مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آستون مارتین DB12 با پیشرانه هشت سیلندر مرسدس معرفی شد

آستون مارتین با معرفی مدل جدید DB12 که اولین سوپر تورر جهان نامیده شده، عصر جدیدی از تجمل و پرفورمنس را آغاز کرده است. این خودرو که برای جشن 110 سالگی آستون مارتین طراحی شده، اساساً یک فیس‌لیفت گسترده روی مدل DB11 است که در سال 2016 معرفی شد ولی بااین‌حال، به‌روزرسانی‌های DB12 بسیار فراتر از تغییرات ظاهری هستند. در بیرون، این مدل جدید به لطف ویژگی‌هایی مثل سوپر جلوی جدید، جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی متفاوت و کاپوت جدید، کاملاً از DB11 متمایز شده است.

بااین‌حال، متأسفانه تغییرات ظاهری در همین‌جا به پایان می‌رسند زیرا از ستون A به عقب تقریباً همه‌چیز با DB11 یکسان است و تغییرات در مواردی جزئی مثل آینه‌های جانبی باریک‌تر و نوشته ASTON MARTIN در عقب خلاصه می‌شود. این شرکت همچنین برای محصول جدید خود رینگ‌های 21 اینچی جدیدی را هم در نظر گرفته که 8 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های 20 اینچی DB11 هستند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پایلوت 5S پوشیده شده‌اند که وعده کاهش 20 درصدی سروصدای تایرها در داخل کابین را داده‌اند.

هرچند بدون شک نمای بیرونی DB12 محصولات قبلی آستون مارتین را به یاد می‌آورد اما در مورد داخل هرگز نمی‌توان چنین گفت زیرا این شرکت سرانجام در طراحی کابین وارد قرن بست و یکم شده است. در اینجا شاهد داشبورد کاملاً جدیدی با دریچه‌های تهویه باریک، کنسول مرکزی شناور، شیفتر گیربکس ساده‌تر، پانل دکمه‌های جدید، متریال باکیفیت‌تر و غربیلک فرمان جدید هستیم. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی مدرن قرار گرفته که با یک نمایشگر اطلاعانی-سرگرمی 10.25 اینچی کاملاً جدید با اندروید اتو و اپل کارپلی، اینترنت 5G، دستیار صوتی و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور همراه است.

  فیس لیفت برلیانس H530 در نمایشگاه چنگدو رونمایی شد

زیر کاپوت DB12 اما دیگر خبری از پیشرانه V12 آستون مارتین نیست و این خودرو فقط با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس ارائه می‌شود که 680 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. این افزایش بزرگی را نسبت به 630 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاوری نشان می‌دهد که موتور V12 قبلی تولید می‌کرد. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. به لطف این ترکیب، DB12 ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

DB12 اما علاوه بر پیشرانه جدید، روی شاسی اصلاح‌شده‌ای هم قرار گرفته که 7 درصد مستحکم‌تر از قبل است. علاوه بر این، محصول جدید آستون مارتین به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده و از سیستم تعلیق اصلاح‌شده‌ای با آنتی‌رول بارهای سفت‌تر و کمک‌فنرهای تطبیقی جدید بهره می‌برد. برای متوقف کردن این خودرو هم ترمزهای کربن سرامیکی قابل سفارش خواهد بود که 27 کیلوگرم از وزن را کم می‌کند و درعین‌حال در طول استفاده در پیست کاهش توان کمتری خواهد داشت. آستون مارتین DB12 در سه‌ماهه سوم امسال راهی بازار خواهد شد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک نسخه روباز آن‌هم معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا