مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی ماشین رول برای خطوط ریلی

دانشجویان دانشگاه دالارنا، سوئد، در یک رقابت هیجان‌انگیز برای ساخت وسایل حمل و نقل مبتنی بر راه آهن موفق شدند، وسیله‌ای رول مانند را برای رقابت در رکورد جهانی آماده کنند. بر همین اساس، هر تیم در این مسابقه باید یک ریل‌ راه آهن و باتری که با کمک همین ریل شارژ می‌شود را برای وسیله نقلیه خود آماده کنند. وسیله ساخته شده بر پایه دوستی با محیط زیست و ساخت خودروهای پاک طراحی شده، بنابراین سفرهای جاده‌ای نیز به‌زودی پیشرفته‌تر از گذشته خواهند شد.

team-eximus-1-2016-delsbo-electric-4

 

در این مسابقه وسایل نقلیه باید بین یک و شش مسافر داشته و وزن آنها حداقل به طور متوسط 50 کیلوگرم باشد. البته تعداد محدود مسافران برای این وسیله نقلیه یک ضعف محسوب می‌شود، اما به وسیله آن مردم روستاها هم می‌توانند از وسایل حمل و نقل مناسب بهره‌مند شوند. تیم Eximus 1 برای مسابقه در طول 15 هفته آماده شده و این تیم طراحی، در ساخت محصول خود، در همه بخش‌ها به جز موتور، باتری و چرخ ها از آلومینیوم استفاده کرده‌ است.

وسیله ساخته شده حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در داخل آن از ۴ باتری 12 ولت و یک موتور  500 واتی استفاده شده است. اگر چه این وسیله یک نمونه اولیه برای حمل و نقل ریلی است اما مهندسان به آینده آن بسیار امیدوارند و سازندگان این وسیله ادعا کرده‌اند که آن از لحاظ سرعت و مسافت یک رکورد جدید ثبت کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا