Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

عامل تصادف بعدی تسلا،‌سیستم اتوپایلوت اعلام شد

اخبار منتشر شده در فروم علاقه‌مندان تسلا، حاکی از تصادف یک تسلا مدل X بر اثر عدم موفقیت سیستم کنترل فرمان اتوماتیک در تشخیص یک مانع در جاده است. در دو هفته اخیر، این سومین تصادف مربوط به سیستم خودران اتوپایلوت خودروهای کمپانی تسلا است. طبق گزارش دترویت فری پرس، تصادف اخیر صبح یکشنبه، در شهر کوچک وایت‌هال در نزدیکی مونتانا به وقوع پیوسته و دارای تلفات جانی نبوده است.
سیستم اتوپایلوت استفاده شده در مدل سدان S و مدل اس‌یو‌وی X، شامل مجموعه‌ای از امکانات است که با استفاده از رادار و دوربین‌های بکار رفته، کنترل فرمان خودرو را بین خطوط و همچنین سرعت آن را بر اساس ترافیک جاده‌ای به دست می‌گیرد. بر اساس اخبار منتشر شده به همراه عکس‌هایی از خودروی تصادفی در فروم طرفداران تسلا توسط دوستان راننده این خودرو، سیستم اتوپایلوت ناتوان در تشخیص یک مانع در جاده ظاهر شده است. این خودرو پس از عدم تشخیص ستون‌های چوبی نصب شده در جاده، با بیش از 20 عدد از آنها برخورد و باعث جدا شدن تایر و چراغ سمت شاگرد از خودرو شد. محدودیت سرعت در این جاده 55 مایل بر ساعت و راننده با استفاده از سیستم اتوپایلوت در حال رانندگی با سرعت 60 مایل بر ساعت بوده است.

tesla-autopilot-2

طبق اعلام کمپانی، راننده به درستی از این سیستم استفاده نکرده است. بر اساس داده‌های ثبت شده، در هنگام تصادف دستان راننده بر روی فرمان نبوده و در دو دقیقه پایانی هیچ تماسی از دستان او توسط فرمان خودرو (این سیستم قادر به شناسایی کوچکترین تماس دست با فرمان است) ضبط نشده است. سخنگوی تسلا، این عمل را مخالف شرایط پذیرفته شده در زمان استفاده از سیستم اتوپایلوت خودرو دانست. به گفته او با افزایش شرایط نامطمئن جاده‌ای، راننده هشداری توسط خودرو مبنی بر به دست‌گیری فرمان دریافت ولی از انجام این امر امتناع کرده و در مدت زمان کوتاهی پس از هشدار، خودرو با ستون چوبی کنار جاده برخورد کرده است. همچنین این سیستم در جاده‌ کوهستانی تقسیم بندی نشده به کار گرفته شده اما طراحی آن برای اتوبان‌های تقسیم بندی شده با بار ترافیکی کند است.
این تصادف تنها دو هفته پس از انتشار خبر تحقیقات اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در زمینه یک تصادف منجر به مرگ، برای سدان مدل S تسلا در ماه مه به وقوع پیوست. راننده 40 ساله این خودرو پس از عدم موفقیت سیستم اتوپایلوت در تشخیص یک تراکتور در حال دور زدن در مقابل خودرو و برخورد با آن، جان باخت.

اوایل ماه جاری، یک مدل X دیگر نیز در زمان استفاده از این سیستم پس از برخورد با گاردریل‌های کنار جاده در شهر پنسیلوانیا واژگون شد. خبر بد بعدی برای تسلا تحقیقات در حال انجام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره تصادف منجر به مرگ است. این کمیسیون در تلاش برای یافتن زمان اعلام این خبر به سرمایه‌گزاران خود است. به عقیده آنها، تسلا این موضوع را تا زمان فروش سهام دو میلیارد دلاری در اواسط می از سرمایه‌گزاران خود مخفی نگاه داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.