مکمل بنزین
گوناگون

رویکرد جدید MVM در بازاریابی و تبلیغات؛ اسپانسر حرفه‌ای ورزش!

تبلیغات و بازاریابی در هر شرکتی بنا به کارکرد و فعالیت آن، متفاوت است. با تغییر در نوع و روش تبلیغات در دنیای امروز، شرکت‌های بزرگ برای ایجاد ارتباط بهتر با مصرف کنندگان روش‌ها و رویکردهای تازه ای را پیش میگیرند تا با کمک از آنها بتواند حوزه فعالیت خود را گسترده تر از قبل نمایند. شاید این روزها توسل به روش‌های قدیمی تبلیغات و مارکتینگ برای برخی برندها هنوز جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد، اما برخی از مجموعه ها با تغییر رویکرد خود در این حوزه می‌کوشند تا به شکل جدیدی دریچه ای برای ارتباط با مخاطبان جدید خود باز کنند.

حتما به خاطر دارید که 2 یا 3 دهه پیش، برند کره ای ال‌جی، وقتی که هنوز آنچنان در بین برندهای مطرح دنیا صاحب نام نبود، با برگزاری و یا اسپانسرینگ مسابقات ورزشی در کشورهای آسیای غربی روز به روز شناخته تر میشد.

اما در بین کمپانی ها و شرکت‌هایی که در کشور ما در حال فعالیت هستند، خودروسازان خصوصی برای تبلیغات گاها دست به فعالیت‌های جدیدی میزنند که در نوع خود جالب است و نشان از تفکری پویا در حوزه مارکتینگ آنها دارد.

رویکرد جدید در تبلیغات MVM

گاهی تغییر رویه و شکل و شمایل روال قدیمی تبلیغات برای برخی از شرکت‌ها می‌تواند حرکتی ریسک گونه باشد، اما مدیران خودرو و البته به طور خاص برند MVM چند وقتی است که برای تبلیغات خود، روش‌های جدیدی را برگزیده است که البته پیش از این مرسوم بوده و اتفاقا جواب مثبتی نیز داشته است.

برند MVM در راستای همین تغییر رویکرد در حوزه مارکتینگ خود، چندی است که با برگزاری مسابقاتی با نام جام یا کاپ MVM سعی در تبلیغات خود و محصولاتش به روش‌های دیگری دارد و البته که موفق نیز بوده است.

مسابقات اسنوبرد جایزه بزرگ اولین تجربه

در اولین تجربه، برند ام وی ام در زمستان سال گذشته و همزمان با شروع بارش‌های سنگین برف، تلاش کرد تا با همراهی علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، مسابقات جذابی را برگزار کند. مدیران خودرو در آن زمان با همکاری فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران و در پیست بین المللی دربندسر، اقدام به برگزاری مسابقاتی تحت عنوان مسابقات جایزه بزرگ جام MVM نمود. مسابقاتی با حضور قهرمانان اسنوبرد کشور که با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان حرفه ای این ورزش مفرح و جذاب رو به رو شد. مدیران خودرو در این مسابقات به عنوان اسپانسر حضور داشته و خودروی اسپرت خود یعنی X55 Pro را نیز برای معرفی هرچه بیشتر به شرکت کنندگان به پیست دربندسر برده بود.

مسابقات تنیس آزاد 1000 امتیازی MVM Open Cup

با شروع سال جدید، مارکتینگ MVM رویه تبلیغاتی جدید خودرا از سر گرفته و بار دیگر با اسپانسرینگ مسابقات جذاب دیگری اینبار پا به زمین‌های تنیس گذاشته است.

این مسابقات به طور ویژه توسط مدیران خودرو برگزار و در آن محصول جدید این شرکت یعنی آریزو 5 اسپرت برای اسپانسرینگ انتخاب شده بود. خودرویی که با طراحی خاص و جدید خود، در واقع فیس لیفتی از سدان خوش فروش این شرکت در ایران است.

مسابقات تنیس 1000 امتیازی کاپ ام وی ام، از تاریخ 24 اردیبهشت ماه و با شرکت 316 ورزشکار و 350 بازی برگزار و نهایتا روز جمعه 5 خرداد ماه 1402 با حضور سرمربی تیم ملی تنیس و مدیر تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی و بین المللی انقلاب تهران و استقبال تماشاگران، مسابقات فینال آن در دو بخش سینگل و دوبل برگزار شد.

در پایان و مراسم اهدا جوایز این دوره از مسابقات جذاب تنیس، با حضور دکتر عزیزی رییس فدراسیون تنیس، شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون، اشکان شاپوری مدیر مجموعه نما کلاب و هانی هردانیان مدیر بازاریابی برند ام وی ام برگزار صورت گرفته و به قهرمانان این ورزش جذاب در دو بخش سینگل و دوبل هدایای نقدی جذابی اهدا شد.

لازم به ذکر است که در فینال مسابقات سینگل علیرضا یزدانی به مقام نخست و آرش رسولی به مقام دومی دست یافت. در بخش فینال دوبل نیز تیم آرش سوری و کیارش سوری به مقام قهرمانی و تیم امیرحسین بادی و علی رضوی به مقام نائب قهرمانی رسیدند.

همانطور که اشاره شد، مسابقات تنیس ۱۰۰۰ امتیازی کاپ ام وی ام با نام MVM Open Cup، پس از مسابقات اسکی و اسنو برد در پیست بین المللی دربندسر، دومین حضور برند MVM در مسابقات ورزش قهرمانی کشور است که نشان از عزم این برند در بازاریابی ورزشی دارد. تغییر، پوست اندازی و عرضه محصولات جدید مدیران خودرو قطعا برای معرفی نیاز به مسیر جدیدی در حوزه تبلیغات نیز دارد که اسپانسرینگ و بازاریابی ورزشی می تواند در این بسیار موثر باشد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا