مکمل بنزین
رپورتاژ

دغدغه‌های صنف فروشندگان خودرو از زبان علی خسروانی در افتتاحیه شعبه جدید

در افتتاحیه شعبه جدید شرکت خسروانی در خیابان جمهوری، علی خسروانی، به عنوان کاندیدادی ریاست اتحادیه فروشندگان خودرو در دوره جدید، به بیان دغدغه‌های این صنف پرداخت.

خسروانی در ابتدا به اهمیت انتخابات هیئت مدیره اتحادیه اشاره کرد و گفت: «یکی از اهداف ما این است که اعضای اتحادیه و فروشندگان رسمی در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند. این یک قانون است که متأسفانه اجرا نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «عدم حضور فعالین رسمی این صنف باعث شده که تبعات تصمیم‌گیری‌های اشتباه، دامنگیر فعالین صنف شود. اینکه برای تشکل‌های اینچنینی ارزشی قائل نشوند درست نیست.»

خسروانی همچنین به مشکلات تسهیل صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: «حرف ما این نیست که مجوز صادر نشود، اما اهلیت و مهارت چه می‌شود؟ باید در صدور مجوزها به این موارد توجه بیشتری شود.»

علی خسروانی یکی از موضوعات مهم دیگر را تبلیغات در حوزه فروش خودرو دانست و گفت: «قانون می‌گوید برای تبلیغ فروش خودرو باید مالک بوده و یا مجوز فروش داشته باشد. این قانون باید به درستی اجرا شود.»

خسروانی افزود: «عدم مالکیت یا نداشتن مجوز باعث می‌شود در صورت بروز تخلف امکان هیچگونه پیگیری نداشته باشد. باید این بخش به درستی ساماندهی شود.»

وی همچنین به مشکلات مالیاتی صنف فروشندگان خودرو اشاره کرد و گفت: «مساله مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای فروشندگان مجاز خودرو به وجود آورده است. هنگام خرید خودرو از کارخانه، ارزش افزوده کامل پرداخت شده، چگونه هنگام فروش مجدد باید از خریدار ارزش افزوده گرفته شود؟»

خسروانی در پایان گفت: «ارزش افزوده را باید مصرف کننده نهایی بدهد. اگر واقعا قصد اخذ ارزش افزوده دارید، مصرف کننده نهایی در تعویض پلاک است که می‌توان هنگام تعویض پلاک، ارزش افزوده دریافت شود.»

وی در پایان سخنان خود از مسئولان خواست تا به دغدغه‌های صنف فروشندگان خودرو توجه بیشتری داشته باشند و زمینه را برای حل مشکلات این صنف فراهم کنند.

گفتنی است شعبه جدید اتو خسروانی در خیابان جمهوری به صورت مولتی برند بوده و در آن انواع خودروهای مونتاژی و وارداتی عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا