یانگ وانگ U8 یک خودروی الکتریکی با برد زیاد و باتری 49.05 کیلووات ساعتی است که می تواند 180 کیلومتر را طی کند.

افزایش دهنده برد این خودرو یک موتور 2.0 لیتری بنزینی است که دارای مخزن سوخت 75 لیتری برای تامین انرژی باتری است. این باک بزرگ به همراه یک باتری پر می تواند برد رانندگی، تا 1000 کیلومتر را فراهم کند.

این شرکت ادعا می‌کند که باتری این خودرو می‌تواند از 30٪ تا 80٪ فقط در 5 دقیقه شارژ شود. این SUV در مجموع دارای 38 حسگر – 3 لیدار، رادار 5 مگاواتی، 14 رادار اولتراسونیک و 16 دوربین – برای رانندگی خودران است.

ارتباطات ماهواره ای به راننده اجازه می‌دهد حتی در بیابان یا کوهستان بدون سیگنال تلفن همراه هم با مکان‌های دیگر در تماس باشد. همچنین اتصال به هواپیمای بدون سرنشین، یک گزینه اضافی اختیاری در U8 است.

 U8 مانند بسیاری از مدل‌های آفرود، دارای جعبه سقفی بزرگ و موتور احتراق داخلی است که اندازه آن تقریباً مشابه لندرور دیفندر است در حالی که وزن آن تقریباً 3.5 تن است.

با وجود وزن بسیار زیاد، U8 فوق العاده سریع است. پیشرانه 4WD است و هر چرخ توسط یک موتور الکتریکی 220 کیلووات به حرکت در می آید که در نتیجه 1180 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها 3.6 ثانیه است

U8 علاوه بر شتاب زیاد، می‌تواند بسیاری از مسیرهای صعب‌العبور را طی کند، و مانورهای پیچیده‌ای را در شرایط سخت انجام دهد.

Yangwang U8 داخلی چرم مجلل دارد. دارای سه صفحه نمایش کنسول مرکزی و یک نمایشگر 70 اینچی واقعیت افزوده مبتنی بر  هد آپ دیسپلی است.

صفحه ابزار راننده و سرنشین جلو 23.6 اینچ است. سرنشینان صندلی عقب Yangwang U8 دو صفحه نمایش 12.8 اینچی دیگر دارند. U8 دارای گزینه های پنج و هفت صندلی است.

BYD Yangwang U8 همچنین گران‌ترین خودروی تولید انبوه چین در تمام دوران است، با قیمت اولیه 159000 دلار. نسخه Premium و Off-Road Master  در 18 آوریل پیش فروش شد. بی وای دی  عرضه آفرود لوکس خود را در سه ماهه سوم سال 2023 آغاز خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.