Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فیات تیپو به ایران می‌آید؟ ( به روز رسانی جدید)

مدت‌ها پیش بود که وبسایت‌های خبری و مسئولان ایران‌خودرو، خبر از مذاکرات این شرکت با کمپانی ایتالیایی فیات داده بودند. آن زمان این مذاکرات و سخنان مدیران ایران‌خودرو، جدی گرفته نشد و کسی پاپیچ ایران‌خودرو نبود؛ تا اینکه پس از گذشت چندین ماه، یک دستگاه خودروی فیات تیپو در محوطه شرکت ساپکو (شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو) دیده شد! هنوز به درستی مشخص نیست که چرا این خودرو در ایران حضور دارد و هنوز کسی نمی‌داند که آیا نتیجه مذاکرات ایران‌خودرو و فیات، تولید تیپو بوده یا نه! ولی کاملا مشخص است که ایران‌خودرو، بیش از گذشته به همکاری با فیات نزدیک شده و در آینده نه چندان دور، شاهد عرضه محصولات کمپانی فیات در ایران خواهیم بود.

Fiat Tipo

اما بهتر است نیم نگاهی به فیات تیپو بی‌اندازیم. تیپو در سه کلاس سدان، هاچبک و استیشن تولید می‌شود، که تمام آنها مدل‌هایی اقتصادی هستند. هم اکنون تیپو در ترکیه تولید شده و به کشورهای در حال توسعه و بازارهایی که به وجود خودروهای اقتصادی نیاز دارند صادر می‌شود. قیمت تیپو در صورت عرضه در ایران و با توجه به مشخصات و اصالتی که پشت سر نام کمپانی فیات خوابیده؛ احتمالا در نسخه سدان، بیش از 60 میلیون تومان است؛ هر چند که این خودرو هم اکنون با قیمتی بین 12 تا 19 هزار یورو عرضه می‌شود، که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بین 50 تا 80 میلیون تومان می‌رسیم.

Fiat Tipo

از نظر ظاهری، مشخصات فنی و امکانات؛ فیات تیپو را باید بهترین انتخاب ایران‌خودرو برای تولید در ایران دانست. این خودرو مجهز به دو موتور 1.6 و 1.4 لیتری با توان 110 و 95 اسب‌بخار است. مصرف سوخت ترکیبی در نسخه‌های 1.6 و 1.4 لیتری فیات تیپو، به ترتیب 7 و 5/5 لیتر است. نسخه 1.6 لیتری این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک Aisin بهره برده و در مقابل آن، نسخه 1.4 لیتری فیات تیپو، مجهز به یک گیربکس دستی شش سرعته است.

Fiat Tipo

فیات تیپو از نظر ایمنی در نسخه 1.6 و 1.4 لیتری در مدل ساده؛ مجهز به 2 کیسه هوا و در مدل فول، مجهز به 6 کیسه هوا است. ترمزهای جلو  فیات تیپو، دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. تیپو مجهز به سیستم ABS، EBD،BA، سامانه الکتریکی کنترل کشش و پایداری، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستیک و تنظیم باد لاستیک است.

از امکانات رفاهی موجود در فیات تیپو نیز می‌توان به کروز کنترل، تودوزی چرم، کامپیوتر سفری، آینه حساس به نور، بلوتوث، فرمان بر صوتی، مانیتور لمسی و GPS، شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک و … اشاره کرد.

چرخان بزودی بررسی کامل این خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره فیات تیپو داشته باشید.

به روز رسانی (دی ماه 1401) :

با توجه به باز شدن واردات پس از سالها، گروه پارسیان خودرو به عنوان نماینده کمپانی ایتالیایی فیات در کشور، به زودی متولی محصولات این کمپانی خوش نام اروپایی در کشور شده و اقدام به واردات سواری های فیات خواهد کرد. فیات 500 و فیات تیپو هر و جز اصلی ترین گزینه های واردات به کشور هستند!

به نظر شما این محصولات با چه قیمتی در بورس کالا عرضه خواهند شد؟

9 دیدگاه
  1. محمدm,m می گوید

    تیپش که خوبه موتورش هم که طراحی آلمان ،قیمتش حتما بالای ۷۰میلیون تومن هستش

  2. mohammad می گوید

    قیمتش نسبت به مشخصاتش خیلی خوبه امیدوار به زودی وارد ایران بشه…اگه بیاد یکی میخرم

  3. بیقراق می گوید

    دو تا متن از بهترین نویسنده چرخان دوباره شدن تیتر یک! چی بودی چی شدی به روایت تصویر؟!

    1. محمد فتحی نژاد می گوید

      به نظر من سایت چرخان که هیچ،تو بین سایت های خودرویی آقای سید هاشمی بهترین هستن تو این حوزه.واقعا اخبار شون عالیه. و درجه۱

  4. ناشناس می گوید

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    الان یه آیفون ۱۳ پرومکس حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومنه . چطور قیمت این ماشین بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومن میشه ؟؟؟. من حاضرم این ماشین رو ۱۰۰ تومن بخرم

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      اصل خبر مربوط به سالها پیشه، انتهای خبر بروز رسانی شده

  5. دانشمند بازنشسته ی ناسا می گوید

    فیات مگه اسپانیایی نبود؟،حالا جدا از همه ی اینا عجب رخی داره لامصب،هیکل عضلانی خشن مدل کوسه ای،

    1. کورش می گوید

      ایتالیاییه

      1. دانشمند بازنشسته ی ناسا می گوید

        دیگه چه بهتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.