مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکوردشکنی روس‌ها به کمک تویوتا هایلوکس!

برخی از شما اخبار منتشر شده در رابطه با رکوردشکنی بالون روس‌ها و دور زدن زمین با آن را شنیده‌اید؛ حالا برای شما جالب خواهد بود اگر بدانید که در پشت صحنه این رکوردشکنی، یک تویوتا هایلوکس سخت‌کوش حضور داشته است!

2016-toyota-hilux-hot-air-balloon-record-konyukhov-15

بالون Konyukhov در طول 11 روزی که در آسمان قرار داشت، مسافتی معادل 34950 کیلومتر را طی کرد و از اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند، سراسر استرالیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و حتی نزدیکی‌های قطب جنوب عبور کرد. روسیه حدود 14 سال پیش رکورد عبور از دور زمین با بالون را در اختیار داشت؛ تا اینکه یک تیم آمریکایی این رکورد را شکست و حالا دوباره این رکورد در اختیار روس‌ها قرار گرفته و مردم این کشور از این بابت بسیار خوشحال هستند.

2016-toyota-hilux-hot-air-balloon-record-konyukhov-1

2016-toyota-hilux-hot-air-balloon-record-konyukhov-10

در جریان این رکوردشکنی تنها کسی که سوار بر بالون بود، شخصی به نام Fosset بوده که پسری به نام اسکار دارد. این پسر از افتخار آفرینی پدرش بسیار خوشحال است و می‌گوید: «من به پدر خود بسیار افتخار می‌کند. درک این موضوع که او چه افتخار بزرگی به دست آورده بسیار سخت است. طی کردن دور زمین با بالون و بدون توقف کار دشواری بوده و شانس انجام آن یک در میلیون است».

2016-toyota-hilux-hot-air-balloon-record-konyukhov-12

اما برای عملی شدن رکوردشکنی مجدد روس‌ها، یک خودروی زحمتکش بنام تویوتا هایلوکس  بر روی زمین قرار داشت، که منابع گاز هلیوم مورد نیاز بالون را حمل می‌کرد. تیم رکوردشکنی با بالن Konyukhov، وجود این خودروی قدرتمند را تحسین کرده و می‌گویند که تویوتا هایلوکس کمک حال بزرگی برای ما بوده است!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا