مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش تولید 200 درصدی تیگارد X35، استقبال بالا از شاسی‌بلند باکیفیت

اولین بار در سال 1401 بود که نام تیگارد X35 را شنیدیم. کراس‌اووری جمع‌وجور از برند خوش‌نام بایک که توسط تیگارد موتور به ایران آمد تا در این بخش رقابتی و شلوغ از بازار، سهمی برای خود دست‌وپا کند. تیگارد موتور اولین بار در اسفند 1401 فروش این خودرو را آغاز کرد و شاید ابتدا خریداران در انتخاب این خودروی تازه‌وارد از شرکتی نوپا تردید داشتند اما تیگارد موتور با تحویل به‌موقع اولین سری X35 در خرداد 1402 به خریداران نشان داد که شرکتی قابل‌اعتماد است.

با افزایش شناخت خریداران از این خودرو و همین‌طور افزایش تعداد نمایندگی‌ها و اطمینان به تیگارد موتور، رفته‌رفته X35 جای خود را در بازار باز کرد و در اواخر سال 1402 قیمت آن در بازار از قیمت کارخانه بیشتر شد. نگاهی به آمار تولید خودرو در سال 1402 نیز نشان از استقبال مناسب بازار از تیگارد X35 دارد. درحالی‌که در سال 1401 از این خودرو در کشورمان تنها 395 دستگاه تولید شد، این رقم در سال 1402 به 1,209 دستگاه رسیده که افزایش چشمگیر 206 درصدی را نشان می‌دهد. از این تعداد، 267 دستگاه فقط در اسفند 1402 تولید شده است. این افزایش قابل‌توجه در تولید به معنای استقبال مناسب خریداران از تیگارد X35 در سال 1402 است که قطعاً این روند طی سال جاری هم ادامه پیدا خواهد کرد زیرا تیگارد موتور بر آپشن‌های این خودرو افزوده و سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران نسخه جدید X35 پرایم را معرفی کرد.

ارائه این نسخه که از سه آپشن جدید شامل دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور و درب صندوق برقی با سنسور پایی بهره می‌برد نشان می‌دهد که تیگارد موتور نه‌تنها به ادامه تولید X35 متعهد است بلکه به خواست خریداران توجه می‌کند و سعی در برطرف کردن کاستی‌های این خودرو دارد؛ بنابراین، تیگارد X35 حالا به رقیب جدی‌تر و شناخته‌شده‌تری برای دیگر کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار تبدیل شده است. این کراس‌اوور جمع‌وجور با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ارائه می‌شود که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد.

این موتور که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو برساند، برای وزن 1340 کیلوگرمی X35 کاملاً کافی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت کراس‌اوور تیگارد هم به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک‌فرسون و در عقب نیمه‌مستقل میله پیچشی است و ترمزهای آن در هر چهارچرخ دیسکی با ABS و EBD هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا