مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا رنج‌روور جدید می‌خواهد بنتلی بنتایگا را هدف بگیرد!

در حال حاضر خودروی شاسی‌بلند بنتلی، یعنی بنتایگا (Bentayga)، پادشاه بلامنازع دنیای SUV‌های لوکس است. اما این حکمرانی می‌تواند تغییر کند اگر وعده لندروور در ارائه یک رنج‌روور جدید والبته گران قیمت‌تر جدی باشد. این حدس و گمان از صحبت‌های آقای جری مک گاورن، مدیر ارشد بخش طراحی شرکت لندروور، نشات می‌گیرد که در مصاحبه اخیر خودش گفته بود: “به‌نظر من وقت آن رسیده تا رنج‌روور از لحاظ قیمتی متفاوت‌تر ظاهر شود و از خط حداکثر قیمت فعلی خود عبور کند.”

584981

در حال حاضر قیمت فروش تعیین شده برای مدل‌های رنج‌روور از 85 هزار دلار شروع و به محدوده 200 هزار دلار که مربوط به مدل تقویت شده SVAutobiography در نسخه Black است، می‌رسد. البته چندی پیش این شرکت مدل بسیار خاص رنج روور Sentinel را با قیمت 450 هزار دلار هم ارزه کرده بود، ولی این غول زرهی برای کاربری‌های بسیار خاص طراحی شده و نمی‌توان آنرا مناسب تولید در تعداد بالا دانست. اما بهتر است یک خودروساز به جای اینکه در یک مدل خاص فقط قیمت‌ها را بالا برد، به طراحی آن تنوع ببخشد.

bentley-bentayga

در واقع همانطورکه لندروور مدل‌های دیسکواری و دیسکاوری اسپرت را بعنوان نسخه‌های ویژه رنج‌روور تولید کرده، این شرکت قصد دارد برروی ادامه این روند تمرکز ویژه‌ای داشته باشد یعنی مدل‌های لوکس تر و کاملا متفاوتی را از لحاظ طراحی عرضه کند. کارشناسان معتقدند فعالیت جدید این شرکت انگلیسی و صحبت‌های انجام شده نشان می‌دهد پای تولید یک رنچ‌روور جدید در میان است به‌طوریکه هدف اصلی آن رقابت با شاسی‌بلند بنتلی است.

584985

شاید به‌نظر خیلی‌ها نتوان به صراحت هدف‌گیری رنج‌روور را برای بنتایگا پیش‌بینی کرد اما مطمئنا برنامه لندروور برای تولید یک خودروی لوکس جدید که قیمت پایینتری هم نسیت به بنتلی داشته باشد، دور از ذهن نیست. حالت دیگری که می‌توان متصور شد این است که نسخه‌ای همچون SVAutobiography مجددا تیون شود تاحدی که بتواند از لحاظ مشخصات فنی و همینطور آپشن‌های لوکس و متنوع، به پای بنتایگا برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا