مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا مدل ۳ با قیمت پایین‌تر و باتری جدید وارد بازار چین می‌شود

تسلا، شرکت آمریکایی تولید کننده خودروهای الکتریکی، اعلام کرد که مدل ۳ با قیمت پایین‌تر و باتری جدید در بازار چین عرضه خواهد شد. این خودرو دارای باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) است که عمر طولانی‌تر و هزینه کمتری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یون دارد.

قیمت مدل ۳ با باتری LFP در چین ۲۵۰ هزار یوان (حدود ۳۸ هزار دلار) است که ۱۳ هزار یوان (حدود ۲ هزار دلار) کمتر از قیمت مدل ۳ با باتری لیتیوم-یون است. تسلا امیدوار است با این تخفیف، بتواند سهم بازار خود را در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان، افزایش دهد.

باتری LFP دارای چند مزیت نسبت به باتری لیتیوم-یون است. اول اینکه، این باتری دارای ظرفیت بالاتر است و می‌تواند شارژ بیشتر و تخلیه کامل‌تر را تحمل کند. دوم اینکه، این باتری داغ نمی‌شود و خطر انفجار و آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد. سوم اینکه، این باتری از عنصر کبالت استفاده نمی‌کند که گران و نادر است و مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی را به همراه دارد.

باتری LFP توسط شرکت CATL، بزرگترین تولید کننده باتری در جهان، در چین ساخته می‌شود. تسلا قصد دارد با همکاری CATL، باتری LFP را در خودروهای دیگر خود هم استفاده کند.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باتری ها که چینی خودروهای byd
    Xpeng
    Nio
    به مراتب جلوترن از تسلا هستن از نظر کیفیت
    کاش bydوارد بازار ما میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا