مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری در پی پاسخی محکم به لامبورگینی است!

بر اساس گزارش یکی از منابع معتبر اخبار خودرو، کمپانی فراری قصد دارد تا با عرضه تیپ ویژه محصولش یعنی F12 Berlinetta به جنگ با کمپانی لامبورگینی برود.

این مدل در قیاس با فراری مدل 458، کاهش وزن محسوسی داشته و سیستم تعلیق آن به کلی تغییر یافته است. همچنین قابلیت‌هایی برای افزایش قدرت موتور نیز به آن افزوده شده است. مهم‌ترین تغییر F12 را می‌توان کاهش 200 کیلویی وزن آن دانست.

f12-speciale-render-640x0

موتور این خودرو از نوع 6.2 لیتری V12 بوده که می‌تواند در حدود 30 اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد تولید کند و جمعا به عدد فوق العاده 760 اسب بخار برسد. نسبت قدرت این خودرو به وزن آن برابر 531hp در هر تن است!  اگر بخواهیم مقایسه کوتاهی انجام دهیم، لامبورگینی Aventador LP750-4 نسبتی برابر 485hp در هر تن دارد و پورشه Elite-Class 918 Spider در حوزه نسبت قدرت به وزن، مختصاتی شبیه به همین خودرو را دارد.

نسخه ویژه فراری F12 با بهره گیری از یک کیت آیرودینامیکی بر روی بدنه، می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر یا همان (0 – 60 mph) را زیر 3.0 ثانیه طی کند. سرعت این خودرو عجیب در بالاترین حالت خود می‌تواند به 211 مایل بر ساعت نیز برسد! یعنی چیزی در حدود 339 کیلومتر بر ساعت.

بنابراین حدس این موضوع که نسخه جدید F12 دارای یک بدنه، پنجره، چرخ‌ها، طراحی داخلی، عایق بودن صدا، سیستم صوتی و امکانات فوق‌العاده دیگری است، کار چندان سختی نیست. البته قطعا شما قادر خواهید بود با پرداخت مبلغی بیشتر امکانات بیشتری را بر روی خودروی فوق العاده خود داشته باشید. از دیگر نقاط بهبود یافته نسخه ویژه F12 می‌توان به بهبود کلی سیستم تعلیق، تنظیمات پیشرفته فرمان و سیستم جدید کنترل کشش خودرو بر اساس عملکرد ماشین اشاره کرد.

اگر مایل به دیدن روی این خودروی غیر هیبریدی فراری هستید، می‌توانید آن را در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس ببینید.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا