مکمل بنزین
خبر

4 دلیل برای خرید برلیانس V5 !

گروه خودروسازی سایپا مدتی هست که به سراغ برلیانس چین رفته و چند محصول از خودروهای این کمپانی را انتخاب و در حال تولید و عرضه آن در کشورمان است.  در کارنامه برلیانس، همکاری با “بیامو” آلمان برای تولید دو مدل خودروی 525 و 528 جهت صادرات به بازارهای خاورمیانه دیده می‌شود. این شرکت 35000 پرسنل داشته و فروش سالیانه برلیانس در حدود 500.000 دستگاه خودرو است. یکی از خودروهایی که در نتیجه سفر برلیانس به ایران، در سبد محصولات سایپا قرار گرفت، شاسی‌بلند کوچک V5 است. حال می‌خواهیم دلایلی که ممکن است شما را به سمت خرید این خودرو ترغیب کنند، بررسی کنیم. با ما همراه باشید…

28391_2014-Brilliance-v5-Side-Exterior-View

۱- طراحی ظاهری V5

شاید به‌جزء طراحی ظاهری برلیانس V5 نتوان دلیل قاطعانه دیگری برای خرید آن پیدا کرد. طراحان برلیانس برای خلق این خودرو از پلتفرم بدنه بی‌امو استفاده کرده‌اند و در قسمت جلو، چراغ‌ها و جلوپنجره از زبان طراحی برلیانس بهره می‌برد. از جانب که به این خودرو نگاه می کنیم، نزدیک‌ترین شباهت به بی‌ام و ایکس ۱ نمایان می‌شود. قسمت عقب نیز از طراحی خوبی برخوردار است اما اگر در بخش چراغ‌ها خلاقیت بیشتری به‌کار گرفته می‌شد بهتر بود. چراغ‌های عقب از طریق یک نوار کرومی کوچک به هم متصل شده‌اند.

43808_brilliance-v5-020

۲- کیفیت متریال داخلی V5

متریال داخلی این خودرو یک گام بالاتر از سایر محصولات چینی در ایران است و از کیفیت متوسطی برخوردار است. در بخش داشبورد و پوشش درب‌ها متریال برلیانس در حد جیلی X۷ است. طراحی داخلی خودرو نیز شباهت‌هایی با محصولات بیامو دارد و از این لحاظ می‌توان آن را خوب تلقی کرد.

45661_2014-Brilliance-v5-Rear-Exterior

۳- فنربندی و هندلینگ V5

زمانی که پشت فرمان برلیانس V5 هستید، بعد از استارت و حرکت، از هندلینگ و سواری نرم آن احساس رضایت خواهید داشت. در سر پیچ‌ها خودرو کاملا متعادل عمل می‌کند. در خیابان‌های پر افت و خیز کشورمان که بعد از مدتی باید فاتحه سیستم تعلیق خودرو خود را خواند، برلیانس نرم ظاهر شده و تا حد زیادی ناهمواری‌های خیابان را دفع می‌کند.

60089_2014-Brilliance-v5-Side

۴- تجهیزات

سایپا نمونه فول این خودرو را برای ایران درنظر گرفته است بنابراین برلیانس V5  با تجهیزاتی مانند، 6 ايربگ، مجهز به سيستم پيشرفته ترمز ABSبا EBD، قفل شدن اتوماتيك دربها در سرعت، سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، هشدار دهنده بسته نبودن كمربند ايمني، كمربندهاي ايمني جلو با پيش كشنده و محدود كننده نيرو، سانروف، سيستم ورود بدون كليد (Keyless Starter)، صندلي با روكش چرمي، صتدلي عقب تا شونده، سيستم صوتي مجهز به : راديو+ CD PLAYER با قابليت پخش MP3+ پورت USB ورودي مولتي مديا- مجهز به 8 بلندگو، آينه هاي جانبي برقي مجهز به گرمكن و چراغ راهنما عرضه شده است. البته ما در بخش تجهیزات از قیمت این خودرو چشم پوشی کرده‌ایم!!!

33102_2014-Brilliance-v5-Rear

کلام آخر

خیلی دوست داشتیم موارد دیگری پیدا کنیم، تا آن را بتوانیم به‌عنوان نقطه قوت برلیانس V5 مطرح کنیم ولی هر چه بیشتر سعی کردیم چیزی پیدا کنیم، نا امیدتر شدیم. نقاط ضعف این خودرو را در یک مقاله جدا بررسی خواهیم کرد. بنابراین در اینجا بهتر است که حرفی از معایب نه‌چندان کم این خودرو نزنیم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا