Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه GT3 آکورا NSX وارد مراحل تست عمومی شد

درخلال برگزاری جلسات تمرینی برای رقابت‌های موسوم به Pirelli World Challenge در آمریکای شمالی، نسخه GT3 سوپر اسپرت پر سرو صدای هوندا، یعنی آکورا NSX، اولین تست‌های خود را در برابر دیدگان عموم به معرض نمایش گذاشت. این مسابقات قرار است در پیست Mid-Ohio که در منطقه لکسینگتون ایالت اوهایو آمریکا واقع شده، برگزار شود و از آنجائیکه مسیر انتخاب شده جهت پیمایش این خودرو نسبتا سخت و تاحدودی پیچیده است، مسئولان این شرکت از یک مسیر آزمایشی و تقریبا مشابه در نزدیکی بخش تحقیق و توسعه و کارخانه تولید تجهیزات خود استفاده نموده‌اند.

2017-NSXGT3-03a

علاوه‌بر این، نیسان برای کسب نتایج خوب یک راننده حرفه‌ای در زمینه خودروهای سوپر اسپرت با نام پیتر کوگس را به خدمت گرفته است. انتظار می‌رود آکورا NSX GT3 گواهینامه حضور در کلاس FIA GT3 را تا ماه آینده دریافت کند و برای سال آینده در مسابقات GT که در آمریکا برگزار می‌شود، حضور یابد. همانند نسخه معمولی این خودرو، GT3 قدرت خود را از یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر تویین توربو دریافت می‌کند و تمامی قطعات به‌کار رفته در مجموعه موتور مثل بلوک سیلندر، سر سیلندر، میل لنگ، مجموعه سوپاپ، پیستون و سیستم روغن کاری بدون هیچ تغییری مجددا به کار گرفته شده‌اند.

2017-NSXGT3-01

در مدل معمولی آکورا NSX، هوندا از سه موتور برقی درکنار پیشرانه اصلی استفاده کرده اما در نسخه مسابقه‌ای GT3 خبری از آنها نیست. اما تغییرات اصلی را می‌توان در فرم بدنه مشاهد کرد به‌طوریکه در این نسخه از اجزای بسیار پیشرفته آئرودینامیک مثل یک باله عقب ثابت بسیار بزرگ، اسپلیتر کشیده‌تر در پایین سپرهای جلو، چهار پیش‌بال و یک دیفیوزر بزرگ در قسمت عقب استفاده شده است. همچنین برای کاهش وزن چشمگیر این خودرو، استفاده از فیبرکربن در تمامی قسمت‌های بدنه خودرو مشاهده می‌شود. البته هوندا هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده که این تغییرات چه تفاوت‌های عملکردی را نسبت به مدل معمولی ایجاد کرده است.

2 دیدگاه
  1. مری می گوید

    فک کنم آگورا متعلق به هوندا باشه و اینفنیتی متعلق به نیسان 🙂

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      ممنون از حضور و تذکر شما دوست عزیز، اصلاح شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.