مکمل بنزین
گوناگونخبر

با رقیب چینی تویوتا لندکروزر آشنا شوید!

تویوتا لندکروزر به‌عنوان یک شاسی‌بلند غول‌پیکر و قدرتمند در جهان، همیشه در صدر برترین‌ها بوده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا تلاش کردند تا محصولی به خوبی لندکروزر طراحی کنند، اما موفقیت چندانی کسب نکردند. با رشد صنعت خودروسازی در چین، شرکت‌های مختلفی پا به عرصه تولید خودرو گذاشتند که در ابتدا این محصولات چیزی جزء یک کپی نامرغوب از محصولات بین‌المللی نبودند. اما حالا شرایط تغییر کرده است و این کپی‌ها کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند و رگه‌هایی از خلاقیت در آنها دیده می‌شود. خودروسازی گوانگژو چین یا GAC یک شرکت تازه تاسیس این کشور محسوب می‌شود که خودروهای برندهایی مانند تویوتا را مونتاژ می‌کند. این شرکت تجربه حاصل از همکاری با فیات و تویوتا را به‌کار گرفته و محصولات خود را تحت نام برند ترامپچی به بازار عرضه می‌کند.

gac-trumpchi-gs8-suv-takes-the-number-too-seriously-106891_1

GS8 نام محصول این شرکت در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ بود که ابعاد آن شباهت زیادی به تویوتا لندکروزر دارد. GS8 یک SUV بزرگ، با ظرفیت ۷ نفر است. ظاهر بزرگ و قدرتمند این خودرو چیزی از رقبای خود کم ندارد. در طراحی ظاهری GS8 چیز زیادی به اسم کپی کاری به چشم نمی‌خورد. درنمای جلویی خودرو استفاده از بخش‌های کرومی حس لوکس بودن را برمی‌انگیزد و چراغ‌های بزرگ آن با لامپ‌های LED بسیار منحصربه‌فرد تزئین شده است. در نمای جانبی، شرکت طراح این خودرو در بکارگیری خطوط بدنه زیاده‌روی نکرده است. در قسمت عقب خودرو شباهت‌هایی با نیسان پاترول دیده می‌شود. بسیار بهتر بود که شیشه عقب ترامپچی هم مانند چراغ‌ها بزرگ طراحی می‌شد تا عظمت خودرو بیشتر به‌چشم می‌آمد.

gac-trumpchi-gs8-suv-takes-the-number-too-seriously_2

GS8 در دل خود یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر دارد که در مقایسه با پاترول و لندکروزر احتمالا مانند لاک‌پشت در برابر خرگوش خواهد بود. این موتور قادر است ۱۸۸ اسب بخار قدرت و  ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. توان خروجی موتور از طریق گیربکس شش سرعته اتومات و سیستم i-4WD به چهارچرخ منتقل می‌شود. GS8 از ماه سپتامبر با قیمت 150.000-200.000 یوآن به بازار چین عرضه خواهد شد. با تبدیل واحد پولی یوآن به تومان، این خودرو ۸۲ الی ۱۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

Trumpchi-GS8-SUV-08

کابین خودرو بسیار خوب طراحی شده و تریم ۲ رنگ آن با قسمت‌های چوبی رنگ بسیار هماهنگ است. سرنشینان فضای بزرگ و راحتی را در اختیار خواهند داشت که با انبوهی از تجهیزات پوشیده شده است. هنر استفاده چینی ها از صفحه نمایش‌های بزرگ در این خودرو نیز دیده می‌شود و ترامپچی با یک مانیتور بزرگ در داشبورد عرضه خواهد شد. فضای عقب خودرو به‌خصوص ردیف سوم اگر چه به اندازه کافی بزرگ طراحی شده ولی نسبت به رقبای خود هنوز هم کوچک است.

Trumpchi-GS8-SUV-06

ترامپچی GS8 به‌عنوان یک تجربه جدید در خودروهای بزرگ شاسی‌بلند از برند گوانگژو، نمره قبولی دریافت می‌کند اما تا رسیدن به جایگاهی که بتواند با لندکروزر رقابت کند، راه دور و درازی در پیش دارد. این خودرو در طراحی داخلی عالی، طراحی خارجی خوب و در مشخصات موتور ناامید کننده است.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا