مکمل بنزین
گوناگونخبر

اسمارت همچنان به ایده تولید یک SUV می‌اندیشد!

این روزها داشتن خط تولید SUV، به یک باید برای شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده است. درواقع اکثر خودروسازان حداقل یک مدل کراس‌اوور را درکنار محصولات خود ارائه می‌دهند. البته شرکت‌های مهمی هم هستند مثل اسمارت، که ظاهرا تا به‌امروز از این قافله عقب مانده‌ باشند. اما اخیرا این شرکت مدعی شده که قرار است به‌یک الگو در بخش خودروهای شهری SUV تبدیل شود، همانطورکه 11 سال پیش هم چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود!

Smart-ForStars-Concept-7

دلایل روشنی برای عدم موفقیت اسمارت در این سال‌ها جهت ارائه یک محصول با چنین ویژگی هنوز اعلام نشده است. شاید افزایش تقاضای مشتریان در این روزها برای خودروهای SUV کوچک و کراس‌اوور، این شرکت را مجاب کرده تا باردیگر به‌فکر اجرای پروژه قدیمی خود بیافتد. جالب است بدانید رنو یا مرسدس بنز، معمولا زمانی اقدام به ارائه یک مدل کاملا جدید می‌کنند که حداقل فروش سالیانه 300 هزار دستگاه از آن تخمین زده شود. اسمارت هرگز نتوانسته حتی برای مدل‌های فعلی خود همچون ForTwo و ForFour، هم به این آمار فروش برسد.

Smart-ForStars-Concept-10

خانم کاترینا بک، مدیر بخش تولیدات شرکت دایملر، در خلال مراسم رونمایی از نسخه براباس محصولات اسمارت به این نکته اشاره کرده که “نباید دست از کار کشید همچنان که باید منتظر تغییرات هم بود. فلسفه ما ارائه یک خودروی چابک و راحت جهت مصارف درون شهری است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا برداشت‌های متعددی از تصمیم ما صورت بگیرد. از یک طرف ایده طراحی خودروهای کوچک اما از طرف دیگر نیاز رانندگان داخل شهر برای محصولات نسبتا بزرگتر! ولی  پرواضح است که ما همیشه از تغییرات جدید استقبال می‌کنیم”.

Smart-ForStars-Concept-5

به احتمال خیلی زیاد SUV اسمارت هم مانند دیگر محصولات این شرکت، به معماری چرخ‌های متحرک در عقب مجهز شود که رنو Twingo جدید هم از آن بهره‌مند شده است. اما تفاوت اساسی این مدل نسبت به رقبایی همچون نیسان جوک و پژو 2008، تمرکز ویژه برروی رانندگی شهری خواهد بود به طوریکه فضای کابین و بار خیلی در اولویت قرار ندارند. همچنین احتمال عرضه این خودرو در مدل‌هایی مجهز به پیشرانه سه سیلندر بنزینی و تمام برقی بسیار زیاد است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا