مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه 911 هیبریدی با 540 اسب بخار قدرت معرفی شد

پورشه با به‌روزرسانی 911 نسل 992، سرانجام نسخه هیبریدی این خودروی اسپرت نمادین را معرفی کرده است. 911 هیبریدی در قالب مدل کاررا GTS ارائه خواهد شد. نسخه بروز شده 911 فعلاً با مدل‌های کاررا پایه و کاررا GTS مذکور معرفی شده است اما بعداً دیگر نسخه‌ها مثل توربو و GT3 را هم خواهیم دید. این دو مدل جدید هم‌اکنون به ترتیب با قیمت 220,095 دلار و 166,895 دلار قابل سفارش هستند و تا پایان سال جاری به دست خریداران خواهند رسید.

قوای محرکه هیبریدی 911 که با نام T-Hybrid شناخته می‌شود، از یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تخت توربوشارژ جدید تشکیل شده که جایگزین نمونه 3 لیتری قبلی شده است. علاوه بر این، دو موتور الکتریکی هم در این سیستم وجود دارد که یکی روی شافت توربوشارژر بین کمپرسور و توربین نصب شده است. این موتور برقی بدون نیاز به صبر کردن برای افزایش فشار گازهای اگزوز، فوراً توربوشارژر را به چرخش درمی‌آورد تا تأخیر توربو را از بین ببرد. این موتور همچنین می‌تواند به‌عنوان ژنراتور هم عمل کرده و با استفاده از انرژی گازهای اگزوز، باطری را شارژ کند.

موتور الکتریکی دوم که 55 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد نیز در محفظه گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. این موتور علاوه بر افزودن به قدرت پیشرانه بنزینی، انرژی برخی لوازم جانبی مثل کندانسور سیستم تهویه را هم تأمین می‌کند و باعث حذف تسمه می‌شود. مجموع خروجی قوای محرکه T-Hybrid پورشه 540 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور است و تنها 50 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کند. برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی هم یک باطری کوچک 1.9 کیلووات ساعتی 400 ولتی در نظر گرفته شده است.

کاررا GTS هیبریدی ظرف 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.4 ثانیه از نسخه قبلی سریع‌تر است. این نسخه جدید فقط با گیربکس اتوماتیک ولی به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. این خودرو همچنین حالا به‌صورت استاندارد از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و نسخه ارتقاءیافته سیستم کنترل شاسی فعال پورشه بهره می‌برد که به لطف معماری الکتریکی 400 ولتی، از آنتی‌رول بارهای الکتروهیدرولیکی استفاده می‌کند.

در 911 کاررا پایه همچنان همان پیشرانه 3 لیتری توئین توربوی قبلی حفظ شده اما این موتور حالا به توربوشارژرهای بزرگ‌تر کاررا GTS قبلی مجهز شده که قدرت را با 10 اسب بخار افزایش به 395 اسب بخار رسانده اما گشتاور 450 نیوتن متری بدون تغییر باقیمانده است. علاوه بر این، کاررا پایه به اینترکولرهای 911 توربو هم مجهز شده است. این نسخه هم فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود اما بعداً نسخه‌های دیگری با گیربکس دستی هم ارائه خواهد شد.

911 کاررا GTS علاوه بر پیشرانه هیبریدی، به سپر جلوی جدیدی هم مجهز شده که فلپ‌های فعالی دارد و در صورت نیاز به خنک‌کنندگی بیشتر باز می‌شود. علاوه بر این، تمام نسخه‌های 911 حالا به چراغ‌های جلوی جدیدی هم مجهز شده‌اند که حالا راهنماها را هم در خود جای داده‌اند. در داخل نیز مهم‌ترین تغییر تجهیز به صفحه آمپر دیجیتالی بجای نمونه آنالوگ قبلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا