مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان سرنا 2017 معرفی شد؛ خودکار برانید!

بیست و پنج سال پس از عرضه نخستین نمونه از خودروی نیسان سرنا(Serena)؛ کمپانی نیسان نسل پنجم این مینی‌ون دوست داشتنی را معرفی کرده است. به گفته نیسان و طراحان سرنا؛ این خودرو یک محصول ایده‌آل برای مردانی خواهد بود که می‌خواهند تعطیلات هیجان‌انگیزی را در کنار همسر و فرزندان خود سپری کنند!

2017-nissan-serena-0

سرنا 2017 از نظر طراحی خارجی تغییرات زیادی داشته، که عمده‌ترین آنها مربوط به چراغ‌های جلو و شکل طبقاتی آنها و همچنین؛ جلو پنجره‌ای جدید و خطوط ریز و تیز بدنه است.در داخل مدل 2017 سرنا، با یک داشبورد جدید مواجه می‌شوید. داخل کابین بسیار جادار بوده و کمربند‌های ایمنی صندلی‌های ردیف دوم وسوم سرنا، به خود صندلی‌ها متصل شده‌اند.

2017-nissan-serena-7

مدل 2017 سرنا را می‌توان اولین خودروی نیسان دانست که از فناوری جدید رانندگی خودکار بهره می‌برد. سیستم رانندگی خودکار نیسان ProPilot نام دارد که به سرنا اجازه می‌دهد که به دنبال وسیله نقلیه پیشروی خود حرکت کند؛ البته با رعایت فاصله جانبی! این سیستم به اندازه‌ای هوشمند است که به راحتی خطوط حرکتی مورد نظر خود را شناسایی می‌کند.

2017-nissan-serena-5

نیسان می‌گوید که اگر خودرو هدف یا همان خودرویی که سرنا به دنبالش به راه افتاده است؛ تغییر جهت بدهد، سرنا به سرعت خودروی دیگری را پیدا خواهد کرد! البته این سیستم خیلی هم کامل نیست و راننده در تمام طول رانندگی باید دستانش را روی فرمان گذاشته و مراقب اوضاع باشد.

2017-nissan-serena-46

نیسان سرنا 2017 مجهز به یک سیستم ترمز اضطراری، آینه هوشمند، مانیتور، دید کامل اطراف خودرو، هشدار خروج از خط و سنسورهای پارک است. این خودرو در ماه اوت با قیمتی در حدود 3 میلیون ین، یا 28930 دلار در ژاپن عرضه خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا