Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه پژو پارس و دنا: جدال ایرانی، فرانسوی

ایران خودرو به عنوان یک خودروساز دولتی که بخش عظیمی از بازار را در اختیار دارد در بخش خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان چندین محصول دارد که برخی از آنها فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از این محصولات پژو پارس است که هر سال با تغییرات کوچکی با استقبال خوبی روبرو می‌شود. این خودرو که در ابتدا پرشیا نام گرفت، یک محصول محبوب از پژو فرانسه در ایران است که به‌نظر می‌رسد کم‌کم با فراهم شدن شرایط تولید خودروهای جدید و به روز به زودی بازنشسته میشود. یکی دیگر از محصولات ایران خودرو که ما امروز می‌خواهیم آن را با پژو پارس مقایسه کنیم، یک خودرو ملی است که با حرف و حدیث‌های فراوانی به بازار عرضه شد. دنا نام یک خودرو ایرانی است که شباهت زیادی به خانواده سمندهای ایران‌خودرو دارد ولی چند میلیونی با این خودروها تفاوت قیمتی دارد. با مقایسه این ۲ خودرو با ما همراه باشید…

1

طراحی ظاهری

پژو پارس نام یک کمپانی بزرگ و مطرح را یدک می‌کشد که در طراحی حرف برای گفتن زیاد دارد و در مقابل دنا از طراحی جدیدتری برخوردار است. نظر دادن درباره ظاهر هر کدام از این خودروها به‌تنهایی آسان است اما وقتی از مقایسه سخن گفته می‌شود، شرایط تغییر می‌کند. چهره پژو پارس باتوجه به اینکه از زمان تولید آن مدت زیادی میگذرد، قدیمی شده و در مقابل دنا طراحی جدیدتر و جذاب‌تری دارد به خصوص در بخش چراغ‌های جلو که از LED در آن بهره گرفته شده است. به‌ هر حال نظر دادن درباره چهره خودروهای هم‌رده کمی دشوار است اما در اینجا دنا برتر شناخته خواهد شد.

شاید یکی از دلایل اینکه پژو پارس هنوز هم در بازار خرید و فروش میشود، ظاهر قدیمی آن باشد که هنوز جذابیت هایی برای هموطنانی دارد که سالهاست با این خودروهای قدیمی سوخته و ساخته اند.

2

طراحی داخلی

پژو پارس بعد از چندین سال تولید با تغییرات داخلی روبرو شد. کابین جدید از طراحی بهتری برخوردار است و در قسمت داشبورد، بسیار جذاب‌تر شده، اما جذابیت کابین دنا بسیار بیشتر از پژو پارس است. طراحان ایران خودرو در طراحی داخلی دنا واقعا خوب عمل کرده‌اند و اگر کمی جنس کابین بهتر بود، دیگر هیچ جای شکی باقی نمی‌ماند که یکی از بهترین‌ها در مقایسه با سایر رقبا است. از لحاظ تریم هر دو خودرو مشابه هم هستند ولی از لحاظ ظاهری، تفاوت‌هایی وجود دارد. دنا از لحاظ ابعادی کمی بزرگتر از پارس است بنابراین طبیعی بوده که فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

البته اگر به طراحی داخلی دنا نگاهی بیاندازنید و سپس به سراغ طراحی داخلی هایما S7 بروید، ممکن نیست تشخیص دهید که چه کسی از روی دست آن یکی کپی کرده است!

در این مقایسه مدل پارس سال بررسی شده است

vkuy3s7t04

پیشرانه

پژو پارس با موتور XU7JP/L3 و با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی‌سی عرضه شده است. این موتور توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت را در گشتاور ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. لازم به ذکر است که وزن خالص پژو پارس ۱۱۶۵ کیلوگرم است. در مقابل دنا با موتور EF7 خود توانایی تولید ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه  اسب بخار قدرت را دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. وزن خالص دنا بیشتر از پژو پارس است و این خودرو ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد. پژو پارس به‌دلیل شتاب خوب خود در رده خودروهای ارزان قیمت طرفداران زیادی دارد و همانطور که مشاهده می‌کنید موتور دنا اگرچه کمی قوی تر است اما وزن آن نیز بیشتر است و این امر سبب می شود هر ۲ محصول از لحاظ قدرت نزدیک به هم باشند.

هر ۲ خودرو گیربکس دستی ۵ سرعته دارند

dhiu2s2rpx

هندلینگ

صندلی‌های دنا باعث می‌شوند به خودرو تسلط بیشتری داشته باشید و بتوانید آن را بهتر کنترل کنید و چیزی که در دنا توجه بسیاری را به‌خود جلب کرد توانایی هندلینگ و فرمان پذیری بالا است که به‌عنوان یک موفقیت برای مهندسان ایران خودرو مطرح می‌شود. این خودرو در داخل پیچ‌ها بسیار محکم و خوب عمل میکند و کنترل شما بر روی خودرو بسیار زیاد است. بنابراین قدرتمندترین بخش دنا، هندلینگ و فرمان‌پذیری آن است که پژو پارس هر چقدر هم تلاش کند به‌پای آن نخواهد رسید. پارس اگر چه از هندلینگ خوبی برخوردار است اما یک خودرو تیز محسوب مشده و در پیچ‌ها کمی ناپایدار عمل می‌کند.

1dqhm7ua3t

قیمت و تجهیزات

دنا در بازار نزدیک به ۴۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و به همین نسبت از تجهیزات کامل‌تری برخوردار است. از جمله تجهیزات دنا می‌توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری، دارای سیستم رهیاب، دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل)، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، تیوتر، جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix ), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی و … اشاره کرد. در حالی که پژو پارس سال با قیمت ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان تجهیزات ابتدایی و ساده‌ای دارد. البته در مدلهای با داشبرد جدید، بر روی فرمان این محصول چند دکمهای برای خالی نبودن عریضه نصب شده است.

wp1fewjavd

کلام آخر

وقتی این ۲ خودرو را با هم مقایسه می‌کنیم متوجه خواهیم شد پژو پارس در خیلی از بخش ها از دنا ضعیف‌تر ظاهر خواهد شد و به نظر می‌رسد اختلاف قیمت ۸ میلیون تومانی ارزش خرید دنا را داشته باشد چرا که یک خودرو بسیار کامل‌تری از پژو پارس سال است. بنابراین در این مقایسه اگر بخواهیم یک خودرو را برتر اعلام کنیم بی‌شک آن دنا خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید خودرو سدان داخلی برای خود خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما در این مقایسه دنا خواهد بود.

به گروه تلگرامی پژو پارس ملحق شوید

Telegram-Group-Pars

به گروه تلگرامی دنا و دنا پلاس ملحق شوید

Telegram-Group-Dena

 

166 دیدگاه
  1. amir می گوید

    شما اینقدر از هندلینگ دنا تعریف میکنید مگه پلتفرم هردو لگن یکی نیست؟؟مگه سیستم تعلیق هاشون چه فرقی با هم داره که اینقدر از دنا تعریف میکنید؟؟

    1. مهدى می گوید

      من سوار همه ماشین هاى ایرانخودرو شدم واقعا اگه راستشا بگم تو همه ماشینا دنا و سورنelx تو پیچ بهتر از بقیه عمل میکنه که به دلیل استفاده از اکسل عقب جدیده که با یکم تحقیق میفهمید.یعنى دفعه اول که سوار شدم باورم نمیشد که اینا ماشین ایرانخودرو اند.

      1. ناشناس می گوید

        دنا واقعا بی نظیره اما پارس دیگه قدیمی شده کابین دنا خیلی بهتر از پارس هست

        1. نايب می گوید

          دوستان من هم پژوپارس داشتم هم دنا الان دارم ، نمیشه گفت پارس بدتره و هیچى نیست یا دنا عالیه ولى در کل میشه جمع بندى کرد دنا نسبت به پارس بهتره ، من به پارس نمره ١٣ و به دنا نمره ١۵ میدم

        2. ناشناس می گوید

          چی میگی

    2. نیما می گوید

      برای اینکه تو هنوز دهنت بوی شیر میده نی نی کوچولو پستونک میخوای بزارم توی دهنت

      1. ناشناس می گوید

        داداش خودتو ناراحت نکن این هنوز فکر کنم پارسelx به گوشش نرسیده داره این حرفارو میزنه

  2. پوریا می گوید

    خوب از نظر اختلاف قیمت ۷.۸ تومن خوب ۱۰% ادم دنا میخره!
    از همه نمای داخلی خارجی زیبایی و هندلینگو غیره غیره …
    ولی خوب دنا همون سورن وقتی میشه سورن خرید که دقیقا همه چیزش به جز ۱ سری آپشن اضافه چی داره ؟
    کلا خیلی ماشین های ما به هم نزدیک هستن از همه نظر و انتخاب سلیقه ای و البته به بودجه که دارن همه از ماشین خودشون خوب میگنو میگن بهترین ماشین همین مدلی که من دارم!!!!

    1. علی می گوید

      داداشم ۱فرق داره ! ضبط لمسی طراحی بیرونی دنده کروز زاپاس صندوق عقب اینا یدونس

    2. Mohamed می گوید

      به نظر بنده دنا ماشینه بدی نیست اما هر ماشینی ضعف خودشو داره پارس tu5هم اگه ای سی یو بوش باشه عالیه. دنا گیربکس ضعیفی داره. به نظر بنده شما اگر به پارس elxدر حدصفر توی همین قیمت این دو ماشین زیر مدل ۹۰که صندلی خلبانی یا صلیبی داره بخری بهتره هم موتور خوبی داره بی دردسره هم چهار تا آپشن بدرد بخور داره

  3. کنعان وفایی می گوید

    ماشین فقط بوگاتی با کنسول وسط وجالیوانی کودک

    1. علیرضا احمدوند می گوید

      به نظر شما بوگاتی ۴۰ میلیون تومانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. ashkan می گوید

        خخخخخخخخ

    2. امیرحسین می گوید

      شما ماشین ایرانی شو بخر تا به خارجیش برسه

  4. آرش می گوید

    اولا که فضای صندلی پشت دنا بسیار کوچکتر شده . چون داشبورد بزرگتر شده و فضای جای پا واقعا کمتر شده در دنا . ضمنا موتور ef7 در دورهای پایین و میانی از گشتاور به مراتب ضعیف تری نسبت به موتور xu7 روی پارس برخوردار هست . وزن بیشتر دنا در کنار این ضعف بزرگ ef7 نتیجه اش شده شتاب اولیه ضعیف دنا و کشش ضعیف در سربالایی ها . چون تا موتور ef7‌دور نگرفته باشه و دورش به بالای ۴۰۰۰ نرسه از گشتاور خوبی برخوردار نیست . در عوض xu7 در دورهای پایین و میانی گشتاور به مراتب بهتری داره و وزنش پارس هم کمتر هست . میشه گفت بزرگترین نقطه ضعف دنا همین موتورش هست . درسته ef7 در جاده کفی شتاب خوبی داره اما در سربالایی ها اصلا به پای پارس نخواهد رسید مگر اینکه دور موتور ef7 رو به کمک دنده معکوس های مدام به شدت بالا نگه دارید و اجازه ندید دور موتور زیر ۴۵۰۰ بیاد . این موتور ef7 اصلا در حد و اندازه یک ماشین لوکس نیست . درسته xu7 قدیمی تر و پر مصرف تر هست اما به لطف گشتاور بهترش که در دورهای پایین و میانی به دست میاد از نظر کشش وضعیت به مراتب بهتری داره و با گیربکس هم کاملا هماهنگ هست .

    1. sadegh می گوید

      عزیزم موتور۲۰۶ انداختن روی لش سنگین پارس …میگی سربالایی ef7 به پارس نمیرسه!!!!!!! سربالایی معمولی پارس اینقد کم میاره باید معکوس بزنی.،موتور ۲۰۶ انداختن روش تا بهتر بتونن قالب کنن ماشینه ۲۰ سال پیشو.آفتابه خرج لحیم

      1. ناشناس می گوید

        داره میگه پارسxu7داداچ چه ربطی به tu5داره خخخخخ

      2. ابولی میگوید می گوید

        برادر معلومه تا بحال سوار پارس نشدی

    2. mehdi می گوید

      پارس با هر موتوری که باشه چه تو کفی چه سر بالایی اصلا به گرد موتور ای اف نمیرسه من خودم ای اف مدل ۹۱ دارم پارس که عددی نیست با ماشین خارجی کل میندازم اصلا ای اف موتور فوق العاده ای هست پارس پارس نکن که اشغالی بیشتر نیست حتی به پای سمند موتور پژویی هم نمیرسه اصلا با ای اف مقایسش نکنید

      1. ناشناس می گوید

        بیا ELXمن کل بنداز،دو تا ماشین فاصله هم بهت اوانس می دم☺

    3. ابراهیم می گوید

      انگار تاحالا اصلا داخل ماشینی با موتورEF7سوار نشدی پارس تو سربالائی کم میاره یا دنا؟!!!!!!!همه پارس سوارها به خصوص ال ایکسش از کم آوردن تو سربالائی شکایت دارند اونوقت شما اومدی میگی دنا تو سربالائی کم میاره!!!!!!!من نمیگم ماشین همه چیز تمامی هست خودمم ندارم ولی زیاد سوار شدم و بهت میگم فعلا بهترین ماشین ایران خودرو همین دنا هست.

  5. ناشناس می گوید

    سورن ELX که ماشین خوبی نیست . دنا فعلی عالیه .ولی دنای توربو عالی تره. سمند سورن همون سمندLX فقط یکم شکلش تغیر کرده. سورن داشبوردش زشته مثل ال ایکس. اما دنا داشبوردش واغعا قشنگ است. پس ۵ماه با ماشین فعلی باش. بعد برو دنا توربو بگیر.

    1. اسی بروجردی می گوید

      اتفاقا بر عکس…دنا قیافش همون سمنده از جلو…سمند در حال عصبانیته و دنا عصبانی تر شده…یه نگاه به دنا بنداز از بغل ببین چقد ناموزون و بد فرمه….سورن گل سر سبد ماشینهای تولید داخله

      1. میلاد می گوید

        سمند کجاش عین دنا هست بر چه اساسی میگی . بغل ماشین شاید شباهت داشته باشه ولی جلو و عقب ماشین فرق داره

  6. حمید می گوید

    ای بابا دنا یک چیز دیگست سمند سورن یک چیز دیگه همش میگن دنا همون سمنده فرق میکنه این کارو میکنند خراب می کنند این خودروی باکلاس رو

    1. اسی بروجردی می گوید

      دنا همون سمنده….سمند دنا….دنا کلا بد فرمه

    2. سهیل می گوید

      این حرفتون مثل این میمونه که بین پژو ۲۰۶ همون پژو ۲۰۸ هستش درستی پلتفرم هاشون کییع ولی این کَجا و آن کجا

  7. نذیر می گوید

    کلی خندیدم دنا ظاهر قشنگه اما باطنش و سر صداش پیکانه و با پارس مقایسه میکنی؟؟؟ خخخخخخ

    1. ناشناس می گوید

      تو که هیچی از ماشین نمیدونی غلط میکنی نظر میدی

  8. ناشناس می گوید

    به طور کل دنا ماشینی هست که زمان عرضه شدنشدبه بازار حدود ۵۸ قیمتش بود اما الان ۴۲ هست پس میشه تا حدی فهمید……… .
    اما پارس ال ایکس صدای کمتر و نرمتر هست و امروزه دنبال زیبایی نباید بود و دنبال وضعیت موتوری باید باشیم وگرنه ظاهرشو خودتون خیلی شیکتر میتونید اصلاح کنید.

  9. رضا می گوید

    تو ماشین های ایران خودرو با قیمت زیر ۵۰ میلیون اول H30 کراس و دوم دنا و سوم پارس ELX

    1. ناشناس می گوید

      دقیقا

  10. علی.. می گوید

    سلام من پارس tu5دارم مدل ۹۴.سروصدای اتاق .صدای زوزه گیربکس.صدای موتور داخل اتاق.و .صندلی بدنشین از معایبش هست
    ولی مصرف کم.شتاب خوبش از محاسن.
    حالا دنا بهتره یا پارس؟

    1. Alireza می گوید

      شتاب خوبش؟ به شتاب ۱۵ ثانیه میگی خوب؟ من خودم گرشیا tu5 دارم مصرفش خوبه ولی از شتابش خیلی ناراضیم میخوام عمق فاجعه رو بفهمید، شتابش با پراید یک ثانیه فرق داره! درسته پراید سبکتره ولی خب پراید و پرشیا؟!! من اصلا روم نمیشه گاز بدم بهش!
      در ضمن شتاب پرشیا elx حدود ۹ ثانیه هست من هم tu5 هم elx رو تست کردم خیلی فرق دارن از لحاظ شتاب
      Tu5 همون ۲۰۶ هست با وزن بیشتر ، ظاهر پرشیا و کمی تقویت بیشتر برای موتور! راستیتش من ۲۰۶ هاچبک رو ترجیح میدم! ولی از لحاظ زیبایی باید بگم سلطانه پرشیا دنا هم خوبه ولی فقط از جلو!

      1. محمد می گوید

        هرچقد پول بدی انقد اش میخوری

      2. اسی بروجردی می گوید

        اره معلومه…پرشیا مثل وزغه که اخم کرده…دنا هم لش و بی ریخت

        1. ناشناس می گوید

          واقعاهم اینطوریه یدونه پارس elxبخرید غم اینارو نخورید به خدا سالاره درسته مدل پایین هستن ولی حداقل ادمو روسفید میکنن اسم سالار برازندشه

        2. ناشناس می گوید

          اخه اقایی ک تاحالا ماشین سوار نشدی
          من خودم دنا دارم دنا سواریش توپه توپه

  11. ناشناس می گوید

    حیف دناروباپارس مقایسه کنیم✈️دنا مثل هواپیمایی شخصیه

  12. عرفان می گوید

    دنا ماشین خیلی خوبیه ولی فقط موتورش بعضی جاها صدا میده و کم میاره ولی بین ماشین های ایرانی از خیلی امکانات زیادی برخور داره مثل کروز کنترل و GPS واگر بخواهیم از نظر موتور و شتاب با پژو پارس مقایسه کنیم پژو پارس سرتره ولی از نظر امکانات دنا با هیچ ماشین ایرانی دیگری قابل مقایسه نیست.

    1. پژمان رنجبر می گوید

      قابل توجه اونهای که میگن پارس بهتر از دنا هست اولش که دنا از پارس بهتره چرا چون امکانات خوبی داره فول اپشن هست از همه لحاظ طراحی چراغ های جلو شتاب واقعا باید به این خودرو لوکس و مدرن ۲۰ داد دوستان کسی الکی نظر نده کسی که واقعا دنا سواره میفهمه من چی میگم

  13. Amir nazar می گوید

    سلام به نظرتون دنا بخرم یا ال۹۰ یا پارس.؟

    1. عرشیا می گوید

      دنا

      1. م می گوید

        دنا

    2. ناشناس می گوید

      پارس تندر ال۹۰

    3. سعید می گوید

      فقط ال نود پارس خودرو شک نکن پشیمون نمیشی

    4. ناشناس می گوید

      دنا

    5. میثم می گوید

      سلام پارس و ال نود نخر جاش پارس تندر یا دنا بخر
      پارس تندر همون ال نود فقط ظاهرش قشنگ تره

    6. محمد رضا می گوید

      دنا

  14. عال می گوید

    پرشیا از نظر ظاهر و زیبایی در مقابل دنا هیچه ولی خو هردو تخم یه مرغن

  15. shahin می گوید

    اقا توروخدا اون پرشیا رو با دنا مقایسه نکنید.دنا واقعا و از همه نظر و هم تو دوره پایین سرعت و تو سرعته بالا حرف نداره.من تا الان ۱۰ دفعه با دنا پرشیارو گرفتم…

    1. ناشناس می گوید

      احتالا رانندهای پژو پارسی که شما گرفتینشون خواب بودن من خودم یه ۸۰ شو دارم هنوزم نه داخل. شهر ونه جاده هیچ ماشین ایرانی نتونسته ازم در بره

      1. ناشناس می گوید

        اونا که نتونستن در برن راننده نبودن

        1. محمد می گوید

          نه تو راننده ای

      2. محمد می گوید

        بیا. ببین من با زانتیا چیکارت میکنم

      3. ابراهیم می گوید

        زرشک۰

  16. عرشیا می گوید

    بخدا دنا عالیه . عشق من دنا . فقط دنا . بدون دنا زندگی معنی نداره . هرکی موافقه لایک کنه

    1. ناشناس می گوید

      دمت گرم

    2. ناشناس می گوید

      من هم میخام دنا بخرم .آیا بخرم یا نه

    3. ناشناس می گوید

      دمت گرم از کارت خوشم آمد

    4. ناشناس می گوید

      خفه شو لغن سوار

  17. کامران می گوید

    دنا‌اشغاله‌بدرد‌لایه‌جرز‌دیوار‌هم‌نمیخوره

  18. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید لطفا هر کس دنا داره یا داشته نظر بده اونایی که ندارن نمیدونن که دنا چجور ماشینیه دنا خیلی از پارس سر تره هم از نظر امکانات هم از نظر سواری هرماشینی داشته باشی بیشتر از ۱۲۰تا نمیتونی بری حتی اگر بوگاتی باشه دنا واقا حرف نداره

    1. ناشناس می گوید

      چی میگی بابا.پژو پرشیا موتور ۱۶۰۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰داره.ولی دنا موتور قدیمی سمند داره.برو ۵دلیل برای نخریدن دنا رو ببین

      1. ناشناس می گوید

        کابین دنا هم خیلی کوچیکه چون خودم دنا دارم ولی اپشن های خوبی داره فقط در مدل های بالاتر کابین دنا را بزرگتر کنید مخصوصن عق

    2. ناشناس می گوید

      Man daram kheyli raziyam.mitarsidam ama kharidam va alanam az entekhabam raziyam

    3. علی می گوید

      ۱سال پژو پارس دوگانه فاب داشتم ۱۲۰ هزار کیلومتر باهاش روندم اینایی ک میگین سرپیچ ضعیفه فک کنم فقط سمت شاگرد و عقب پارس نشستین .با ۱۳۰ تا سرپیچایی دور زدم ک تابلو محدوده ۷۰ تارو نشون میداد انگار ن انگار سرپیچ بودم . از ناراحتی صندلیای پارس میگین؟اخه بنده های خدا صندلی راحت پژو پادس ک معروف از رو تعصب نظر ندین اگه نداشتین. اگه دنبال ی رانندگی راحتین ی ماشین ک باقدرت سرپیچا بپیچه ی ماشین ک از لحاظ ایرودینامیکی جوری طراحتی شده باشه ک ارامش و امنیتو توش حس کنید شک نکنید پادس فوق العادست من دنا سوار نشدم ولی میدونم این نظرایی ک درمورد ناراحتی و رانندگی نامناسب پارس میدن واقعا غیر معقول .به دلیل مشکلات مالی فروختم واقعا رانندگیش عالی بود.

  19. ناشناس می گوید

    من پنج ساله پارس دارم .دیگه داره حالم ازش به هم میخوره.خیلی اصطلاکش بالاست.همش دارم خرجش میکنم.تازه پارس اصلنم ماشین پر شتابی نیست اتفاقا خیلیم لشه
    منتظرم دنا پلاس بیاد برم بخرم .به نظرم از همه لحاظ از پارس سر تره

  20. ناشناس می گوید

    سلام خدمت همگی دوستان من با اون دوستمون که گفت از کسانی که دارند باید سوال بشه موافقم من هر دو را دارم هم پارس و هم دنا
    دنا رو اصلا نمیشه با پارس مقایسه کرد دنا از هر لحاظ سر تر هستش با تشکر

    1. اکبر می گوید

      داداش خدایی راستشو بگین پارس بهتره یا دنا من بین این دو گزینه موندم راهنماییم کنید لطفا

      1. ناشناس می گوید

        داداش اینا همش دروغه بابا پارس الیکس راحت غورت میده دناهو من خودم ترفدار نیسانم ولی تو این مقایسه خنده داره بگی دنا بهتره پارس خیلی موتور قوی تری پاره

  21. محمد رضا محمدیان می گوید

    سلام
    دنا از نظر زیبایی و امکانات در سطح بهتری نسبت به پرشیا قرار داره اما اختلاف قیمت ۸ میلیون هم کم نیست به نظر من تنها برتری دنا نسبت به پژو پارس زیبایی کم مصرف بودن دنا هست هندلینگ و شتاب این دو خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند و مزیت بزرگی به حساب نمیاد اما در کل برتری با دنا ست ولی در بازار پژو پارس tu5 مشتری بیشتری از دنا دارد

  22. سعید می گوید

    فقط ال نود پارس هرکسی هم شک داره فقط ی بار با ال نود رانندگی کنه میفهمه ماشین یعنی چی گول ضاهرو نخورید از ما گفتن بود فقط ال نود پارس

    1. علیرضا احمدوند می گوید

      ال نود هیچ آپشنی خاصی نداره
      چپ کردنش هم که حرف نداره

    2. Saeed می گوید

      من خودم از کیفیت و کارایی ال ۹۰ خیلی خوشم میاد ولی ظاهرش اصلا جوون پسند نیست و داشبورتش هم خیلی جالب نیست الان میخواستم پارس tu5 شرایطی بردارم که گفتن چون مشتری زیاد داره شرایط نمیده ولی دنا شرایطی میدن
      ال۹۰
      اگه باظاهرش مشکل نداشته باشید بهترین ماشین ایرانیه

    3. نوید می گوید

      ماشینهای زیر صد میلیون رنو همشون آشغالن…هم تندر داشتم هم ساندرو…هر دوتا رو تو سه ماه فروختم…حتی آگهی ساندرو رو هم هنوز از دیوار پاک نکردم میتونین ببینین. دیوار تبریز شادمانفر

    4. ناشناس می گوید

      من تندر داشتم ، پرشیا و سورن هم زیاد روندم اما واقعا تندر نرم و بیصداست ، شتابش هم معقوله ماشین بی دردسریه ، فنربندیش عالیه. سمند و دنا و پرشیا و ۴۰۵ که همه یه پلت فرمن !! بعد موتور ای اف ۷ واقعا مشکل دار بود رو سورن اگر همون رو دنا باشه که هست ، مشکل تسمه و غلطک هرزگرد و کل برقی جاتش و گیربکس و کلاچ آشغالش رو نمیشه از یاد برد

    5. شهریار می گوید

      سلام به نظر من موتور ef7ک رو دنا هست تو سربالایی کاملا کم میاره در مقایسه با پارس
      و پارس سال تو شتاب میگیره دنا رو
      عیب پارس سال سوخت بالا هست ک زیاد باید بنزین بزنی
      طراحی دنا واقا قشنگه و جمع جور تر ولی پارس زیاد به دنا نمیرسه
      البته دنا هم تو شتاب هیچ وقت جای elxیا حتی xu7رو نمیتونه بگیره

  23. ناشناس می گوید

    سلام پژو پارس دوگانه بخرم یا tu5 لطفا راهنمایان کنید

    1. Alireza می گوید

      دوگانه فقط عمر موتور و نصف میکنه! Tu5 هم شتابش جالب نیست و موتورش همون ۲۰۶ یکم بی جونه!
      اگر پرشیا elx دوگانس بخر

    2. ناشناس می گوید

      موتور tu5بهتر

  24. ناشناس می گوید

    شما که فقط دنارو تبلیغ کردین.دنا کلا با پرشیا قابل مقایسه نیس.نه از نظر کیفیت نه از نظر شباتو اینا….

  25. محمد می گوید

    سلام دنا سرصدا وحشتناک داره تو سرعت بالا ۱۰۰ وسایل داخلیش پلاستیک خشکه هستند ، ابندهای درهاش هم آب را رد میکنند ،من دارم آرم های روی بدنه دنا دورنگ میشن بعد از یک سال بیشترین ایرادش سر صدا و بی کیفیت بودن وسایل داخلیش است

  26. ناشناس می گوید

    اگه قدرت موتور وگیربکس دنا تقویت بشه عالیه

  27. میلاد می گوید

    آدم گیج میشه ب نظرها توجه میکنه !!!!!

    1. اهورا می گوید

      بخدا من که موندم . چه نظراتی دادن همه یه چیز متفاوت میگن یکی میاد یهو بد پارس میگه یکی میاد بد دنا میگه .من ک بین پارس و دنا پلاس مونده بودم کدومو بگیرم الان بیشتر گیج شدم یه چند تا نظر خوب ندادن خداییش که ادم از دغدغه بیرون بیاد.

  28. کوشیار می گوید

    من ۴ روزه دنا خریدم قبلش سمند داشتم و قبلش پرشیا پرشیا سرو صدای زیادی داشت و زوزه میکشید ولی سمند سرو صدا نداشت
    الان میتونم بگم سلطان جاده ها فقط دنا
    دنا از برلیانس و جک سرتره والسلام

  29. ناشناس می گوید

    من پارس موتور زانتیا دارم سلطان جاده س،با هیچ ماشینی قابل قیاس نیس علی الخصوص دنا

    1. ناشناس می گوید

      عالی

      1. عاشق پارس elx می گوید

        چی عالی

  30. محمد می گوید

    داداش داری موتور زانتیا رو با موتور پارس سال و دنا مقایسه میکنی!!!!!!!خخخ

  31. Sam می گوید

    من یه پارس موتور زانتیا مدل ۹۲ دارم یه مشتری سریش هم داره دودل شدم بفروشم دنا پلاس یاسورن توربو بخرم

    1. بهزاد می گوید

      نفروش داداش
      من یک موتور زانتیا داشتم ، دو سال پیش فروختم. هنوزم پشیمونم.

  32. رضایی می گوید

    ما آخرش نفهمیدیم دنا بخریم یا پارس؛؛؛والله

  33. ناشناس می گوید

    دنا واقعا ماشین بینظیری هست

  34. ناشناس می گوید

    من میگم یه ماشین خارجی دست دوم بخریم بهتر از همه ایناس
    مثلا مگان آپشن نداره ولی ایمنی ۵ ستاره . عالی

  35. سعیده می گوید

    اصلا هیچ کدوم
    دست دوم خارجی. مثلا مگان

  36. سعیده می گوید

    دنا هنوز خیلی معایب داره پلاستیک خشک داشبورد و موتور ضعیفشو قیافه مکعبی. خخخخ

  37. ناشناس می گوید

    سلام..من پژو پارس داشتم خوبم بود خدایش..الان میخوام ی تعقیر بدم چی خوبه ..خواحشا احساسی برخورد نکنید..حخخخ دنا یا پژو پارس تیو فایو بخرم

  38. ناشناس می گوید

    سلام .دنا یا پارس tu5 هیچ فرقی باهم ندارن .اگه از یه ماشین درست سواری بگیری یک عمر برات کار میکنه .از من میشنوی هرکدومشو که از نظر ظاهری دوست داری بگیر.

  39. محمد می گوید

    به نظر من دنا از هر لحاظ از پارس سر تره و امکانات بیشتری نسبت به پارس داره مخصوصا دنا پلاس ولی این تفاوت قیمت واقعا قدرت خرید مردم رو پایین اورده

  40. محمد می گوید

    ولی ازحق نگذریم دنا هنوز مشکلاتی داره و جا برای بهتر شدن داره
    پژو پارسی که الان حدود ۱۵سال از تولید انبوه اون میگذره رو با دنا که در همین ابتدا با این امکانات و برتری از خیلی از خودرو های داخلی و چینی بهتره که مقایسه نکنیم
    امید وارم که تو بروزرسانی این ماشین مشکلاتش رفع بشه.

  41. ناشناس می گوید

    دنا عالی

  42. ع می گوید

    دوستان هر ماشنی که تو ایران ساخته ومنتاژ بشه همه مثل هم هستن هیچ فرقی نمیکند هیچ فرقی

  43. ناشناس می گوید

    دنا عالیه

  44. خودرو بانک می گوید

    دنا دنا دنا دنا من دارم یعنی ۲۰سته

  45. محمد می گوید

    خودتون دنا دارین که اینقدر از دنا تعریف می کنید بعدم پژو پارس tu5 چهل و یک میلیون تومان است نه سی و شش

  46. ناشناس می گوید

    پارس عشقمه ولی دنا قاتل مرده هامه

  47. ناشناس می گوید

    فقط پارس هم نرمه هم شتابش خوبه tu5 خیلی کم مصرف و کم صداست ت ی شتابم دنا به پاش نمیرسخه برید کلیپاشو ببینید تو آپارات. دنا بسیار اصطحلاکش بالاست و بسیار موتور پر خرجی داره. من تجربه هر دورو داشتم

  48. داود می گوید

    خودرو دنا از قسمت جلو عقب زیبا به نظر می رسد ولی اگر از قسمت چپ و راست نگاه کنید کاپوت دراز و مکعبی شکل آن کاملا توی ذوق می زند. اما پارس از هر زاویه ای زیباست. موتور فرانسوی جی ال ایکس پارس که خودم دارم به همه موتورهای جدید شرافت دارد. در جاده مصرفش فقط ۷ لیتر است، قسم می خورم در گردنه بعد سمنان به طرف دامغان تا انتها سر بالایی با دنده ۵ همه ماشین ها رو گرفتم و معکوس نزدم. اصلا سر بالایی کم نمی یاره در سرعت هم که همه می دونن پارس رقیبان زیادی نداره. فرمان و فرمان پذیری چابک پارس و سرعت زیاد در دنده ۳ و فضای وسیع داخل کابین ، آپشن های زیاد ، لامپهای پر نور و قوی، کولر و بخاری خوب، صندوق جادار، فراوانی لوازم یدکی و نرم بودن کمکها و موتور و… اگر هم برخی می گن پارس لش است بستگی به تنظیم موتور ماشین، عدم دستکاری و کوتاه در فنرها ، تایم بودن و … داره به نظر من اکثر خودروهای ایران خودرو مثل سورن، دنا فقط پلت فرم تغییر یافته در جلو پنجره ،کاپوت و چراغهای عقب ماشین یا داشبورد می باشند .

    1. اسی بروجردی می گوید

      پرشیا هم زشته…پرشیا از پشت مثل گاریه…از جلو هم انگار قلش در اومده….از نیمرخ هم مثل پیکانه

      1. ناشناس می گوید

        داداش زمانی که پارس دیدی عینک زده بودی

  49. MEHDl می گوید

    سواری پارس بهتر از دنا چون من خودم تو نمایندگی ایران خودرو کار میکنم از همه نظر پارس برتر از دنا هستش دنا فقط ظاهر داره ولی باطن نداره من نمیدونم رو چه حساب میگن دنا قوی تر وبهتره

    1. شایان می گوید

      اره داداش دمت گرم پارس کجادناکجا
      دنا رو سر سطل اشغال بزاری نون خوشکی بدش میاد برش داره تازه چی چیزایم روش میزاره میده به صاحبش
      واقعا واسه کسایی که اون دنای مسخره رو به سلطان ترجیح میدن متاسفم

  50. محمد می گوید

    کارخانه پژو کو ایران خودرو کو

  51. ناشناس می گوید

    پارس بهتره دنا سنگینه اتاقش زود میفته ولش میشه دنا اشغال ترین ماشین ایرانیه که باکمی تغییر شده دنا پراید ازدنا بهتره

  52. خ می گوید

    عشق پژو پارس تیوفایو LX

  53. کیارش می گوید

    هیچ ماشینی نمیتونه جای پارسو بگیره پارس همیشه در صحنه بوده و هست.پارس ای ال ایکس بهترین بهترین محصول ایرانخودرو بود و هست.من خودم در حال حاضر دنا دارم ولی پارسو همیشه بیشتر دوست داشتم و دارم

  54. ناشناس می گوید

    سلام
    من پژو پارس tu5 دارم مدل ۹۳
    از همون ابتدا مشکل دنده و کلاژ داشت.دوشاخ بهینه کلاژ رو عوض کردم خوب شد .موتورش خوبه ولی نه برای این ماشین.شتابش کمه .ولی دور که میگیره بد نیست.ولی ایراد هایی که براش پیش میاد اذیت کننده است و توی جاده بیرون شهر چند بار من رو گذاشته.
    سنسور کیلومتر – شکسته شدن پایه زیر پدال کلاژ – جعبه فرمان …
    حقیقتش دیگه زیاد بهش توی جاده بیرون شهر اطمینان ندارم

  55. M می گوید

    دنا بگیرم یا پارس اتومات

  56. M می گوید

    دنا بخرم یا مارس اتومات

    1. شهلا محمدنژاد می گوید

      مارس اتوپات

  57. ناشناس می گوید

    این که کدوم یک از این دو تا ماشین ظاهرش قشنگتره زیبایی ماشین یه موضوع نسبی و سلیقه ای هست و یه نوع تلقینه که میگن پارس ظاهرش قدیمی تر و دنا بروزتره ممکنه یه ماشین قدیمی باشه ولی قشنگتر باشه مثل پارس.

  58. صادق می گوید

    یه جور میگن پارس انگار باکلاس ترین و گران ترین و قوی ترین ماشین دنیاس
    ماشینی که نه پدرش معلومه نه مادرش
    ماشینی که از رده خارجه
    آقا دنا بگیر لذت ببر
    خودم ۲۰۶ باز هستم و وی ۸ دارم
    موتور ۱۱۰ اسب قدرت با ۱۶ سوپاپ
    والا اینجور چارتایی نمیام

  59. علی رحمتی می گوید

    من واقعا موندم چرا اکثرا نسبت به شرایطی که دارند نظر میدن بخدا قسم کسی از ظاهر ماشین و سوختش راضی باشه و خوب نگهداریش کنه مشکل حل میشه بستگی به سلیقه ما داره چه ماشینی و بخوایم
    حقیقتا من دنا پلاس از نظر زیبایی به پارس ترجیع میدم ولی تفاوت قیمتش خیلیه یعنی نمی ارزه بخاطر ی سری ِآپشن های دنا پلاس ۱۰ میلیون تفاوت قیمت ؟
    ولی اگه بخوایم بین
    پارس
    دنا معمولی
    و ال ۹۰
    یکی و انتخاب کنیم مطمینا پارس بهتره…نظر خودم بود

  60. سعید می گوید

    سلام دوستان عزیز تمامی نظرات رو از اول خوندم از افرادی که با تجربه هستن و تجربه روندن ماشینها رو دارن راهنمایی میخواستم ممنون میشم اگه کمک کنین
    بنده یه پارس tu5 مدل ۹۱ دارم ۱۵۰.۰۰۰ تا کار کرده واقعا راضی هستم موتور بسیار نرم و کم صدا و با شتاب خوب مصرف بنزین بسیار کم ۶.۲ (تو جاده) و عالی انصافا در ۲ الی ۳ سال اول موقع روشن بودن موتور داخل اتاق اصلا احساس نمیشد که موتور در حال کار کردن هست تا این زمان به جز روغن و لوازم مصرفی ریالی خرجش نکردم (البته خودرو من از اولین سری ها هست) احساس میکنم به مرور زمان با توجه به سنش شروع کنه به خرج درست کردن قصد دارم عوضش کنم (با توجه به شرایط شغلیم روزانه بالای ۱۵۰ کیلومتر رانندگی با سرعت بالا ۱۳۰ ۱۵۰ گهگاه بالاتر دارم {تک سرنشین میرم} (البته اگه پلیس نباشه) و وقت رفتن به تعمیر گاه رو اصلا ندارم بودجه تا ۵۰ الی ۵۵ میتونم تامین کنم بین دنا معمولی دنا پلاس و اچ ۳۰ کراس موندم البته در فضای مجازی در مورد موتور دنا و مونتاژ اون معایب زیاد میگن ؟ در مورد کراس هم موندم
    مسیر ترددم زیاد خارج شهر هست زمانی که تو جاده هستم با تعویض دنده فشار کمتری رو به ماشین میارم نمیدونم خودرو اتومات به دردم میخوره یا نه ؟ البته بدم هم نمیاد.
    نمیدونم به چی و کی اعتماد کنم؟ البته قیافه هر دو ماشین رو دوست دارم
    با قیافه ال ۹۰ و ساندرو استپ وی مشکل دارم
    از ماشین راحتی و استحکام و دوام قطعات و ۱۰۰ البته امنیت رو انتظار دارم و اینکه فردا اگه مشکلی پیش اومد نگران پیدا کردن و قیمت قطعه نباشم
    از دوستان اگه خودرو خاصی هم سراغ دارن ممنون میشم راهنمایی کنن

  61. ناشناس می گوید

    فقط دنا

  62. ناشناس می گوید

    سلام شاید دنا ظاهری زیباتر از پارس داشته باشه ولی موتوری پر خرجی داره خدا نکنه سر به تعمیر برداره تعمیر کارها هم زیاد سر در نمیارن از موتور ef7 ولی موتور پارس حتی بقالی سر کوچه میفهمه ایرادش از چیه من سمند ef7 معمولی دارم تو دنا خر همون خره پالونشو عوض کردن پیرم کرد ef7

  63. نیما می گوید

    yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss از دنا توربو شارژماشین بهتر وجود نداره

  64. نیما می گوید

    yessssssss مگه بهتر از دناها هم وجود داره دنا تو نفس من بیدی قلبم

  65. نیما می گوید

    عاشقتم

  66. شهاب می گوید

    اقایون تو رو خدا من میخوام بگیرم ولی واقعا بین پارسelx و دنا پلاس موندم. تو رو خدا یه کارشناس یکسی که واقعا سر در میاره کمک کنه ممنون

  67. علیرضا می گوید

    آخه چون طراحی پارس قدیمی تره پس حتماً زشت تره… این دیگه چه دلیل مسخره ایه؟؟
    امروزه تو طراحی جدید خودروها سعی میکنن از چراغهای هرچه باریکتر و
    که همخونی با بدنه داره استفاده بشه فقط شکل اون چراغ یا ال ای دی داخلش که مهم نیست.
    اصلا هیچ فکر کردید رو ماشینی که بدنه نسبتاً قوسی شکل داره رفتن چراغهای جلو چند ضلعی و بزرگ گذاشتن. به نظر من که با تمام قدیمی بودن پارس بدون تردید به طراحی امروز دنیا نزدیکتره.
    قسمت عقب دنا که کلا ی ماشین دیگست
    عقب که وایمیستی فقط چراغ میبینی. این البته نظر منه از سایر دوستان هم میخام بیزحمت ی سری به طراحی ماشین های جدید حتی چینی البته سواری بندازن حتما نظر من و تایید میکنن

  68. ali می گوید

    همون سمند بد بورس و بد فروش با اسم جدید nx7 یا دنا/ دنا ماشین قشنگی هست اما به دو علت من انتخاب نمیکنم شخصا!!!حتی اگه نصف قیمت پژو پارس هم قیمتش برسه نمیخرم دلیل اول اسم سمند بد بورس یا آپدیت شده در میونه….. دلیل دوم ماشین فرانسوی را با ماشین ایرانی مقایسه میکنید…

  69. ali می گوید

    فقط پارس مدل ۸۷ و ۲۰۶ مدل ۹۰ را عشق است همین و بس ……..

  70. علی می گوید

    ما ایرانیا ۱۰۰ سال از اروپاییا عقبیم پس هیچ وقت پژو پارس که واسه فرانسه است با دناپلاس ایرانی که اسمش روشه همه جا پلاسه یکی نکنیم. اینم بدونیین دنا واسه اینکه ایرانیه گرونه چون پولش مستقیم میره تو جیب خودشو.

    1. afshin می گوید

      پژو پارس الان قطعاتش تمام چینی هستش فقط طرح فرانسرو داره مونتاژ ایرانه فرانسه یه غلطی کرد یه طرح داد الان ما از اون دس نمیکشیم.دناتیپش خفنه در ضمن دنا صندلی برقی هستش جی پی اس دوربین دنده عقب طراحیش بروز ولی پژو مثل سکه اس تو بازار بنداز زمین پولتوبگیر دنا هم همین طور ولی قابل قیاس نیس با پژو.در کل من دنارو بیشتر دوس دارم ولی

  71. علی می گوید

    با سلام،با تجربه رانندگی که من با ماشین های مختلف دارم باید بگم هرماشینی یه خوبی داره یه بدی داره،پارس ماشین خوبیه ولی تنه لش هست سربالایی ها کم میاره، ولی پارس موتور زانتیا عالیه،بقیه پارس ها چون دار نیستن توی سربالایی،زانتیا هم که عالیه شتابش و ترم بودنش،سمند ای اف سون هم عالیه شتابش و نرمیش،تا نود هم شتابش خوبه ولی ماشین نرمی نیست تعادل سرپیچ خوب نیست،دنا هم ظاهر خوبی داره شتابش هم خوبه ولی خب درحد پارس هست،ولی از همه سرتر سورن توربو هست،هم قیافه اش عالیه هم شتابش حتی از زانتیا۲۰۰۰ بیشتره هم سربالایی عالیه هم داشبورد ساناته ای داره هم قدرت موتورش از همشون بیشتره،کلا اگه ماشین خشکل و نرم و پرشتاب همراه با هندلینگ عالی میخواید،اول سورن توربو،دوم زانتیا،سوم دنا،چهارم سمند ای اف سون،پارس و ۴۰۵ و بقیه شون دیگه برای سربالایی خوب نیستن

  72. سینا می گوید

    هرچی باشه elx نمیشه لوازم نسبتا مناسب همه بلدن تمیر کنن و…

  73. احمد می گوید

    داداش فکر کنم توهم زدی اصلا تا حالا توی دنا نشستی که میگی فضای داخلیش از پارس بزرگتره؟دنا مثل لونه مرغ می مونه..در ثانی تجهیزاتی که روی دنا هست مثل چراغ جلو و سانروف و…. که باعث تفاوت قیمت تا ۷ الی۸ میلیون با پارس شده رو میشه با کمتر از ۳ میلیون روی پارس نصب کرد.چسبندگیشم روی پیچ به خاطر وزن زیادش و کپ شدنش که این مورد داخل پارس با کاهش ارتفاع جلوی خودرو قابل تصحیح .نتیجه اخلاقی اینکه .تا چیزی رو به صورت واقعی تست نکردی راجبش نطر نده.اگه هم می خوای تا با پارسم بیام با دناتون درگ بزارم

  74. علی می گوید

    این خودروهمه چیش سمنده بیستو پنج میلیون بیشترفقط به خاطرداشبوردوچراغ دقیقامصداق گنجشک رنگ کردن وبجای قناری فروختن یک کلاهبرداری حرفه ای!!
    سیستم جلوبندی .تعلیق فرمان .شاسی .بدنه .فنرواکسل وازهمه مهمترموتورهیچ فرقی باسمندef7نداره

  75. جواد می گوید

    این نظر انسان های ساده لوحه ک میگن پژو پارس قدیمی شده و دنا بهتره. کلا ۲ دسته ادم میگن دنا بهتره … اول اونایی ک خودشون دنا دارن … دوم ادمای بی اطلاع از خودرو و تازه به دوران رسیده ها….والسلام

    1. خیلی وقته رسیدم می گوید

      از ادبیاتت معلومه تازه بدوران رسیده تشریف داری!

  76. حسن می گوید

    با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.من خودم پرشیا سال مدل ۹۶ دارم بدون تعصب میگم کیفیت قطعاتش خیلی پایینه.کلا یعنی تفاوت قیمت ۸ میلیونیش با ۴۰۵ عادلانه نیست چند بار سوار پژو های تاکسی شدم آنچنان تفاوتی ندیدم همون داشبورد و کیلومتر شمار و سیستم پخش و …
    همکارم دنا معمولی داره سوارش شدم ماشین کیپ و جمع و جوری هست ظاهرشم خیلی خوبه البته من گفتم که خودم پرشیا دارم و و ظاهرشم دوست دارم.هر کسی سلیقه ای داره و نباید تحقیرش کرد.پدرم هم سورن ELX ثبتنام کرده قراره آخر مهرماه تحویل بدن اونم عالیه به لحاظ امکانات و موتوری که همون EF7 هستش.
    در کل میگم که کیفیت قطعات خانواده سمند از پژو و پرشیا ها بالاتره بخصوص سورن.
    چون ما بدون تحقیق هیچ ماشینی نمیخریم.

  77. ارمین می گوید

    دنا از پارس بهتره چون هم ابشن و تجهیزات بیشتری داره هم قدرت سرعت خوبیداره پارس هم از نظر قدرت وسرعن عالیه ولی به دنا نمیرسه

  78. امیررضا نظری می گوید

    چرت ترین ماشین ماشین های ایرانخودرواند

  79. ناشناس می گوید

    نظر من اینه که دنا میتونه سدان خانوادگی بهتری باشه تاپارس. پارس واسه جوو نایی خوبه که می خواهند یک ماشین کم خرج و پرسرعت داشته باشند. البته دناپلاس توربو ده ها پارس رو می ارزه

  80. محمد می گوید

    هیچ کدوم فقط دنا پلاس توربو مصرف کم شتاب عالی هندلینگ خوب سواری بهتر

  81. رضا می گوید

    پرشیا بهتره

  82. ناشناس می گوید

    با سلام به دوستان به نظر من پارس سال خیلی بهتره دقیقا دنا همون سمنده درهای خیلی سنگین و دید بسیار بد موقع رانندگی مثل سمند به خاطر ستونهای جلو و موتور پرهزینه

  83. میثم می گوید

    با سلام به دوستان به نظر من پارس سال خیلی بهتره دقیقا دنا همون سمنده درهای خیلی سنگین و دید بسیار بد موقع رانندگی مثل سمند به خاطر ستونهای جلو و موتور پرهزینه

  84. محمد می گوید

    به نظر من شما همع حرف مفت میزنید مفت خور ها

  85. afshin می گوید

    دنا عشقه.پرشیا ظاهرش خیلی قدیمی شده ولی قول میدم همین دنا با پرشیا ۲۰ میلیون فاصله قیمت پیدا میکنه در راجب پرشیا تی یو فایو هم بگم براتون ادمو یاد پیکان پژو موتور میندازه در کل بگم الان تو بازار فعلی خرید فروش دنا یکم سخت ولی پرشیا از اون راحتره.اونم که گفتم سخته مردم قدرت خریدشو ندارن وگرنه تیپ دنا کجا پژو کجا الان بگم خدمتتون من یه مدل پرشیا مدل ۸۳ بدن با ۱۰ میلیون اونو تبدیل میکنم به مدل ۹۷ یه داشبورد عوض کن یه دوتا اینه خرگوشی رودری هاشو عوض کنی میشه مدل بالا ولی دنا طرح جدیده سه چهار ساله تو بورس اومده خدایش طرح چراغ های دنارو با پرشیا عوض میکنن بعدش یکی دو نفر هستن قصد جسارت ندارم قدرت خرید ندارن اومدن نظر میرن هر دوشون فرقون هستن یا چیز دیگه. اقا من حمایت کننده نیستم ولی ندیدم کسی از پرشیا یا دنا بدی بگه. دنا یه معایب داره اونم یکم خشکه ولی صندلی برقی جی پی اس دوربین دنده عقب چراغ هاش خشگلن داشبورد خوشگل جادار تره خودشم وقتی توی یه جمع از ماشین پیاده میشی میگن از طرف دنا داره ولی وقتی میگن پرشیا داره من یاد پرشیا مدل ۸۳ می افتم.از چی بگم براتون خب بابا دنا بخرین من عاشق دنام.

  86. ناشناس می گوید

    دنا دنا فقط دنا

  87. علیرضا می گوید

    درسته پارس دیگه قدیمی شده ولی طراحی پژو کلا یه چیز دیگست مخصوصا مدل های قدیمی ترش، دنا بیشتر شبیه یه اسباب بازیه تا ماشین طراحی آشغال و ناموزون فقط یکم امروزی تر همین! دنا توربو هم که اصلا نخرید که توربوش بعد یه مدتی خراب می شه و اصلا هم به صرفه نیست. من خودم هم پژوپارس ۸۲ دارم و دنا ۹۷

  88. عرفان می گوید

    اینقدرم که از دنا تعریف میکنید نیستش دنا هرچند ظاهر قول زننده ای داره ولی تو باطن همون سمند در کیفیت بسیار بسیار پایین هستش سمندسورن توربو خیلی بهتر از این دنای کم طاقت هستش

  89. پارس سوار می گوید

    از قدیم گفتن بعد از ماکسیما و زانتیا ،پارس سلطان جادس. الکی دنای موتور لش سمند رو شاخ نکنین بابا.

  90. میلاد می گوید

    دنا غلط کرد. الان شده ۱۱۵ میلیون معمولیش کابین کوچک، صندلی جلو و عقب ک جای کمی دارن زانو ها تو بقل افراده.سیستم برقش افتضحاه. ب قیمت گرونش ماشین خوبی نیست

  91. Majed می گوید

    از نظر من که تو خرید و فروش ماشین هستم پارس بهتره چون دنا همون سمند آپدیت شده هست سمند هم یکی از بد بورس و بد فروش ترین ماشین های دنیا هست(معروف به سمند لش) اینم همونه پس تا ته خط خودت برو دیگه(از نظر ظاهر خوشکل تره ولی از نظر خرید و فروش صفر مثل پراید ۱۴۱ صاحب اول و آخرش خودتی)
    در ضمن اگه پارس هم خواستید بخرید tu5نخرید کسی نمیبره فقط سال موتور ۴۰۵یا همون ۱۸۰۰ زیر ۹۰یا نهایت ۹۵ چون موتور tu5برا گشاور و سرعت هست نه قدرت این موتور رو ۲۰۶ جواب میدنه و زود تو دور میوفته چون بدنه سبک تره.(کلا ماشینای اتاق سنگین نیاز به موتور های قدرتی دارند حجم بالا نه سرعتی ،سرعتی فقط برا ۲۰۶

  92. آرتام رضاوندی می گوید

    به نظر من که دنا خیلی خیلی بده پیش پارس هیچی نیست یبار داییم آمپر سرعت رو برد تا دکمه کیلومتر دنارو ۱۰ تا برونی یاتاقان میزنه

  93. وحید می گوید

    پژو پارس قیافش میارزه به ۱۰ تا دنا

  94. پرشیا. سهیلی می گوید

    بهتره سلطان جاده یعنی پرشیا رو زیر سوال نبرید. چون طرفداراش بیشترند _

  95. ناشناس می گوید

    پژو پارس بهترینه اگه نبود همه شوتی سوا ران ازش استفاده نمی کردن دنا همون سمنده فقط یکم آپشن درازترش کردن

  96. ناشناس می گوید

    پژو پارس بهترینه اگه نبود همه شوتی سوا ران ازش استفاده نمی کردن

  97. ناشناس می گوید

    سلطان پارس عشق پارس

  98. ناشناس می گوید

    سلطان پارس عشق پارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.