مکمل بنزین
گوناگونخبر

برلیانس SWM X7 رونمایی شد

swm-x7-china-7

برلیانس که با محصولات آن به واسطه حضور در کشورمان آشنا هستیم، یک شاسی‌بلند جدید را به بازار چین معرفی کرد. این خودرو از ماه سپتامبر در فروشگاه‌های محلی عرضه خواهد شد. قیمت این محصول زیبا از ۹۰.۰۰۰ یوان شروع و به ۱۱۰.۰۰۰ یوان ختم می‌شود. برلیانس برای طراحی X7 با شرکت ایتالیایی SWM همکاری کرده است. چیزی که بیشتر از هر چیزی در این محصول نظرها را جلب می‌کند استفاده از یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی فوق‌العاده بزرگ است. خودروسازان چینی به استفاده از صفحه نمایش‌های لمسی بزرگ، بسیار علاقه دارند، چیزی که نتوانسته نظر شرکت‌های بزرگ دنیا را جلب کند.

swm-x7-china-3

برای پیشرانه این خودرو ۲ انتخاب قرار داده شده است. یکی موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و دیگری موتور ۱.۸ لیتری با ۱۳۷ اسب‌بخار قدرت. تمام این موتورها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا CVT عرضه خواهند شد. از لحاظ ابعادی هم X7 در طول حدود ۱۰ میلی‌متر از سانتافه بزرگتر است. این خودرو ۴۷۱۰ میلی‌متر طول، 1855 میلی‌متر عرض و ۱۷۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد.

swm-x7-china-4

این محصول نیز مانند اکثر خودروهای ساخت برلیانس، شباهت‌هایی با خودروهای بی‌ام‌و دارد. به‌طور کلی از لحاظ طراحی دیگر از حالت کپی کاری اکثر کمپانی‌های چینی خارج شده‌اند و بیشتر از محصولات سایر کشورها الهام می‌گیرند و خودروی خود را بر اساس آنها طراحی می‌کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا