مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

۱۰ شهر پر ترافیک و شلوغ دنیا

احتمالا شما ترافیک شهر خود را یکی از بدترین و شلوغ‌ترین ترافیک‌های دنیا می‌دانید، که زندگی در این شرایط بسیار دشوار خواهد بود. بررسی شاخص ترافیکی شهرهای جهان توسط موسسه TomTom در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، کدام شهرها تراکم ترافیکی بیشتری دارند و امروز ما نام ۱۰ شهر شلوغ دنیا را برای شما آماده کرده‌ایم که ترافیک در این شهرها بیشتر از هر جای دیگری در دنیا است. با ما همراه باشید…

Downtown Los Angeles

10. لس آنجلس، کالیفرنیا

جای تعجب نیست که لس‌آنجلس کالیفرنیا به‌عنوان تنها شهر از آمریکا در این لیست قرار داده شده است. در ساعات شلوغی لس‌آنجلس شما باید ۴۱ درصد بیشتر زمان نسبت به ساعات کم‌ترافیک صرف کنید و رانندگی شما همین مقدار بیشتر زمان صرف می‌کند. بنابراین برای رانندگی در این شهر آمریکایی باید صبر زیادی داشته باشید.

Chengdu

9. چنگدو، چین

صنعت خودروی پر رونق در چین و جمعیت زیاد این کشور سبب شده نام یک شهر از این کشور در این لیست قرار گیرد. این شهر که در آن ساخت و سازهای بزرگی انجام می شود حدود 14 میلیون نفر جمعیت دارد و ۳میلیون دستگاه خودرو در این شهر در حال تردد است. چنگدو از بین ۱۲ شهر پر جمعیت چین، توسط موسسه TOM TOM برای حضور در این لیست انتخاب شد و چیزی که بیشتر از همه نگران کننده است، افزایش جمعیت این شهر است و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۷ جمعیت چنگدو به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.

Recife,_Pernambuco_(2)_-_Brasil

8. رسیف، برزیل

برزیل در این لیست حضور پررنگی دارد و به طور متوسط ساکنان این شهر حدود ۹۴ ساعت در سال از زمان خود را در ترافیک صرف می‌کنند. این شهر در شرق برزیل توسعه داده شده است و یکی از شهرهای برگزار کننده جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال بوده است. حتی تدابیر راهنمایی و رانندگی اندیشیده شده در این شهر نتوانسته از حجم ترافیکی آن کم کند.

Skyline_of_Salvador,_Brazil

7. السالوادور، برزیل

یکی دیگر از شهرهای برزیل در این لیست، السالوادور است. رانندگی در شرایط اوج شلوغی این شهر، 43 درصد زمان بیشتری را از شما می‌گیرد. ساکنان قدیمی شهر برای اینکه کمتر در ترافیک منتظر بمانند، توصیه می‌کنند از جاده labyrinthian استفاده شود.

bucharest

6. بخارست، رومانی

ترافیک بخارست برای اولین‌بار است که در این لیست قرار گرفته و شرایط ترافیکی آن، بدتر از مقصدهای محبوب اروپایی مانند لندن و پاریس است. یک مطالعه دقیق نشان می‌دهد که بیشتر ساکنان بخارست رانندگی را برای حمل و نقل انتخاب می‌کنند چرا که شرایط حمل و نقل عمومی در این کشور خوب نیست و جای پارک خودرو در آنجا رایگان است.

Moscow-Russia-City-Night

5. مسکو، روسیه

این شهر با جمعیت بیش از 12 میلیون نفر و چهار میلیون خودرو یکی از پر تراکم‌ترین ترافیک‌های جهان را دارد. در طول زمستان به دلیل شرایط برفی، حداقل ۱.۵ ساعت زمان را در طول روز، ترافیک به خود اختصاص خواهد داد. پس اگر نیم ساعت در ترافیک میمانید، عصبی نشوید، شرایط بدتر هم وجود دارد.

christ-the-redeemer

4. ریو دو ژانیرو، برزیل

محل اصلی برگزاری المپیک تابستانی امسال، از شرایط ترافیکی خوبی برخوردار نیست. ساکنان این شهر به‌طور متوسط 165 ساعت در طول سال در ترافیک گیر می‌کنند. یک تحقیقات گسترده در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد، این ترافیک باعث از بین رفتن 43 میلیون دلار از درآمدهای اقتصادی برزیل شده است. این 43 میلیون دلار با حدود دو درصد از کل تولید ناخالص داخلی برزیل برابر است.

Istanbul-Turkey-6

3. استانبول، ترکیه

بدترین شهر از لحاظ ترافیک در اروپا، استانبول ترکیه است. احداث پل‌های متعدد هم در این شهر که بین ۲ قاره قرار گرفته، به بهبود ترافیک کمکی نکرده است. این ترافیک به دلیل جاذبه‌های توریستی و کسب و کار منطقه‌ای، بازارهای بزرگ و شب زنده داری بوجود آمده است.

klong-toey-thailand

2. بانکوک، تایلند

این شهر ممکن است یکی از بهترین شهرهای توریستی جهان باشد، اما برای رانندگان کابوس محسوب می‌شود. با بیش از پنج میلیون وسایل نقلیه ثبت شده، بانکوک فاقد ساختار شبکه سازمان یافته جاده‌ای مناسب است. باران های موسمی مکرر و نبود امکانات حمل و نقل عمومی مناسب، این شرایط بحرانی را رقم زده است.

mexico-city-sightseeing-tour-in-mexico-city-136502

1. مکزیکو سیتی، مکزیک

و اما رتبه نخست را با اقتدار مکزیکوسیتی به خود اختصاص داده است. این شهر که بیش از این در جایگاه دوم قرار داشت، اکنون توانسته با بیش از 22 میلیون نفر جمعیت و صرف 59 درصد از زمان، در هنگام ترافیک در ساعات اوج ترافیک، جایگاه نخست را کسب کند. به‌طور متوسط رانندگان این شهر حدود ۲۱۹ ساعت یعنی چیزی بیش از ۹ روز را در ترافیک منتظر میمانند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا