مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌هاتازه‌ها

خودرو تویوتا یاریس کراس هیبرید برای واردات به ایران ثبت سفارش شد

اردیبهشت‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از قرار گرفتن نام 5 خودرو تویوتا در لیست خودروهای وارداتی به ایران خبر دادیم. اما به تازگی نام چند محصول دیگر تویوتا نیز به لیست مذکور افزوده شده و شاهد ثبت سفارش آن‌ها هستیم که به مرور به شما مخاطبان عزیز معرفی خواهیم کرد.

البته ذکر این نکته مهم است چند شرکت ایرانی برای واردات خودروهای تویوتا دست به کار شده‌اند که فعلا باید صبر کرد و دید تا بالاخره واردات محصولات برند کهنه‌کار ژاپنی توسط چه شرکتی انجام خواهد گرفت.

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، به تازگی نام خودرو تویوتا یاریس کراس هیبریدی در لیست خودروهای وارداتی به ایران قرار گرفته و ثبت سفارش شده است.

تویوتا یاریس کراس - TOYOTA YARIS CROSS خودرو وارداتی جدید بازار ایران
تویوتا یاریس کراس – TOYOTA YARIS CROSS

در اخبار پیشین اعلام کردیم که خودروهای آیگو ایکس با پیشرانه 1.0 لیتری تنفس طبیعی، یاریس با پیشرانه 1.0 لیتری تنفس طبیعی، یاریس با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی، کرولا 1.6 لیتری تنفس طبیعی و کرولا کراس با پیشرانه 2.0 لیتری هیبریدی در لیست خودروهای وارداتی به ایران قرار گرفته و حتی قیمت خام سه خودرو آن توسط منابع گمرکی اعلام شد.

اما اکنون خودروهای جدید دیگری نیز ثبت سفارش شده و یکی از آن‌ها تویوتا یاریس کراس است. این خودرو در تیپ هیبریدی و پیشرانه M15A برای واردات به ایران ثبت سفارش شده است.

مشخصات تویوتا یاریس کراس هیبرید

تویوتا یاریس کراس بر مبنای پلتفرم TNGA تویوتا طراحی شده است. این خودرو از لحاظ ابعاد، در جایگاه پایین‌تری از C-HR قرار می‌گیرد. فاصله محوری تویوتا یاریس کراس 2,560 میلی‌متر بوده و طول آن به 4,180 میلی‌متر می رسد. یاریس کراس همچنین 20 میلی‌متر عریض‌تر و 90 میلی‌متر مرتفع‌تر از یاریس فعلی است؛ اما همه این‌ها در حالتی هستند که هنوز هم این خودرو به‌صورت محسوسی، کوچک‌تر از C-HR است.

  دنا جوانان مرداد امسال روانه بازار می‌شود

همانطور که گفته شد، یاریس کراس در مدل هیبریدی وارد بازار ایران خواهد شد. در نسخه هیبریدی، این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری M15A بنزینی و پیشرانه الکتریکی است. در کل، پکیج فنی خودرو توانایی تولید 114 اسب بخار، قدرت و 141 نیوتن متر، گشتاور را دارند. بهتر است بدانید که یاریس کراس وارداتی به ایران، تک دیفرانسیل خواهد بود.

تصاویر

انتشار هرگونه مطلب از پایگاه خبری چرخان، تنها با ذکر لینک منبع مجاز است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. نمیخوان وارداتی بشه واگر واقعا خواسته باشن ۱۰روز کارداره.نمیدونم چقدراز اذیت کردن مردم خوشحال میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا