مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌هاتازه‌ها

فولکس واگن ID.4 کراز، پیکاپ رپچر و سئات آتکا در سبد خودروسازان راین

خودروسازان راین، شرکتی است که فقط به سابقه و گذشته خود افتخار می‌کند؛ این شرکت، مدت‌هاست که فعالیت درست و حسابی نداشته و حتی در دوره برجام هم نتوانست کاری را از پیش ببرد. راینی‌ها جهت تداوم بخشیدن به فعالیت خود، در سال 1400 به سمت شرکت ناشناخته‌ای با نام اسکای لارک که محصول قدیمی چانگان را مونتاژ می‌کرد، رفتند و پس از مدتی، آن را با نام راین R3 در بازار ایران عرضه کردند. خودرویی که بواسطه قدیمی بودن، مشخص نبودن وضعیت تولید و خدمات پس از فروش و… شکست خورد و همچنان می‌توان نسخه‌های صفر کیلومتر آن را در بازار یافت.

خودروسازان راین، سپس به سمت شرکت ناشناخته HUAZI رفت تا پیکاپ و شاسی بلند قدیمی KAWEI که قطعات آن در انبار هوآزی موجود بود را وارد ایران کند. در همین حال که منتظر معرفی دو خودرو مذکور بودیم، ناگهان پای کراس اوور سئات آتکا به میادین خبری باز شد. موضوع عجیب آن بود که خودروسازان راین اعلام می‌کرد قصد دارد آتکا را در ایران مونتاژ کند!

سئات آتکا - SEAT ATECA خودروسازان راین خودرو
سئات آتکا

مدتی بعد…

اکنون که در نیمه دوم سال 1403 هستیم، شرکت خودروسازان راین گویا در حال ریکاوری بوده و مشاهده مي‌شود که فعالیت‌های اینترنتی و مجازی خود را آغاز کرده است. اما خودروسازان راین چه خودروهایی را عرضه خواهد کرد؟!

در همین ابتدا می‌گوییم که باید قید هاچبک کراس R3 را زد. در رابطه با شاسی بلند اتوماتیک KAWEI که قرار بود با نام R7 عرضه شود نیز آنچه که اسناد نشان می‌دهد، فعلا راینی‌ها مجوزی برای این خودرو دریافت نکرده‌اند. پس می‌ماند داستان پیکاپ رپچر، سئات آتکا و یک خودرو وارداتی برقی!

  سرنخ‌هایی جدید از احتمال حضور کلارکسون در نتفلیکس

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، شرکت خودروسازان راین توانسته مجوز استاندارد برای مونتاژ پیکاپ رپچر و سئات آتکا را کسب کند. از طرف دیگر، این شرکت مجوز تایید نوع برای خودرو وارداتی و برقی فولکس واگن ID.4 CROZZ را نیز دریافت کرده است.

خودروهای خودروسازان راین - فولکس واگن پیکاپ رپچر سئات آتکا
محصولات خودروسازان راین

با اینکه اطلاعات خودروها در وبسایت بروز شده شرکت خودروسازان راین بارگذاری و به عنوان محصولات جدید معرفی شده، اما نگرانی‌هایی از بابت محدود بودن موجودی محصولات این شرکت وجود دارد. از خودرو مونتاژی سئات آتکا که گفته میشد تعداد پک‌های وارداتی آن زیر 150 دستگاه است گرفته تا پیکاپ رپچر که وضعیت شرکت عرضه کننده آن در چین نامشخص است! در رابطه با خودرو وارداتی فولکس واگن ID.4 CROZZ هم تاکنون اقدامی جهت معرفی آن صورت نگرفته است.

با این حال، امیدواریم که شرکت خودروسازان راین، برنامه‌ریزی درستی جهت کسب اطمینان مشتریان انجام دهد…

خودروها

– فولکس واگن ID.4 CROZZ

فولکس واگن ID.4 CROZZ مجهز به پیشرانه ای با توانایی تولید ۱۲۵ کیلووات (۱۶۷ اسب بخار) قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. مجموعه باتری با ظرفیت ۵۵.۷ کیلووات ساعت مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با ۴۲۵ کیلومتر برای این خودرو را فراهم می­‌کند. باتری این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

– پیکاپ رپچر

پیکاپ رپچر مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس ۶ سرعته دنده ای، توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار، قدرت و 240 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

– سئات آتکا

سئات آتکا مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری TSI است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه (DSG)، توانایی تولید 187 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا