مکمل بنزین
گوناگونخبر

با رنو کولئوس ۲۰۱۶ آشنا شوید!

چندی بیش رنو کولیوس مدل ۲۰۱۶ با شکل و شمایلی جدید و البته زیبا رونمایی شد. این خودرو از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌برد که بیش از این با مدل تالیسمان و مگان بر اساس همین طرح آشنا شده بودیم. مدل 4 × 2 این خودرو به‌عنوان نمونه پایه، قیمتی معادل 29,990 دلار دارد، اگر برای این مدل سطح حداکثر تجهیزات را انتخاب کنید، قیمت آن به 33،990 دلار خواهد رسید. همچنین قیمت مدل 4 × 4 کولیوس ۲۰۱۶ از 36،490 دلار آغاز می‌شود و مدل فول آن نیز 43،490 دلار قیمت‌گذاری شده است. رنو کولیوس جدید 4670 میلی‌متر طول دارد و ابعاد آن بسیار نزدیک به سانتافه 4700 میلی‌متری است.

2016_renault_koleos_01

مدل 4×4 از تکنولوژی خاصی برخوردار است و قابلیت تعویض وضعیت به حالت‌های 2WD ، 4WD،  4WD LOCK را دارد. از همین ابتدا مشخص خواهد بود که ما با یک خودرو فوق‌العاده قدرتمند روبرو هستیم، که علاوه بر چهره زیبا و جذاب، از لحاظ تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد. در کابین این شاسی‌بلند زیبا، با فضای خوبی روبرو خواهید شد که برای راحتی بیشتر سرنشینان طراحی شده. این راحتی را در فاصله ۲۸۹ میلی‌متری صندلی‌های عقب می‌توان کاملا حس کرد. ظرفیت فضای بار نیز به حد سخاوتمندانه‌ای زیاد است، این قسمت 624 لیتر حجم دارد.

19-INCH PROTEUS WHEEL TRIMS

موتور کولیوس ۲۰۱۶ از نوع ۲.۵ لیتری چهار سیلندر X-TRAIL بوده که قادر است ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت را در گشتاور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این قدرت از طریق گیربکس CVT اتومات به‌چرخ‌ها منتقل میشود. مصرف سوخت این پیشرانه ۸.۱ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و به ازای هر کیلومتر ۱۸۸ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

2016_renault_koleos_02

از جمله تجهیزات محصول زیبای رنو، می‌توان به ترمز اضطراری فعال، سیستم هشدار خروج از لاین، هشدار رعایت فاصله ایمن از خودروی جلویی، تشخیص علائم رانندگی با هشدار سرعت غیر مجاز، سیستم هشدار نقاط کور، تشخیص خستگی راننده، دوربین دید از عقب، نور بالا/پایین خودکار، سنسور پارک در قسمت جلو، عقب و کناری، سیستم کمک پارک و صفحه نمایش با کیفیت مجهز به R-link 2 اشاره کرد.

برای بزرگنمایی سایر تصاویر بر روی آنها کلیک کنید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا