مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

فیس لیفت ام جی 5 معرفی شد، سدان وارداتی فردا موتور جذاب‌تر شد

ام‌جی نسخه فیس‌لیفت نسل دوم MG 5 را پنج سال پس از عرضه به بازار، در چین معرفی کرده است. این همان خودرویی است که توسط فردا موتور با نام MG GT به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه می‌شود. در این فیس‌لیفت، ام‌جی 5 یا GT با تغییرات ظاهری الهام گرفته از سدان بزرگ‌تر MG 7 و بازطراحی داخلی، مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. در این فیس‌لیفت، هرچند پروفیل جانبی ام‌جی 5 دست‌نخورده باقیمانده ولی نمای جلو و عقب از نو طراحی شده است.

در جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ‌تری هستیم که کل عرض دماغه را پوشش داده و شبیه سبیل به نظر می‌رسد. طراحان MG همچنین ورودی‌های هوای روی سپر را هم اصلاح و چراغ‌ها را کمی تهاجمی‌تر کرده‌اند. در عقب نیز چراغ‌ها کشیده‌تر شده و حالا تا روی در صندوق ادامه پیدا کرده‌اند. روی سپر عقب هم خروجی‌های هوای تزئینی و دیفیوزر همرنگ بدنه به چشم می‌خورد. به خاطر این تغییرات، طول ام‌جی 5 فیس‌لیفت 40 میلی‌متر نسبت به نسخه قبلی بیشتر شده و به 4,715 میلی‌متر رسیده ولی دیگر ابعاد مثل فاصله محوری 2,680 میلی‌متری بدون تغییر باقی مانده‌اند.

در داخل، ام‌جی داشبورد کاملاً جدید برای سدان کامپکت خود طراحی کرده و طراحی نامتقارن قبلی را با چیدمان معمولی‌تر جایگزین کرده است. ازجمله ویژگی‌های برجسته کابین MG 5 جدید می‌توان به نمایشگرهای 12.3 اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی مرکزی، دکمه‌های کمتر در کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه لوزی شکل اشاره کرد. هیچ حرفی در مورد ارتقاء ایمنی MG 5 زده نشده ولی امیدواریم نسخه فیس‌لیفت این خودرو بتواند نتایج آزمون‌های تصادف را بهبود دهد زیرا نسخه قبلی در آزمون‌های ANCAP هیچ ستاره‌ای دریافت نکرد.

زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی را می‌بینیم. این موتور در نسخه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ ارائه می‌شود که اولی 127 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس CVT متصل می‌شود اما نسخه توربو، 180 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تحویل می‌دهد. MG 5 نیمی از فروش ام‌جی در چین در نیمه اول سال 2024 را به خود اختصاص داده و به یکی از مدل‌های اصلی این برند تبدیل شده است ولی بااین‌حال، رقبایی مثل چانگان ایدو و جیلی امگرند با اختلاف زیادی از آن پیشی گرفته‌اند.

فیس‌لیفت MG 5 حدود یک هفته دیگر در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش عمومی درخواهد آمد. انتظار می‌رود این خودرو به‌زودی در بازارهای صادراتی مثل استرالیا، مکزیک، تایلند، فیلیپین و خاورمیانه هم عرضه شود. قیمت ام‌جی 5 جدید در چین از 67,900 یوآن معادل 9,500 دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به 99,900 یوآن معادل 14 هزار دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا