مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان ۲ فناوری جدید را معرفی خواهد کرد

کمپانی ژاپنی نیسان در اهداف خود علاوه بر تولید خودروهای جدید و کامل، ثبت اختراعات جدید را گنجانده است. این شرکت در جهت اهداف خود، از دو فناوری جدید شامل طی مسافت طولانی‌تر مدل‌های برقی و رانندگی خودکار پرده‌برداری خواهد کرد. کارلو گوسن رئیس این شرکت با اشاره به این‌که در خودروهای برقی شرکت‌ها با ۲ چالش قیمت و مسافت طی شده به‌ازای هربار شارژ مواجه هستند، اظهار امیدواری کرد فناوری جدید نیسان که پاییز گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) معرفی شد، باعرضه انبوه این مشکلات را برطرف خواهد کرد. سیستم ای-پاور (e-Power) این خودروساز از یک پیشرانه کوچک برای شارژ دوباره باتری استفاده می‌کند و این باتری مجدد برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها آماده می‌شود. به گفته مدیر نیسان: از این سیستم به‌طور رسمی در یک خودروی کامپکت جدید استفاده شده که به‌زودی معرفی خواهد شد.

2016-Nissan-Leaf-EV-front-three-quarters

وی در جلسه سهام‌داران کمپانی گفت: خودرو برقی جدید ما از لحاظ کارایی و بازدهی مصرف سوخت و خودکار بودن، تمام نیازهای خریداران را برطرف خواهد کرد. اما یک فناوری دیگر با نام پروپایلوت مراحل آخر خود را برای معرفی طی می‌کند، در این فناوری به‌جای آنکه خودرو خودکار فقط در یک مسیر خطی و مستقیم به‌کار گرفته شود در مسیرهای پر پیچ و خم نیز استفاده خواهد شد، همچنین توانایی عملکرد بالا را در ترافیک‌های سنگین دارد. این فناوری طبق برنامه‌ریزی‌های نیسان تا سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه خواهد رسید و فعلا قرار است هردو فناوری در بازار داخلی ژاپن به‌کار گرفته شوند. فناوری خودران در گام‌های بعدی به آمریکا، اروپا و چین فرستاده خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا