مکمل بنزین
بررسی

کیا Stinger، طوفان نسل جدید، احتمالا به بازار برمی‌گردد

کمپانی خودروسازی محبوب کیا احتمالا می‌خواهد سدان اسپرت خود یعنی کیا Stinger را به بازار برگرداند. این خودرو در زمان معرفی خود باعث شد تا کیا در بین علاقمندان به خودرو به محبوبیت بالایی برسد و به عنوان بزرگترین طوفان این برند خودروسازی شناخته می‌شود. کیا Stinger تجربه رانندگی خوبی را در اختیار راننده می‌گذارد و وجود سیستم چهار چرخ متحرک نیز باعث بهبود عملکرد و افزایش قدرت شده است.

کیا تنها چند سال پس از عرضه این مدل به بازار بدون دلیل یا برنامه‌ای برای ساخت فیس‌لیفتی از آن اعلام کرد که تولید کیا Stinger متوقف شده است. با این وجود، شایعاتی از بازگشت دوباره آن به بازار منتشر شد، ولی خیلی نگذشت که کمپانی پس از گذشت مدتی آنها را تکذیب کرد. ولی اکنون بنظر می‌رسد که داستان فرق می‌کند و کیا به احتمال بالایی می‌خواهد نسخه ارتقا یافته این مدل را به بازار عرضه کند.

کیا Stinger، طوفان نسل جدید اما تایید نشده

بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شدند، بنظر می‌رسد که کیا قصد داشته باشد تا از نشان تجاری جدیدی برای استینگر استفاده کند. تولید محصولات این بخش چند سال گذشته بدون دلیل خاصی متوقف شد و علاقمندان را نیز ناامید کرد. اگرچه با توجه به شایعاتی که در سال 2023 منتشر شد، اعلام شده بود که کیا استینگر قصد دارد به عنوان یک خودروی برقی ارتقا یافته با نام کد GT1 به بازار برگردد!

مشخصات فنی احتمالی

در شایعات دیگر، گفته شده که این مدل جدید با موتور برقی دوگانه ساخته شده و بالاترین تریم آن قادر است قدرت خروجی تقریبی 600 اسب بخار را عرضه کند. با این وجود هنوز اطلاعات زیادی از کیا استینگر جدید در دسترس قرار نگرفته است.

این مطلب را نیز بخوانید: آغاز تحویل کیا K5 با پیشرانه 1.5 لیتری و سلتوس 1.4 لیتری از وارداتی‌های کوشا خودرو

افراد حدس می‌زنند که استینگر جدید با موتور هیبریدی بنزینی برقی یعنی پیشرانه تویین توربوشارژ Lambda شش سیلندر این کمپانی ساخته خواهد شد. همین پیشرانه در محصولات فراوانی از جمله جنسیس هم به کار رفته بود، البته جنسیس از نسخه 3.8 لیتری تنفس طبیعی و نسخه 3.3 لیتری توربوشارژ آن استفاده کرد.

احتمالا مهندسان کیا اکنون روی پیشرانه ارتقا یافته‌تری کار می‌کنند. استینگر قدیمی نیز از موتور 3.3 لیتری همین کمپانی استفاده کرده بود و می‌توانست 368 اسب بخار قدرت و 376 پوند فوت گشتاور تولید کند. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت نسخه چرخ‌های عقب متحرک این مدل تنها در 4.9 ثانیه اتفاق می‌افتاد. این امر برای ورژن تمام چرخ متحرک 5.4 ثانیه گزارش شده بود که رقم خوبی بنظر می‌رسد.

البته استینگر با یک موتور پایه 2.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر نیز در دسترس قرار گرفته بود و نسخه چرخ‌های عقب متحرک آن می‌توانست 300 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور تولید کند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی مشخصات کیا اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو

دلایل محبوبیت بالای استینگر

شاید گمان کنید که محبوبیت بالای استینگر تنها به خاطر عملکرد خوب آن است، ولی هندلینگ، شاسی، سیستم تعلیق و فرمان منحصربه‌فرد همگی با دقت توسط مهندس سابق بی‌ام‌و M یعنی آلبرت بیرمن طراحی شده‌اند. او همچنین در دهه 2010 در کمپانی‌هایی نظیر هیوندای و کیا مشغول به کار بود و به ساخت شاسی و موتور محصولات می‌پرداخت.

نتیجه یک سدان اسپرت استثنایی بود که دنیا تا به حال مانند آن را ندیده بود و به عنوان بهترین محصول این کمپانی کره‌ای شناخته می‌شود. با ورود به کابین، با فضایی مدرن روبرو می‌شوید. کنسول مرکزی بسیار گسترده است و به امکانات زیادی مجهز شده است که می‌توانید در تصویر بالا آنها را مشاهده کنید. صندلی‌ها با روکش چرم قهوه‌ای رنگی درجه یک ساخته شده‌اند و بخش داخلی درب‌ها نیز با همین روکش طراحی شدند.

در پایان امیدواریم که کیا استینگر ارتقا یافته به زودی با ویژگی‌ها و ظاهری جدید پر قدرت به بازار برگردد و دوستدارانش را شگفت‌زده کند! لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا