مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

کیا K5 با پیشرانه 1.5 لیتری و سلتوس 1.4 لیتری کوشا خودرو پلاک ملی شد

شرکت کوشا خودرو که واردکننده و ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات کیا در ایران محسوب می‌شود، به‌طور منظم در حال پیش برد برنامه‌های خود است. پس‌ازاینکه خودروهای مختلف کیا وارداتی این شرکت به خریداران تحویل داده شدند، حالا دو مدل جدید وارداتی کوشا خودرو پلاک شده‌اند. این خودروها K5 و سلتوس هستند. البته هردوی این خودروها قبلاً توسط کوشا خودرو وارد و به خریداران تحویل داده شده بودند اما این سری جدید به پیشرانه‌های متفاوت و قوی‌تری مجهز هستند که شامل K5 با موتور 1.5 لیتری و سلتوس 1.4 لیتری می‌شود.

کیا K5 که در اصل همان سدان خوش‌نام و محبوب اپتیما است که تغییر نام داده، قبلاً با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی به دست خریداران رسید اما حالا در این نمونه‌های وارداتی جدید، به پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI مجهز است. این پیشرانه هرچند حجم کمتری نسبت به نمونه قبلی دارد اما به لطف توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت، خروجی بالاتری برابر با 170 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در موتور 2 لیتری 150 اسب بخار و 196 نیوتن متر بودند. انتقال نیرو در K5 با موتور 1.5 لیتری توربو هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

در همین حال، سری اول سلتوس وارداتی کوشا خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 121 اسب بخار قدرت به ایران آمد درحالی‌که سری جدید این شاسی‌بلند کره‌ای با پیشرانه قوی‌تر 1.4 لیتری توربو GDI پلاک شده است که 140 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین درحالی‌که انتقال قدرت در نسخه قبلی توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گرفت، این نسخه جدید به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز است. علاوه بر این، سلتوس 1.4 لیتری از امکانات بیشتری هم بهره می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرم‌کن و… اشاره کرد. موضوع مهم‌تر اینکه سلتوس 1.4 لیتری از نوع فیس‌لیفت است که در طراحی با ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های سراسری عقب، با نسخه قبلی تفاوت دارد و در داخل نیز از نمایشگرهای پیوسته برای صفحه آمپر و صفحه‌نمایش مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد.

شرکت کوشا خودرو با فعالیت بیش از یک دهه گذشته در حوزه واردات خودرو به‌عنوان عضو رسمی و فعال انجمن واردکنندگان خودرو کشور با واردات بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه انواع خودروهای سواری و همچنین تأمین و توزیع قطعات اصلی کیا در سراسر کشور توانسته است سابقه قابل قبولی از خود در بازار ایران از خود به‌جای گذارد. واحد امور مشتریان شرکت کوشا خودرو با شماره تلفن ۰۲۱-۴۹۹۷۰۰۰۰ آماده پاسخگویی به متقاضیان محترم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا