مکمل بنزین
اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن کافه آنلاین(قیمت‌ خودرو)؛ ناقص و قدیمی!

امروز به سراغ یک اپلیکشن اقتصادی رفتیم که با استفاده از آن می‌توان قیمت انواع خودروها را در بازار و نمایندگی‌ها مشاهده کرد. نام این اپلیکیشن کافه آنلاین (قیمت خودرو) بوده و حجمی 1/8 مگابایتی دارد. طراحان این اپلیکیشن ادعا دارند که با استفاده از نرم‌افزارشان؛ می‌توان قیمت تمام خودروهای داخلی، وارداتی و مناطق آزاد را به صورت لحظه‌ای و دقیق مشاهده کرد. تا این جای کار و با توجه به توضیحات طراحان، به نظر با یک نرم‌افزار کامل و بسیار عالی روبرو هستیم؛ ولی تا خودمان آن را تست نکرده و امتحانش نکنیم، شک ما بر طرف نمی‌شود. پس به سراغ نرم افزار بازار رفته و کافه آنلاین را دانلود می‌کنیم!

cafeonline

در ابتدای ورود خود به اپلیکیشن کافه آنلاین، به صفحه تولید داخلی هدایت می‌شویم. در این صفحه لیستی از شرکت‌های تولید کننده خودرو در کشور را مشاهده می‌کنید. بر روی بنر یکی از شرکت‌های خودروسازی ضربه می‌زنیم و لیستی از خودروهای این شرکت(کرمان‌موتور) را مشاهد می‌کنیم. متاسفانه در همین ابتدای کار امیدمان تبدیل به یاس می‌شود؛ زیرا لیست مربوطه بسیار ناقص است. در این لیست خبری از لیفان 820 و یا جک جی 5 نبوده و قیمت‌ها بسیار قدیمی و تاریخ مصرف گذشته هستند. جالب اینجاست که در این لیست نام خودرویی مانند لیفان 620 ذکر شده، که هم‌اکنون تولید آن متوقف شده و اصلا فروش ندارد!

index1

با خودم گفتم حتما خطایی رخ داده و قطعا قیمت خودروهای سایپا درست و دقیق ذکر شده است! اما اینگونه نبود و در بخش سایپا نیز قیمت‌ها قدیمی بودند. نکته جالب اینجاست که برای پراید، سمند و تعدادی از پژوهای شرکت ایران‌خودرو؛ سه بخش جداگانه در نظر گرفته شده که در آن بخش‌ها، همانند سایر قسمت‌ها با قیمت‌های قدیمی روبرو می‌شویم. خلاصه اینکه هر چه‌قدر درباره مشکلات این بخش برایتان بگویم کم گفتم و در این مجال نمی‌گنجد که بیش از این عمق فاجعه را شکافته و نتیجه‌گیری کنم!

index

حالا وارد قسمت خودروهای وارداتی شده و لیستی از کمپانی‌های مطرح جهان را پیش روی خود می‌بینیم. قیمت و… مثل قسمت تولیدات داخلی با اشتباهات فاحشی همراه بود و مانند قسمت قبل دست ما را خالی می‌گذارد؛ اما در انتهای این لیست بخشی بنام خودروهای چینی وجود داشت، که من کنجکاو شدم تا این بخش را هم ببینم. در کمال تعجب جک جی 5، گمشده کرمان‌موتور در نرم‌افزار کافه آنلاین را در این بخش یافتم! مثل اینکه واقعا حواس طراحان نرم‌افزار پرت بوده و یا نمی‌دانستند که جک هم از تولیدات کرمان‌موتور است. این نکته را هم بگویم که خودروهای زیادی هستند که جای آنها در اپلیکیشن کافه آنلاین (قیمت خودرو) خالی است.

cafeonline

cafeonline

در نهایت و در عین بی رقبتی، وارد قسمت منطقه آزاد می‌شویم. قیمت‌ها در این قسمت کمی تا قسمتی بهتر از بخش‌های دیگر بوده و کور سوی امیدی را در انتهای اعماق وجودمان روشن می‌کند؛ ولی باز هم اشتباهات فاحشی دیده می‌شود که البته در مورد مناطق آزاد، قابل چشم‌پوشی است؛ زیرا در مناطق آزاد قیمت دقیقی برای خودروها وجود ندارد.

cafeonline

خلاصه اینکه برنامه کافه آنلاین (قیمت خودرو)، در ظاهر یک برنامه بدرد بخور و کاربردی است؛ ولی پس از نصب آن متوجه می‌شوید که با یک افتضاح برنامه‌نویسی مواجه شد‌ه‌اید و  همه چیز برخلاف ادعای طراحان این اپلیکیشن است. کافه آنلاین (قیمت خودرو) ایده خوبی است؛ ولی ناقص بوده و باید بیشتر بر روی آن کار شود.

چرا استفاده نکنیم؟

بروز نبودن برخی از قیمتها

عدم ذکر نام خودروهای جدید بازار

ایجاد لیست‌های مجزا برای چندین خودروی پرفروش

مشکلات متعدد نرم‌افزاری

گرافیک نه چندان جذاب

چرا استفاده کنیم؟

وجود لیست کاملی از تمامی برندهای خودروسازی

وجود لیست قیمت خودروها در مناطق آزاد

badge-g-fullsize-300x113

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا