مکمل بنزین
خبر

نگاهی کوتاه به اینفینیتی QX70 Ultimate

اینفینیتی یکی از شرکت‌هایی است که جای خالی آن در صنعت کشورمان بسیار به چشم می‌خورد، در خودروهای این برند نقاط قوت فراوانی وجود دارد.

رنگ خودروهای اینفینیتی همیشه خاص و بدون رقیب بوده، مخصوصاً مدل QX70 که رنگ زیبایی دارد. خودروهای این برند بسیار کم صدا بوده و جالب است بدانید برف‌ پاک‌کن‌های مدل‌های مختلف اینفینیتی به‌طور وحشتناکی بی‌صدا عمل می‌کنند. محصولات این شرکت، خرید شما را تضمین می‌کند که نمونه آن را در خیابان نخواهید دید.

New-Infiniti-QX70-Ultimate-01

اما یکی از نقاط ضعف این خودرو، تجهیزات آن است که برای بهبود بخشیدن آن، گزینه زیادی وجود نخواهد داشت. شما باید 52810 پوند به علاوه‌ی 760 پوند اضافی برای رنگ خاص گرافیکی پرداخت کنید. گزینه دیگری به‌عنوان تجهیزات اضافی وجود ندارد بنابراین شما نباید به‌دنبال آپشن‌هایی همچون رادیو DAB و سانروف پانورامیک و… باشید. اولین مدل این خودرو ۸ سال پیش عرضه شده بنابراین انتظار امکانات خودروهای مدرن امروزی از این مدل نمی‌رود.

New-Infiniti-QX70-Ultimate

کاپوت کشیده این مدل که زیبایی آن را دوچندان کرده است از یک پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی تشکیل شده است. مصرف سوخت خودرو بد نیست و نمایشگر سوخت عدد ۷.۱ لیتر به‌ازای هر صد کیلومتر را نمایش می‌دهد. علیرغم اینکه QX70 یک محصول شاسی‌بلند اسپرت است، اما امکانات کاربردی اسپرت در آن وجود ندارد. سیستم فرمان خودرو بسیار سنگین عمل می‌کند ولی کنترل حرکات بدنه به خوبی انجام میشود. پدال گاز نیز کاملا کند عمل کرده و سواری آن نیز نرم و راحت نیست.

New-Infiniti-QX70-Ultimate-02

داخل کابین، دوخت‌ زیبای بنفش‌ رنگ کابین را تاریک کرده و پنجره‌های کوچک نیز مناسب از بین بردن این تاریکی نیستند. کیفیت کابین خیلی بهتر از نیسان قشقایی فول آپشن نیست. با وجود ابعاد بزرگ این مدل، فضای عقب و بار بسیار کوچک طراحی شده و شما در آن احساس خفگی خواهید کرد. Q30 جدید به‌عنوان محصول جدید اینفینیتی آینده این شرکت را تضمین می‌کند اما با جود رقبایی همچون جگوار اف پیس و ولوو XC90 که تجهیزات بهتر را با قیمت کمتر عرضه می‌کند، حرفی برای گفتن ندارد و QX70 Ultimate نیز در این رقابت پیروز نخواهد شد.

اگر شما به‌دنبال یک خودرو خاص هستید، این محصول زیبای اینفینیتی گزینه خوبی برای شما خواهد بود اما گزینه‌های کامل‌تر دیگری وجود دارد که فضای زیادتر و ارزش خرید بیشتری دارد. به‌نظر می‌رسد اینفینیتی در بازار امروز شاسی‌بلندها، دیگر نتواند رقابت کند و باید به فکر بازنشستگی باشد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا