مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای Ioniq قیمت‌گذاری شد!

هیوندای Ioniq در انگلستان قیمت‌گذاری شد. این خودرو اولین خودروی هیبریدی بنزینی و برقی هیوندای بوده و از سال 2017 عرضه خواهد شد.

هیوندای Ioniq در مدل هیبریدی؛ مجهز به یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و یک بسته از باتری لیتیوم‌یون است. این سیستم در مجموع قدرتی معادل 139 اسب‌بخار داشته و 195 پوندفوت گشتاور دارد. هیوندای Ioniq از طریق یک گیربکس 6 سرعته قدرت تولیدی موتور را به محور جلو منتقل می‌کند. هیوندای Ioniq در حالت ترکیبی با پیمایش 83.1 مایل، تنها یک گالن سوخت مصرف کرده و میزان انتشار گاز CO2  آن هم حدود 79 گرم است. شتاب 0 تا 100 این خودرو در 10.8 ثانیه به دست آمده و حداکثر سرعت آن، 115 مایل در ساعت است.

hyundai-ioniq-uk-prices-announced7

مدل تمام الکتریکی Ioniq؛ حدود 117 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاور آن هم 218 پوندفوت است. این خودرو از باتری‌های 28 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. شتاب 0 تا 100 مدل تمام الکتریکی Ioniq؛ تنها 9.9 ثانیه به طول انجامیده و حداکثر سرعت آن 103 مایل در ساعت است. هیوندای ادعا می‌کند که Ioniq حدود 174 مایل را با یک بار شارژ طی کرده و تنها 33 دقیقه طول خواهد کشید تا مجددا باتری‌های آن شارژ شوند.

hyundai-ioniq-uk-prices-announced77

قیمت مدل ترکیبی هیوندای Ioniq با چرخ‌هایی 15 اینچی، دوربین پارک عقب، هشدار دهنده خروج خودرو از خط حرکتی و…، از 19.995 پوند آغاز می‌شود. قیمت پایه تایین شده برای Ioniq، حدود 3300 پوند از تویوتا Prius کمتر است.

hyundai-ioniq-uk-prices-announced

مدل دیگری از Ioniq  هیبریدی با قیمت 21.798 پوند عرضه خواهد شد که دارای گرمکن فرمان و صندلی و همچنین قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند به سیستم سرگرمی را دارد. مدل بالاتر Ioniq  دارای امکاناتی مانند؛ صندلی‌های چرم با سیستم تهویه مطبوع، صندلی برقی و… قیمتی در حدود 23.595 پوند دارد. قیمت Ioniq  برقی نیز از 28.995 پوند شروع می‌شود. تمام مدل‌های Ioniq دارای 5 سال گارانتی، بدون محدودیت مسافت طی شده هستند؛ ضمن اینکه باتری‌های Ioniq  به مدت 8 سال یا 125 هزار مایل پیمایش، گارانتی هستند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا