مکمل بنزین
گوناگونخبر

9 حقیقت جالب درباره کارخانه تولید خودرو هیوندای!

هیچ شکی نیست که کمپانی کره‌ای هیوندای در یک دهه اخیر به پیشرفت‌های بسیار زیادی دست یافته به‌طوریکه درحال حاضر محصولات آن در سراسر دنیا به‌خوبی شناخته شده و به‌فروش می‌رسند. شاید یکی از موارد مهم که منجر به این موفقیت‌ها شده مربوط به کارخانه‌های مدرن با برنامه ریزی‌های خاص این شرکت در بازارهای مهمی همچون آمریکا باشد. چندین سال از حضور هیوندای درآمریکا می‌گذرد و کارخانه این شرکت در شهر مونتگمری در ایالت آلاباما با تولید خودروهای پرفروشی مثل سوناتا و الانترا، نقش بسیاری پررنگی در کسب این موفقیت‌ها داشته است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به 9 حقیقت جالب درمورد این کارخانه تولید خودرو اشاره کنیم.

 

1- استفاده از روبات‌های متعدد

hyundai-2

هیوندای در این کارخانه بیش از 400 ربات را در سراسر کارخانه برای مونتاژ دو سدان پرفروش خود یعنی سوناتا و الانترا به‌کار گرفته است. این ربات‌ها با دقت بسیار بالایی کارهایی همچون جوشکاری، رنگ آمیزی و جاگذاری بخش های مختلفی همچون شیشه‌های جلو و عقب خودرو را انجام می‌دهند. نکته جالب برنامه ریزی این ربات‌ها در جهت کسب بالاترین بازدهی است به طوریکه از آنها به صورت همزمان در یک خط مونتاژ برای تولید سوناتا و الانترا استفاده می‌شود. به‌دلیل وجود هماهنگی و انعطاف بالا بین کارکنان و ربات‌ها، اخیرا تولید سانتافه هم به این کارخانه محول شده است.

 

2- استفاده از سیستم حمل هوشمندانه OneKit

hyundai-3

در این کارخانه لازم نیست تمامی ربات ها به بازوهای اضافی برای انجام همه کارها مجهز شوند. استفاده از سیستم حمل OneKit این امکان را فراهم کرده تا وسایل حمل کاملا خودکار قطعات خودرو را به خط تولید انتقال دهند. این وسایل مخصوص در مسیر ویژه تعریف شده حرکت میکنند و به محض شناسایی شی یا فردی در مسیر حرکت، سریعا متوقف میشوند. این وسایل با رباتها کاملا هماهنگ کار میکنند. در دنیا فقط دوکارخانه به این فناوری هوشمند مجهزند که یکی از آنها کارخانه آلاباما است.

 

3- کنترل کیفی با دقت بسیار بالا

hyundai-4

همیشه یکی از نقات قوط در کارخانه‌های تولیدی، بخش کنترل کیفی آنهاست تا عرضه محصول به دست مشتریان را با حداقل عیب و نقص تضمین کنند. در کارخانه تولید هیوندای در آلاباما بالاترین سطح ممکن از کنترل کیفی لحاظ می‌شود به‌طوریکه آمارها از دقت 97 درصدی در انجام این فرآیند حکایت دارند.

 

4- مساحت زیاد و امکانات رفاهی گسترده

hyundai-5

این کارخانه واقعا بزرگ است. مساحت کل ساختمان‌های آن به 300 هزار مترمربع می‌رسد که در یک فضای 1700 هکتاری احداث شده‌اند. امکانات رفاهی بسیار زیادی درآن وجود دارد که از آنها می‌توان به دوسالن غذاخوری بسیار بزرگ، چندین کافه، باشگاه‌های ورزشی متعدد و شعبه‌ای از بانک ولز فارگو اشاره کرد.

 

5- تعداد بالای تیم های کاری تمام وقت

hyundai-9

همونطورکه دربخش قبلی به مساحت بالای کارخانه و ساختمان‌های زیاد آن اشاره شد، انتظار استفاده از تعداد زیادی نیروی کار اصلا دور از ذهن نیست. هیوندای در این کارخانه 3000 نیروی تمام وقت را استخدام کرده که درکنار آنها از 500 تا 600 کارگر موقت برای مواردی مثل دوران مرخصی و تعطیلات استفاده می‌کند.

 

6- پرداخت حقوق و مزایای بالا

hyundai-6

متقاضی برای ورود به این کارخانه بسیار زیاد است چراکه هیوندای برای کارگران تمام وقت خط تولید حداقل 70 هزار دلار حقوق سالیانه پرداخت می‌کند. البته این مقدار پایینترین سطح پرداختی در این کارخانه است و با بالارفتن رتبه و تخصص افراد این مقدار افزایش می‌یابد. مثلا کارکنان بخش تعمیر و نکهداری حدودا 100 هزار دلار در سال دریافت می‌کنند.

 

7- ظرفیت تولید بالا

hyundai-8

این کارخانه ظرفیت تولید بالایی دارد و می‌تواند در سال 395 هزار دستگاه خودرو تولید کند. روزانه به‌طور میانگین 1550 دستگاه خودرو از خط تولید خارج می‌شوند. روزهای شنبه معمولا کارخانه تعطیل است اما امکان دارد گاهی اوقات به خاطر تقاضای بالا، فرآیند تولید در این رزوها هم برقرار باشد. اما طبق یک سیاست کلی، درماه حداکثر دو روز تعطیل به کار اختصاص داده می‌شود.

8- ایحاد موقعیت اقتصادی محلی

hyundai-7

فعالیت کارخانه تولید خودرو هیوندای در این منطقه باعث شده تا میزان 4.8 میلیارد دلار تاثیر مثبت به اقتصاد ایالت آلاباما وارد شود. طبق ادعای هیوندای، این کارخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم توانسته 38 هزار موقعیت شغلی بوجود آورد و به‌تنهایی 20 درصد تولید ناخالص داخلی شهر مونتگومری را به نام خود ثبت کند.

 

9- نمایش تبلیغاتی بی‌نظیر     

hyundai-10

اعضای تیم تولید این شرکت در سال 2012 در برنامه تبلیغاتی Super Bowl شرکت کردند. در این تبلیغ باید یکی از ترانه‌های بسیار محبوب خوانده می‌شد و به همین منظور مسابقه‌ای تلویزیونی برای انتخاب خوانندگان منتخب از بین کارکنان این شرکت تدارک دیده شد که اتفاقا بسیار جذاب و پربیننده بود. این سیاست هیوندای یکی از خلاقانه‌ترین روشها برای تبلیغات محسوب می‌شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا