مکمل بنزین
ماشین سنگیناخبار خودروبرگزیده‌هاتازه‌ها

فوتون توآنو (FOTON TOANO) ون جدید ایران خودرو دیزل

فوتون یکی از کمپانی‌های چینی است که بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، نه‌تنها فعالیت خود را در ایران کاهش نداد، بلکه به شرکا خود نیز افزود. ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل، سایپا دیزل، زامیاد و…، شرکت‌هایی هستند که هم‌اکنون همکاری هایی با فوتون دارند.

اما به تازگی و براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، گویا شرکت ایران خودرو دیزل برنامه دارد تا یک محصول دیگر فوتون را به بازار ایران بیاورد. این محصول که توآنو (TOANO) نام دارد، قرار است تا در جایگاه بالاتری از ون وانا قرار بگیرد.

فوتون توآنو - FOTON TOANO ون جدید ایران خودرو دیزل
فوتون توآنو – FOTON TOANO

باتوجه به برخی شنیده‌ها، حتی فرآیند ثبت سفارش قطعات فوتون توآنو انجام شده و احتمالا در آینده نزدیک، از این ون رونمایی خواهد شد.

مشخصات FOTON TOANO

فوتون توآنو مجهز به پیشرانه 2.8 لیتری توربو دیزل کامینز است. این پیشرانه توانایی تولید 160 اسب بخار، قدرت و 360 نیوتن متر، گشتاور را دارد. برای این ون، امکان سفارش گذاری گیربکس 6 سرعته دستی وجود دارد. هنوز مشخص نیست که توآنو با این پیشرانه به بازار ایران بیاید یا خیر. این احتمال نیز وجود دارد که پیشرانه آن برای بازار ایران، تغییر کند.

از لحاظ ابعاد، توآنو دارای سه مدل استاندارد و نیمه بلند و بلند بوده و ظرفیت صندلی‌ها نیز 9، 11 و 15 نفره است. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به دو کیسه هوای ایمنی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه های جانبی، تهویه مطبوع الکتریکی، سیستم صوتی، دوربین دنده عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، ترمزهای ABS و EBD و… اشاره کرد.

  اتوبوس فوتون FOTON C12 زامیاد در حال تست دیده شد؛ 4 مدل جدید در راه ایران

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. کاش واقعا (((((ایران))))) خودرو شایستگی و لیاقت و مهارت ساخت خودروی ایرانی الاصل بجای مونتاژ چینی رو می داشت که نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا