مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری فولکس واگن با ال‌جی برای توسعه پلتفرم خودروهای هوشمند

امروزه یکی از الزامات دنیای فناوری، اتصال دائمی به شبکه و یا اشیاء هوشمند از طریق اینترنت است که باعث می‌شود افراد همواره برخط بمانند. این نیاز به اتصال به‌قدری در انسان‌ها افزایش یافته که حتی هنگام استفاده از خودرو و رانندگی هم باید به خوبی تامین شود. از این رو کمپانی‌های خودروسازی سعی دارند به بهترین شکل ممکن این فن‌آوری را در محصولات خود بکار گیرند. در همین راستا شرکت فولکس‌واگن با ال‌جی الکترونیکس وارد همکاری شده تا نسل جدید فناوری خودروهای متصل را در کراس‌اورهای جدید خود توسعه دهد. به گفته این شرکت آلمانی، فناوری جدید مواردی همچون اتصال به خانه‌های هوشمند، اعلانات مبتنی بر مکان و یکسری سرگرمی‌های جدید را شامل می‌شود.

47186534_thumbnail

تقریبا اکثر خودروسازها در تلاس برای توسعه این فناوری هستند تا رانندگان هنگام استفاده از خودرو به سادگی و با حفظ امنیت کامل بتوانند از امکانات گوشی‌های هوشمند بهره برده و به دستگاه‌های خارجی متصل شوند. فولکس واگن سه اولویت اصلی در همکاری با ال‌جی را اینگونه توصیف کرده: امکان دسترسی به امکانات خانه هوشمند مثل روشن یا خاموش کردن چراغ‌ها، سیستم تهویه و کنترل موارد امنیتی از داخل خودرو، بهبود هشدارها و یادآوری‌های لازم برای تعیین مکان خودرو یا مقصد مورد نظر برای رسیدن و مورد بعدی که در سطح بالاتری قرار دارد، توسعه نسل جدید فناوری‌های مربوط به سرگرمی‌های داخل خودرو برای محصولات آینده است.

AAgqbPR.img

البته فولکس واگن خیلی از این ویژگی‌های عنوان شده را در نمایشگاه CES امسال همراه با خودروی مفهومی Budd-e معرفی کرد. در این خودرو از یک صفحه نمایش بزرگ و رابط کاربری با اطلاعات قابل تنظیم استفاده شده که به کمک فناوری اینترنت اشیاء امکان کنترل و تعامل با وسایل هوشمندی همچون جاروبرقی رباتیک و یا آیفون تصویری خانه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. توماس فورم، مدیر ارشد بخش تحقیقات الکترونیک و خودرو در شرکت فولکس واگن، از ال‌جی بعنوان شرکتی قابل اعتماد و پیش‌رو در زمینه پیاده‌‌سازی و اجرای فناوری‌های نوین مربوط به خانه‌های هوشمند نام برده که به‌خوبی می‌تواند این خدمات را با خودروهای این شرکت یکپارچه کند. بیش از این هم شرکت تویوتا از تمرکز ویژه خود در حوزه اینترنت اشیاء و خودروهای متصل خبر داده بود به‌طوریکه می‌خواهد یک شرکت زیرمجموعه با عنوان Toyota Connected راه‌اندازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا