مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

با 5 رنگ خاص برای پورشه آشنا شوید!

بازهم صحبت از انتخاب رنگ بدنه به‌میان آمده، موضوعی که برای بسیاری از خریداران خودرو مخصوصا از نوع اسپرت و لوکس، کاری نسبتا دشوار است. این انتخاب زمانی سخت‌تر می‌شود که شما بخواهید به جای رنگ‌های معمول سفید یا مشکی، یک نوع متفاوت و کاملا خاص را برای اتومبیل خود برگزینید. اگر به‌خاطر داشته باشید در مطلبی به رنگ‌های خاص قابل سفارش برای رولزرویس اشاره کردیم و اینبار قصد داریم خودروی پورشه را از این جهت بررسی کنیم. این اتومبیل اسپرت به خاطر فرم طراحی و ظاهری جذاب در اکثر مدل‌ها، با طیف وسیعی از رنگ ها سازگاری دارد. اما در ادامه می‌خواهیم به 5 نمونه کاملا خاص و قابل سفارش برای خودروهای پورشه اشاره‌ای داشته باشیم که مطمئنا با انتخاب آنها، نظرات بیشتری به سمت شما جلب خواهد شد.

 

1- رنگ زرد (Speed Yellow)

porsche-5

شاید یکی از رنگ های کلاسیک و قدیمی که از سالیان دور همراه پورشه بوده، همین رنگ زرد مخصوص این کارخانه باشد. فرقی نمی‌کند که شما یک پورشه 911 قدیمی داشته باشید و یا یک 991 توربوی جدید، باید گفت این رنگ به قدری جلوه زیبا به اتومبیل شما می‌بخشد که تمام توجهات به سمت شما خواهد بود. معمولا برای نسخه های پرسرعت تری مثل GTS، Turbo و یا GT3 نیاز به یک علامت خاص برای متمایز بودن است، پس چه بهتر که این اتفاق با رنگ زرد آنهم از نوع “سرعتی” رقم بخورد.

 

2- رنگ قرمز یاقوتی (Rubystone Red)

porsche-1

حتما بابت انتخاب این رنگ تعجب کرده و از ما ایراد می‌گیرید اما خواهشا زود قضاوت نکنید. آمارهای فروش شرکت پورشه نشان می‌دهد مشتریان برای خرید مدلی مثل 911، بسیار محافظه کارانه عمل می‌کنند به‌طوریکه اکثرا فقط سه رنگ سفید، مشکی و نقره ای را انتخاب کرده‌اند. اما اگر به سال‌های قبل برگردیم، یعنی زمانیکه نسل 964 پورشه 911 معرفی شد، این شرکت تصمیم جسورانه‌ای گرفت و همزمان رنگ قرمز یاقوتی را به لیست رنگ‌های قابل سفارش توسط مشتری اضافه کرد که با استقبال خوبی هم مواجه شد. حالا بعد از گذشت سالها اگر یک GT3 RS را با این رنگ سفارش دهید، اوج خاص بودن را تجربه خواهید کرد!

 

3- رنگ‌های جیغ ترکیبی

porsche-2

استفاده از رنگ‌های جیغ و بسیار روشن برای خیلی ها قابل توجیه نیست اما پورشه راه حلی برای استفاده از آنها دراختیار علاقه‌مندان قرار داده است. طراحی نقش و نگارهای ظریف و درعین حال جذاب در دل رنگ‌های معمولی مثل سفید، خاکستری یا مشکی جلوه بصری زیبایی خلق می‌کند. حالا درکنار این‌ها استفاده از رینگ‌های آغشته به همان رنگ‌های جیغ را هم اضافه کنید، مدل‌هایی مثل 996 و GT3 RS 997 نمونه‌های بارزی از این ترکیب رنگ هستند.

 

4- رنگ سبز اسیدی (Acid Green)

porsche-3

برخی از رنگ‌ها هنگام استفاده در یک مدل خاص و در عین حال موفق، به شهرت بالایی می‌رسند. در ابتدا از رنگ سبز اسیدی برای نقش و نگارهای ترکیبی، رینگ‌ها، آرم و همچنین کالیپر ترمز استفاده می‌شد اما زمانیکه به درخواست یک مشتری پورشه 918 اسپایدر به طور کامل به این رنگ مزین شد، نظرات زیادی به سمت آن جلب شد. این محبوبیت به قدری افزایش یافت که تقاضا برای استفاده از این رنگ خاص و جذاب به‌سرعت به دیگر محصولات پورشه نیز سرایت کرد. اگرچه مدل 991 GT3 RS با رنگ سبز اسیدی بسیار خاص است اما پورشه سعی کرده سفارش این رنگ را بیشتر برای مدل‌های هیبریدی خود محفوظ نگه دارد.

 

5- رنگ آبی ساحلی (Riviera Blue)

porsche-4

یکی از رنگ‌های دوست داشتنی برای خودروهای پورشه که حس آرامش را به اطرافیان منتقل می‌کند، آبی ساحلی نام دارد. فرقی نمی‌کند شما یک باکستر داشته باشید و یا یک 918 اسپایدر، این رنگ می‌تواند به خوبی شخصیت آرام شما را به دیگران معرفی کند. این رنگ طوری طراحی شده که در موقعیت‌های مختلف و براساس میزان نور کمی تغییر می‌کند. مثلا زیر نور مستقیم خورشید کمی تیره به نظر می‌رسد در صورتیکه در تاریکی روشنتر جلوه می‌کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا