مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تسلا از مدل Y ارتقا یافته خود با امکانات جدید رونمایی کرد

کمپانی تسلا به تازگی از مدل Y ارتقا یافته خود در چین رونمایی کرده است. این خودرو که به عنوان یک مدل اصلاح‌شده شناخته می‌شود، بدون تغییر قیمت به بازار می‌آید.

تسلا از سه نسخه از مدل پایه Y جدید خود پرده برداشته که شامل یک نسخه با دیفرانسیل عقب، یک مدل اسپرت با موتور دوگانه چهار چرخ متحرک Y Long Range و نسخه Y Performance با یک موتور چهارچرخ محرک می‌شود.

این شرکت اعلام کرده بود که این سه نسخه از خودروهای ارتقا یافته تسلا به نورپردازی محیطی چند رنگ جدید، تریم داشبورد منحصر به فرد و رینگ‌های 19 اینچی مجهز می‌شوند.

علاوه بر آن، تسلا درباره برد این مدل‌ها چنین گفت که نسخه Y پایه بردی 554 کیلومتر دارد که در مقایسه با نسل قبلی با افزایش 9 کیلومتری روبرو بوده است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز اکنون به 5.9 ثانیه رسیده است؛ خوب است بدانید که این شتاب در نسخه قبلی، 6.9 ثانیه برآورد شده بود. قیمت آن نیز معادل 33.680 یورو خواهد بود.

مدل Y Long Range نسبت به نسخه قبلی پیشرفت بیشتری داشته و می‌تواند در برد تا 28 کیلومتر افزایش روبرو شود؛ یعنی برد 688 کیلومتری دارد که نسبت به نسل قبلی 4.24 درصد افزایش یافته است. قیمت این نسخه نیز بدون تغییر مانده و با 299900 یوان (38300 یورو) به بازار می‌آید.

اگرچه مدل Y Performance به همان مشخصات اولیه خود مجهز شده و با برد 615 کیلومتر قبلی خود وارد بازار می‌شود. قیمت این مدل نیز ثابت باقی مانده و 349900 یوان (44700 یورو) قیمت دارد.

مدل Y از زمان معرفی خود در بازار چین حسابی سر و صدا به پا کرده بود و به یکی از پرفروش‌ترین خودروها در چین تبدیل شد. فروش آن بین ژانویه تا آگوست 2021 به 278681 دستگاه افزایش یافت. این امر نشان‌دهنده افزایش 61.63 درصدی فروش آن نسبت به سال گذشته است.

  افتضاح فیات Punto در تست موسسه Euro NCAP!

نظر شما درباره این مدل ارتقا یافته چیست؟ اگر در این زمینه سوال یا نظری دارید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین با اخبار خودرو چرخان همراه باشید تا از جدیدترین اخبار مربوط به خودرو آگاه شوید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا