مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی به سومین سهامدار بزرگ آستون مارتین تبدیل شد

شرکتی چینی جیلی در سپتامبر سال گذشته طی قراردادی 7.6 درصد از سهام آستون مارتین را خریداری کرد اما حالا سهم خود در این شرکت بریتانیایی را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و به 17 درصد رسانده است. هولدینگ جیلی 234 میلیون پوند معادل 292 میلیون دلار در آستون مارتین سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به سومین سهامدار بزرگ این شرکت پس از رئیس آستون مارتین «لارنس استرول» و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی تبدیل خواهد شد. پیش از این مرسدس بنز سومین سهام‌دار بزرگ آستون مارتین محسوب می‌شد.

در قالب این قرارداد جدید، جیلی یک کرسی در هیئت‌مدیره آستون مارتین خواهد داشت. همچنین این شرکت چینی متعهد شده که تا آگوست 2024 سهام خود در شرکت بریتانیایی را بیش از 22 درصد افزایش ندهد. جیلی اما پیش از این برای خرید کامل آستون مارتین بسیار تلاش کرده بود. این شرکت در سال 2020 پیشنهادی در برابر استرول مطرح کرد و در تابستان گذشته نیز برای خرید آستون مارتین ابراز علاقه نشان داد. بااین‌حال، نهایتاً جیلی به سهام 7.6 درصدی رسید که حالا به 17 درصد افزایش پیدا کرده است.

جیلی به سومین سهامدار بزرگ آستون مارتین تبدیل شد

هرچند جیلی بیشتر به‌عنوان یک شرکت چینی شناخته می‌شود اما این اقدام باعث گسترش حضور شرکت در صحنه جهانی خواهد شد. این شرکت چینی هم‌اکنون مالک ولوو، پولستار و لوتوس است و 10 درصد از سهام مرسدس بنز را هم در اختیار دارد. استرول در این رابطه گفته است:

هولدینگ جیلی که سال گذشته برای اولین بار سهامدار شد، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای رشد و موفقیت بلندمدت آستون مارتین می‌بیند. آن‌ها درک عمیقی رشد استراتژیک بازار کلیدی دارند و فرصت دسترسی به طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌ها را به ما می‌دهند

افزایش سهام جیلی در آستون مارتین ممکن است با ایجاد نمایندگی‌های بیشتر در شهرهایی مثل شانگهای و پکن، دسترسی بیشتر به بازار چین را برای این شرکت انگلیسی تسهیل کند. علاوه بر این، سهام جیلی در مرسدس بنز که شریک تکنولوژی آستون مارتین محسوب می‌شود هم بُعد دیگری به همکاری این شرکت‌ها خواهد بخشید. درحالی‌که آستون مارتین در سال 2019 با افت فاجعه‌بار ارزش سهام مواجه شد، هم‌اکنون در واکنش به افزایش سهام جیلی، ارزش سهام آستون جهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا