مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

شاسی‌بلند جدید لیپ موتور B10 در نمایشگاه پاریس رونمایی شد

لیپ موتور در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴ از شاسی‌بلند جدید خود به نام B10 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این خودرو بر اساس پلتفرم B 3.5 این کمپانی طراحی شده و قیمت آن در چین بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ یوان (معادل ۱۴,۰۵۰ تا ۲۱,۱۰۰ دلار) خواهد بود. B10 یک خودروی جهانی است که قرار است در بازارهای مختلف در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

B10 به عنوان اولین مدل از سری B معرفی شده و اعلام شد که سه مدل جدید دیگر از این سری در سال ۲۰۲۵ به بازارها عرضه خواهند شد. نسخه‌های پرمیوم این خودرو به فناوری لیدار و تراشه‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.

در بخش ظاهری با یک جلوپنجره بسته و طراحی جذاب روبرو می‌شوید. دی‌لایت‌های ال‌ای‌دی، ورودی هوای بزرگ در قسمت پایین گلگیر، دستگیره‌های در مخفی، چراغ‌های عقب پیوسته که نام Leapmotor در پایین آن می‌درخشد، در این قسمت به چشم می‌خورند. در حال حاضر اطلاعاتی درباره پیشرانه B10 منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این خودرو تنها به صورت کاملا الکتریکی عرضه شود و احتمالا مدل EREV آن نیز در آینده به بازار بیاید.

به گفته خبرگزاری‌ها، این سری یکی از چهار سری محصولات لیپ موتور شامل A ،B ،C و D خواهد بود. سری D قرار است در سال ۲۰۲۶ برای بازارهایی با مدل‌هایی با قیمتی بیش از ۲۰۰,۰۰۰ یوان (۲۸,۱۵۰ دلار) تمرکز کند. دو سه روز پیش بود که شرکت Hesai Technology اعلام کرد قصد دارد محصولات لیدار را برای چند مدل از پلتفرم جدید نسل بعدی لیپ موتور تأمین کند. این پلتفرم قرار است در سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد و احتمالا این توافق به سری B مربوط می‌شود که B10 اولین مدل آن خواهد بود.

  شرایط پیش فروش اکثر محصولات ایران خودرو اعلام شد!

این احتمال وجود دارد که لیپ موتور B10 همان خودرویی باشد که در گذشته با نام A12 شناخته می‌شد و تست‌هایی نیز از آن انجام شده بود. A12 نیز با چنین قیمت مشابهی معرفی شده بود و به عنوان دومین مدل برای بازار جهانی در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید که شرکت Stellantis در  گذشته ۲۰ درصد از سهام لیپ موتور را خریداری کرد.

در نهایت باید اشاره کنیم که لیپ موتور دو مدل T03 و C10 را در سیزده کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئیس و بریتانیا عرضه می‌کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا