مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه پژو 206 تیپ 5 با برلیانس H220؛ هاچ بک‌های پر ادعا!

با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، نیاز به خودروهای مورد پسند این قشر روز به روز بیشتر احساس می‌شود. هاچ بک‌ها از مدل‌های مورد پسند قشر جوان و بانوان هستند که در آشفته بازار خودرو ایران توانسته‌اند در تمامی سطوح قیمتی برای خود جایگاهی دست و پا کنند. در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیونی، تا چندی پیش خودرو پژو 206 تیپ 5 توانسته بود نیازهای طرفداران این دسته از خودروها را بر طرف کند و به اصطلاح تاج پادشاهی هاچ بک‌های زیر 40 میلون تومان را بر سر نگه دارد. اما با ورود رقیب تازه وارد چینی به نام برلیانس H220، عرصه بر یکه تازی پسر سال خورده ایران‌خودرو کمی تنگ‌تر آمده‌است. در ادامه به مقایسه اجمالی بین این دو رقیب، یکی کهنه‌کار و مغرور و دیگری جوان و پر ادعا خواهیم پرداخت.

H220-3

طراحی ظاهری:

ابتدا از کهنه کار این رقابت شروع می کنیم. خودرو 206 از سال 1380 بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت و از آن سال تا به الان در تیپ‌های مختلف عرضه شده‌است. این هاچ بک پرطرف‌دار از ابتدای فروش تاکنون بدلیل چهره عامه‌پسند و بازار انحصاری داخلی! توانسته‌است فروش بسیار خوبی را تجربه کند. با اینکه نسبت به نمونه اولیه جراحی سبکی در بخش چراغ‌ها جلو و عقب این خودرو انجام پذیرفته اما هنوز همان چهره گربه‌سان خودرو را حفظ کرده‌است. درباره ظاهر شیر این رقابت، نیازی به تفسیر حس نمی‌شود زیرا با تولید 15‌ساله این خودرو در کشور، در ترافیک کلان شهرها پا به پای جمعیت، این کهن‌سال را مشاهده می‌کنیم. به نظر نگارنده با توجه به ورود پژو 208 به بازار ایران در آینده نزدیک، سالخوردگی این خودرو بیش از پیش نمایان می‌شود.

Peugeot-206-2003-1024-06

حال به طراحی ظاهری رقیب، برلیانس H220 می پردازیم. برلیانس با بهره‌گیری از همکاری متخصصین پنین فارینا و جیوجیارا، توانسته‌است محصولی قابل توجه و تقریبا چشم نواز تولید کند. نمای جلوی خودرو با طراحی جدید هواکش برلیانس و چراغ ها کشیده شده نمایی جدی و مردانه به خودرو بخشیده‌است که از ابتدای امر مصمم بودن خود را جهت مبارزه با رقبا نمایان می‌کند.

H220-1

نمای بغل خودرو با طراحی منطقی به نظر نگارنده بسیار جذاب است. یک خط از بالای گلگیر جلو خودرو در امتداد دستگیره‌ها تا چراغ عقب خودرو ادامه یافته‌است و  هم‌چنین یک خط از زیر در جلو خودرو تا گلگیر عقب خودرو ادامه پیدا کرده‌است؛ که مجموعا طرحی دلنواز برای این هاچ بک ایجاد نموده‌اند. زبان طراحی این خودرو براساس زبان طراحی آسیا شرقی یا همان اینسکتی (حشره‌ای) شکل گرفته‌است. آینه‌های بزرگ کناری خودرو برای شهرها شلوغ ایران یک مزیت به حساب می‌آیند! تنها تعجب نگارنده از طراحی نمای جانبی این خودرو، نحوه قرارگیری چراغ راهنما در زیر و بر روی ستون آینه‌ها و گرافیک آن‌ها می‌باشد.

H2320-6

در نمای پشت پسر چینی سایپا، طراحی انجام شده، هاچ بک دوس داشتنی بی ام دبلیو سری 1 را تداعی می‌کند. البته طراحی چراغ های عقب جا برای اصلاح دارد ولی در کل می‌توان به نمای عقب این خودرو نیز نمره خوب داد. در مجموع ظاهر این هاچ‌بک تازه وارد چینی را می‌توان در بازار انحصاری ایران، قابل قبول و حتی رقابتی در کلاس قیمتی خود دانست.

H220-2

طراحی داخلی:

در داخل کابین 206 از بدو تولید تاکنون تغییرات بسیار جزئی انجام شده‌است. هم‌چنین کابین آن برای تمام اقشار جامعه آشنا است. دسترسی به تمامی ادوات به غیر از دکمه فلاشر! به راحتی امکان‌پذیر است. روکش صندلی‌ها و رو دری‌ها متوسط ارزیابی می‌شود. موردی که هم‌چون جنس پلاستیک مورد استفاده در داخل اتاق در مرور زمان دچار پس‌رفت در سطح کیفی شده‌است. طراحی کنسول 206 پس از گذشت 15 سال رنگ و لعاب روزهای ابتدایی خود را از دست داده‌ و تداعی کننده همان سال‌ها نخستین قرن 21 است.

206-2

اما با ورود به کابین پسر چینی این رقابت، طرح دو رنگ داش‌بورد توانسته مقداری از طراحی ساده این بخش را جبران کند و روح اسپورت بودن را به آن بدمد. طراحی فرمان نیز با قسمت پلاستیک نقره‌ای در پایین آن تا حدودی چشم را نوازش می‌کند. ال‌سی‌دی تک رنگ به کار رفته در میان داش‌بورد تا حدودی به ال‌سی‌دی های 206 از لحاظ کارایی شبیه است. طراحی رودری‌ها و نوع قرار گیری دستگیره‌ها و کلیدها به خودروهای به‌روزتر شبیه است و در این بخش شیر این رقابت ساکت و خموش خواهد بود. دسترسی به کلید‌ها و ارگونومی کابین خوب ارزیابی می‌شود. طراحی صفحه کیلومتر شمار نیز به نسبت 206، جوان پسندتر و به‌روزتر است. تا اینجا رقابت، در بخش طراحی خارجی و داخلی 206 کهن سال از رقیب چینی عقب مانده‌است.

INTERIOR-Brilliance-H220 (1)

موتور:

خودرو پژو 206 تیپ 5 از موتور معروف تی یو فایو 1600 سی سی، 16 سوپاپ با حداکثر قدرت 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتون بر متر و گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برد. این پیشرانه از لحاظ آلایندگی استاندارد یورو 4 را پاس می‌کند و در سیکل ترکیبی طبق ادعا سازنده 6/6 لیتر بر صد کیلومتر مصرف دارد.

206-3

در مقابل برلیانس H220 با موتوری با کد BM15L برگرفته شده از موتورهای میتسوبیشی با ظرفیت 1500 سی سی، حداکثر قدرت 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 138 نیوتون بر متر و گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شود. این پیشرانه از لحاظ آلایندگی استاندارد یورو 4 را پاس می‌کند و در سیکل ترکیبی طبق ادعای سازنده 4/6 لیتر بر صد کیلومتر مصرف دارد، که با توجه به وزن 1194 کیلوگرمی برلیانس در مقابل وزن کمتر 206 تیپ 5، قدرت پیشرانه شیر پیر بر جوان چینی پرادعا به ظاهر بیشتر می‌چربد.

brilliance-h230-lanzamiento-2014-15

در خودرو 206 تیپ 5 در هر چهار چرخ از سیستم ترمز دیسکی استفاده شده‌است. ترمزگیری تیپ 5 این خودرو از بدو ورود، زبان زد خودرو دوستان بوده است. (مساله‌ای که در طول زمان بدلیل تغییرات فنی در این خودرو متاسفانه ضعیف‌تر شده‌است) در برلیانس H220 در چرخ‌ها جلو از ترمز دیسکی و در چرخ‌ها عقب از ترمزها کاسه‌ای بهره می‌برد. در بخش ترمزگیری بر روی کاغذ خودرو کهن‌سال پیروز ماجرا است.

امکانات:

خودرو 206 تیپ 5 دارای امکانات سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، تیوتر جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمان، بلندگوی درهای جلو و عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط تاریک، آینههای جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، شیشه بالابر برقی درب جلو و عقب، ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع , صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و دماسنج روی داشبورد است.

در مقابل خودرو برلیانس H220 در مدل گیربکس دستی دارای امکانات ایربگ راننده وسرنشین، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، صندلی عقب تاشونده، مجهز به سیستم پیشرفته ترمز EBDوABS‌، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، قفل شدن اتوماتیک دربها در سرعت، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه‌ها جانبی برقی، نگهدارنده فنجان جلو و عقب، سیستم صوتی و تصویری مجهز به 4 بلندگو، رادیو، پورت USB، چراغ مطالعه و هم‌چنین فرمان برقی است. در زمینه امکانات تقریبا دو خودرو پا به پا یکدیگر پیش می‌آیند اما فرمان برقی برلیانس برای استفاده در شهر شلوغ می‌تواند امتیاز چشم‌گیری در مقابل 206 باشد.

Brilliance-H230-1.5L-5MT-2014-Test-Drive-Rutamotor-66

نتیجه‌گیری:

قیمت فعلی 206 تیپ 5 طبق اعلام سازنده 36.8 میلیون تومان و قیمت روز برلیانس H220 در مدل گیربکس دستی 38 میلیون تومان اعلام شده‌است. با توجه به تشنگی بازار خودرو کشور و اکثریت جوان جامعه، ورود خودرو آن هم از کلاس هاچ‌بک می‌تواند بسیار جذاب باشد. با شرایط یاد شده، برلیانس H220 می‌تواند همراه با عرضه با تیراژ مناسب و تامین قطعات و خدمات پس از فروش مکفی، سهمی قابل توجه از بازار خودرو زیر 40 میلیون تومان برای خود کنار بگذارد.

نظر شما در باب این موضوع چیست؟!

به سوپر گروه تلگرامی خودروی محبوب 206 بپیوندید!

به سوپر گروه برلیانس H220 و H230 ملحق شوید

امید ایزد پناهی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ...... "اگر بعد از پارک کردن خودرو به آن نگاه دوباره نمی اندازید، خودروی اشتباهی را مالک هستید!"

نوشته های مشابه

‫111 دیدگاه ها

  1. باسلام خسته نباشیدب همکاران.بله درست بنده هم بچه رشتم تازه برلیانس 220 هاچ پک گرفتم خیلی از ماشین های ایران خوردروبهتر ازلحاظ مصرف ترکیبی سوخت تاسواری…امیدواریم بیشترترفتارپیداکند قطعات. ..ب بازاربیاید.

  2. با سلام نیما هستم از شاهین شهر…منم خیلی وقت بود ک بین ۲۰۶sd وبرلیانس h220مونده بودم ک کدومو بگیرم با تحقیقاتی ک کردم برلیانسو ترجیح دادم …تا الان ک از همه لحاظ ازش راضیم .. ظاهرش ک از هم تیپای خودش خیلی بهتره.. شتابشم بنظر من از هم تیپای خودش بهتره

  3. مقایسه شما ازلحاظ به روز بودن و شکل ظاهری کاملا درسته اما از لحاظ شتاب و سرعت ، این برلیانس بسیار بسیار ضعیفه. بسیار کم قدرت و کم رمقه.
    بنده سابقه رانندگی با هر دو خودرو رو در عرض یکساعت در یک روز داشتم

    1. عزیز جان شتاب ۲۰۶ رو کمتر خودرویی تا رنج ۱۰۰ میلیون داره.

      موتور ۱۵۰۰ سی سی شرکت بی ام دبلیو داره ۱۰۲ اسب بخار با گشتاوری قابل قبول ارائه می ده و مصرف سوخت بسیار پایینی داره

    2. برلیانس واقعا ماشین راحتیه موتور بی صدا و خوبی داره شتاب هم معقوله

  4. 206 تیپ 5 خدایی از لحاظ شتاب و کشش نسبت به برلیانس فوق العادس من خودم کورس کذاشتم برلیانس در حد تیپ 5 نیست ولی از لحاظ طراحی برلیانس اره بهتره. به نظر من تیپ 5 ایمنی. .موتور. و سرعت.شتاب بهتر و برلیانس از لحاظ راحتی و زیبایی بهتر

    1. در تست های ایمنی انجام شده، H220 حدود ۵ستاره را کسب کرد. H320 ورژن بالاتر حدود ۳ستاره را کسب کرد و ۲۰۶ از ۳ ستاره به ۲ ستاره رسید.

      1. سلام به همگی من کاری به کیفیت دو خودرو ندارم ولی ما تو ایران زندگی میکنیم یکم اقتصادی هم باید فکر کنیم همتون میدونید که خودروهای چینی افت قیمت زیادی دارن ولی خودروهای داخلی همیشه دست به نقدن ممنون از نظرات همگی

        1. البته جالبه که افت قیمت برلیانس خیلی کمتر از مابقیه خودرو های چینیه

      2. لطفا بیشتر تحقیق کنید و اطلاعات اشتباه ندین!
        تست تصادف ۲۰۶ استاندارد euro ncap اروپا رو پاس کرده که امتیازش 4 از 5 بوده!
        ولی بریانس تست (چین) رو فقط پاس کرده !

        البته صحبت از ۲۰۶ فرانسه هستش .

  5. اقاي دانيال شما هيچي از ماشين نميدوني كه ميگي برليانس رو ايران خودرو ميزنه همه برليانس هارو سايپا ميزنه لطفا با دقت تر باشو و بيشتر مطالعه كن

    1. دانیال گفته خیلی از ماشین ایران خودرو بهتره نگفته که ایران خودرو میزنه منم تاًیید میکنم خیلی بهتره از ماشینهای ایرانی منم میخوام بخرم

      1. داداش مبارک باشه ماکه حسود نیستیم ولی یادت باشه هيچي 206 تیپ 5نمیشه ميدوني نميشه!!!!!

  6. پژو ۲۰۶ خیلی بده من که ماشین قبلی خودم پژو۲۰۶ بود خیلی ضعیف بود تازی اتوماتیک تیپ ۵ بور

  7. ناشناس حاضرم قسم بخورم ۲۰۶ تیپ ۵ رو لمس نکردی ضمناً تیپ۵ اتومات نداریم محاله کسی از قدرت بی نظیر تی یو فایو رضایت نداشته باشه ماشین زیر ۵۰میلیون فقط موشک تیپ۵

    1. چرا چرند میگی من ۲۰۶ دارم هم پر خرج هم شتاب نداره چرا اینقدر تعصب بی جا نسبت به ماشینه بی کیفیت ایرانی دارید با قطعات بنجول دسته چندم چینی . ‌‌‌منم تصمیم گرفتم برلیانس بخرم

    2. به جرات میگم حتی ماشیم مضخرفی مثل تیبا ۲
      هم از ۲۰۶ مدل ۹۳ به بعد بهتره
      من ۲۰۶ ، سال ۸۴ گرفتم عالی بود
      بعدش افتضاح شد
      برلیانس سوار نشدمنمیدونم
      ولی ام جی ۳۶۰ تست کردم ،خوب بود

      1. مضخرف!!! یا مزخرف؟
        ضمنا شما یه چیزی شنیدی، 206 حتی ایرانیزه شده اش هم بهتر از بقیه ماشین های ایرانیه

    3. موشک میره جادار نیست صندلی مخصوصا عقب اذیت میکنه برای یکنفر دونفره خوبه .ولی این هم جاداره طراحی خوبه بدرد مسافرت میخوره

    4. ناز نفست معلومه که ماشین بازی بعضی ها نمیخوان راهنمایی بشن فقط ميخوان حرف خودشون باشه من که خدایی راضيم صفر کیلومتر هم خریدم بجز روغن و بنزین توی 2سال چیزی به خورد ماشین ندادم

    5. دوست عزیز این صحبتی که شما میکنی درسته ولی در
      سال 82 تا 85

  8. اوتوماتیک تیپ پنج خخخخ اصلا میدونی دویت و شش چی هست؟

  9. آقا بحث خوبه ولی میگی سرعت منم سرعت دوس دارم ولی خوب ۲۰۶ خوبه ولی از نظر راحتی داغونه بعدشم امکانات داخلشم قدیمیه جان من اوون دکمه فلاشررو نیگا خب اینام شورشو درآوردن اصا تنوع نداره ها داخلش تنگه تنگگگگ

    1. دمت گرم منم از ۲۰۶خوشم نمیاد چه تیو۵ چه معمولی هر دوتاشو داشتم اخر منو جذب نکرد

      1. سلام من موندم از لحاظ استحکام قطعات کدوم بهتره لطفا کمک کنید…؟رضا محمدی

        1. فقط بریلیانس بخرید شک نداشته باشید فعلا عالیه

      2. سلام من موندم از لحاظ استحکام قطعات کدوم بهتره لطفا کمک کنید…؟رضا محمدی

  10. سلام
    آقا کاوه میشه اینجا هم نظر بدین مستفیض بشن ملت !!

  11. با سلام ،دوستان قضیه رنگ نشدن زیر درب شاگرد و کاپوت چیه ؟؟؟ یعنی ماشین صفر زیر درشو رنگ نزدن ؟ خواهشا راهنمایی کنید تا موقع تحویل حواسمون باشه … اگه رنگ نشده باشه مشکلی داره یا با چشم راحت معلومه میشه ؟ اگه اینجور بود چیکار کنیم ؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  12. سلام به همگی؛البته نظر شخصی خودمه،کیفیت پژو از لحاظ موتوری خیلی بهتر از برلیانسه،اما از لحاظ زیبایی نه برلیانس جوان پسندتره،البته خودمم موندم که کدومش را بخرم!خیلی تحقیق کردم،میگم موتور برلیانس خیلی ضعیفه…..

    1. من ماشین قبلیم ٢٠۶ بود و الان برلیانس ٢٢٠ اتومات دارم و با این ماشین مسافرت هم رفتم از همه نظر به اعتقاد من برلیانس سرتره و اصلاً قابل مقایسه با هم نیستن

    2. {سلام به همگی؛البته نظر شخصی خودمه،کیفیت پژو از لحاظ موتوری خیلی بهتر از برلیانسه}

      موتورهای TUX شرکت پژو مربوط به سال ۱۹۸۶ هستش (۱۲ سال قبل از جام جهانی ۹۸ و گل حمید استیلی به امریکا!!!!!!!!!!!!)

      موتور ۱۵۰۰ سی سی شرکت بی ام دبلیو داره ۱۰۲ اسب بخار با مصرف سوخت بسیار پایین

  13. ماشین بروزتری است نسبت به دیگررقبای خود ولی سربالایی کم میآورد باید دائم معکوس بکشیم باید ازنظر موتوری تقویت شود ولی ظاهری زیبا داردهم برای آقایان وهم برای بانوان

  14. ۲۰۶ ماشین خوبیه ولی واقعا دیگه قدیمی شده البته زیبایی خودش رو داره ولی دیگه مال سال ۲۰۰۰ اونطرفاست طراحیش این ماشین حداقل طراحیش مال ۲۰۱۶ چینیا هرچیم که بد باشن نمره ۳ دریافت کرده تو ایمنی خودرو ۲۰۶ نهایتا ۲ ستارست کیفیت شم که سال ۹۰ به بعد هی افت کرده هزینه های جانبیشونم یکیه حداقل اینه که این ماشین توش سوار میشی احساس میکنی تو یه ماشین جدید نشستی به روزه از لحاظ ظاهر فنی هم در حد خودش به نظرم قابل قبول قرار نیست باهاش مسابقه بدیم میخوایم راه بریم با آسودگی بیش از ۱۳۰ تا هم که نمیشه رفت تو ایران گزینه معقول تریه نسبت به ۲۰۶

  15. سلام به همه
    من برلیانس h220 اتومات دارم . ۵ ماه هست و حدود ۴۰۰۰ کیلومتر با اون رانندگی کردم .قبلا ماشین ۴۰۵ و ال ۹۰ داشتم . می خواستم ۲۰۶ sd بگیرم که در نهایت منصرف شدم و برلیانس گرفتم . مصرفش از ال ۹۰ کمتره . طراحی داخلی و بیرونی از ۲۰۶ و ال نود سر تره .نرمیش عالیه. جاداریش عالیه.دنده کشی قابل قبوله .در سرعت بالای ۱۲۰ احساس بدی نداری .تا سرعت ۱۴۰ خیلی عادی جاده دست شماست.
    و در کل تا الان راضی هستم
    معایبی که تا الان دیدم : سانروفش قشنگ کیپ نمیشه که باید ریکلاژ بشه .کیفت داشبورت ان زیاد مناسب و عالی نیست .
    وقتی شما اروم از اول گاز بدی نهایت ۱۴۰ بیشتر نمیره .ولی اگه از اول با شتاب گاز بدی و یا اینکه در سرعت ۱۴۰ وقتی که فکر میکنی دیگه پدال جا برا گاز دادن نداره یکم محکمتر پدال رو فشار بدی ، گیربکس ۲ تا معکوس میکشه و در نهایت تا۱۸۰ رو پر میکنه .یک کلام اگه من دومرتبه تو این رنج قیمت بخام ماشین بگیرم مطمئنا با برلیانس h220 اتومات رو خواهم گرفت . تلفن من اگه سوالی داشتین ۰۹۱۱۲۷۱۰۰۱۸

    1. سلام دوستان عزیز
      من از برج ١١پارسال یه برلیانس اچ ٣٣٠ فول خریدم یک هفته اول خیلی راضی بودم یکی بهم گفت برو با ماشینای دیگه مقایسع کن و رانندگی با بقیه رو تجربه کن بعد از ماشینت تعریف کن(موتوز همه برلیانسا یکیه هیچ تفاوتی باهم ندار)وقتی ٢٠۶ و ال نود و پارس و اچ سی کراس و جی پنج و …(ماشینای زیر ۶۵ میلیو)فهمیدم در مرحله اول کیفیت داشبورد پایینی داره ترمزش بخطر کاسه ای بودن عقب ضعیفه پخشش کیفیت چندانی نداره از همه مهمتر حالت اتوماتیک میزاشتم سربالایی تند حال نداره و پشت سر هم معکوس میکشه انگار موتور پراید گداشتی برا سمند بدون تعصب بگم ٢٠۶بهتره توو شتاب الان سنسور اکسیژن مشکل داره مصرفش ١۴~١۶ لیتره و نمایندگی هنوز برام نیاورده با وجود دوماه درخواست.ضمنا نزدیکه یک ماهه برا فروشگذاشتم هم دیوار و شیپور هم نیازمندی های روزنامه مشتری داره ولی خیلی افت قیمتش زیاده و ضرر میکنم نمیتونم بفروشم.٢٧هزار کار کرده ۴٢~۴۵ میلیون قیمت گذاشتن درحالی ک برا خودم ۵٣میلیون افتاده شما بگید ظلم نیست توو هشت ماه ده میلیون ضرر؟؟حالا خود دانید بخرید تا ب حرف من برسید

  16. سلام خواهشن یکی منو از این دوراهی نجات بده کدوم یکی اخر ۲۰۶ یا برلیانس ۲۲۰ ممنون میشم

    1. آخه عزیز جان این چه سوالیه شما می پرسید،

      این ماشین از ۲۰۷ هم بهتره

      یک حماقتی کردند قیمت مدل دستی و اتومات این خودرو رو ۳۹ و ۴۴.۵ قیمت گذاری کردند

      باید روی این خودرو ها نوگیشن می زاشت به همراه کروز کنترل و ۶۵ می فروختشون

      پارس خودرو قیمت این خودرو ها یعنی برلیانس رو به زودی ۱۰ میلیون افزایش میده (ببینید من از کی گفتم!)

      به غیر از ظاهر داخلی و بیرونی با برلیانس مدل بالاتر یعنی h320 و یا h330 تفاوت چندانی ندارد

      1. داداش من این ماشینو دارم ولی اخه همچین خانی هم نیس که شمارو اینجور جو گرفته

  17. کسانی که ۲۰۶ مدل زیر ۹۰ رو تجربه کردهتنها با ماشین های کلاس های بالا مانند D ارضا میشود. واگرنه قابل مقایسه با برلیسانس نیست بنده الان تویوتا کمری دارم خارج از ایران هستم خیلی ماشین سوار شدم ولی شتاب تیپ ۵ ادمو معتاد خودش میکنه در صمن ۲۰۶ ماشین با اصالت و سال اروپا بود که هنوز هم تولید میشود و از نظر طراحی نه تنها قدیمی نشده بلکه جذاب تر شده از لحاظ طراحی و زیبایی پژو سیترون تو دنیا اول از لحاظ کیفیت و هزینه کم تویوتا

    1. اونجا مصرف ماری جوانا آزاده

      عزیز شما خیلی زدی!، رفتی تو دهه ۹۰ میلادی

      به والله ما خسته شدیم این قدر ۲۰۶ و سمند و ۴۰۵ دیدیم.

      موتور bmv کجا فرمان برقی کجا ظاهر اسپرت با طراحی ۲۰۱۲ کجا

      شتاب ۲۰۶ تا ۱۰۰ میلیون هم از خیلی خپدرو ها بالاتره ولی تکنولوژی آن مربوط به دهه ۹۰ هست و بهتره به همراه پراید و پژو ۴۰۵ توقف تولید بشه

  18. الان درست ۳۸۰۰ کیلومتر با ۲۲۰ اتومات کار کرده ام. دنده قلق داره و اگر قلقش دستتون بیاد محاله احساس کنید که کم میاره. ماشینی نرم و از رانندگی با آن لذت می برید. یادتون باشه برای این ماشین ۴۴ میلیون پول داده اید و با خودروی ۱۰۰ میلیونی مقایسه نکنید. با سمندی مقایسه کنید که صدای موتورش سرسام آوره. با ۲۰۶ مقایسه کنید که گرومپ گرومپ می کوبه.

  19. باسلام ،لطفا” منو راهنمایی کنید.بین خودروهای ۲۲۰اچ و ال۹۰ و ۲۰۶اس دی کدوم بهتره.

    1. ماشین از پارس خودرو بخر، هر چی بخری بالای ۳ ستاره کیفی داره

  20. سلام من الان ۲۰۶ tu5 داشتم و پشت برلیانس هم نشستم و اصلا از هیچ لحاظ قابل قیاس نیستن بله برلیانس ظاهر داره اما آیا شما دوست عزیز میخوای سوار ظاهر بشی و اصلا موتور برات مهم نیست؟

    1. من نمی دونم حرف شما در مورد موتور یعنی چی!!! تعصب بی جا برای چی؟؟؟

      موتور BM15 از همه نظر از TU5 بهتره. حالا شما چه طور موتور TU5 رو بهتر از BM15 می دونی؟؟؟

      اسب بخار تولیدیش نسبت به حجم موتورش بهتر از TU5 هست و مصرف سوختش 30 درصد پایین تر از TU5 هست و تکنولوژی زنجیر تایم کجا و تسمه تایم کجا!

      جالب اینجاس که 206 مقدار 200 الی 300 کیلو از برلیانس وزنش کمتره، ولی مصرف سوختش بیشتره!!!

      موتور برای مردم مهم هست که برلیانس رو انتخاب می کنند

  21. تاحالا موشک دیدی؟؟؟؟ ۲۰۶ تیپ ۵ بخیر میبینی. موشک خیابونی
    تاحالا توی صندلی فرو رفتی؟؟؟ تیپ ۵ بخیر تا فرو بری

    1. واقعا موافقم.با ۲۰۶تیپ ۵ توسان و سوناتا رو راحت گرفتم تو شتاب.واقعا سلطانه

      1. اتفاقا من هفته پیش با کیا سراتو وارداتی 2000 سی سی یه تیپ پنج رو سوسکش کردم

  22. من تیپ۵ دارم واقعا هم راضیم ازش.حاضرم تو شتاب با هر ماشینی کل بذارم. این چینی که دیگه جای خود داره با دنده دو میشه راحت داغونش کرد اپن موقس که باید قیافه شماهایی که میگید ۲۰۶ ضعیفه رو دید

    1. پروفسور ، دکترای کل کل .. مگه همه چیز خلاصه شده در شتاب …مگه از این ماشینا قراره تو پیست اتومبیلرانی استفاده بشه …. بروز بودن و امنیت هم مهمه وگرنه با پراید و سمند و تیبا هم میتونی ۱۳۰ تا بری با بی ام و هم تو این جاده ها بیشتر نمیتونی بری

      1. احسنت… با این جاده ها و وضع رانندگی اصلا شتاب در اولویت اول نیست.راحتی.و ایمنی مهمتره. پس من برلیانس رو ترجیح ميدم

  23. دوستان بحث واسه کل کل نیستش سلیقه ایه .ولی واقعا هیچ ماشینی مثل ۲۰۶ نیست چه تو شتاب چه تو جاده.واقعا عالی میره .هر کی پشتش ننشسته لطفا نظر نده چون بشینه نظرش عوض میشه.خیییییییییییییلی حس سواریه عالیی داره

    1. ۲۰۶ یک ماشین شهری هست
      بدرد جاده نمیخوره اصلا
      حالا ما ایرانی ها مجبوریم همون ماشین شهریمون رو تو جاده هم برونیم
      دلیل نمیشه ۲۰۶ رو خودرو جاده بدونیم
      زیر ۵۰ میلیون
      الان دنا و سورن واسه جاده خوبند
      خودرو های شهری زیاد مهم نیست چی باشه ، فقط باید کم مصرف و راحت باشه همین ساندرو و این چینی ها(ام وی ام ۳۱۵ و جک جث ۵ برلیانس ها) و همین ۲۰۶ و تیبا و حتی پراید
      خوبند
      البته واسه ی شهر
      اینها هیچکدومشون بدرد جاده نمیخورند
      اتفاق یک بار بیشتر نمیوفته

  24. کلا ماشینهای چینی مشکل کمبود قطعات داره و دیگر اینکه بعد از خرید افت قیمت زیادی داره وگرنه از نظر امکانات و قیافه خیلی بهتر از ماشینهای ایرانی
    یا حق

  25. سلام
    من بین خرید خودروی ۲۰۶ تیپ ۵ با برلیانس h230 اتوماتیک موندم کدوم رو برای خرید انتخاب کنم لطفا راهنمایی فرمایید .
    تشکر

  26. سلام. نمیدونم چرا همه به فکر شتاب هستن تا کیفیت! اقایون برلیانس چینی هست ولی یادتون باشه BMV می سازه.ماشینی که توی گرمای اهواز کم نیاره نوبره!برلیانس تا حالا کم نیاورده.

  27. سلام. نمیدونم چرا همه به فکر شتاب هستن تا کیفیت! اقایون برلیانس چینی هست ولی یادتون باشه BMW می سازه.ماشینی که توی گرمای اهواز کم نیاره نوبره!برلیانس تا حالا کم نیاورده.

  28. من جدیدا ۲۳۰ گرفتم
    از همه چیزش راضیم غیر از شتابش که خیلی کمه
    شتابش به تیبا هم نمیرسه

  29. سلام من هم همین نظر برادران رو دارم 206 گر چه ببر پیر به حساب میاد ولی فعلان برلیانس رقیب خوبی نیست فریب زیبای این خودر خسته نشین

  30. سلام من هم همین نظر برادران رو دارم 206 گر چه ببر پیر به حساب میاد ولی فعلان برلیانس رقیب خوبی نیست فریب زیبای این خودر خسته نشین

  31. ماشینی که موتورش ضعیف باشه توجاده اشک آدمو در میاره h220 هرچقدرم ظاهر و امکانات داشته باشه بخاطر موتور کم جونش زود از چشم می افته تازه بخواین بفروشین خوب نمیخرن موتور فقط tu5، کم مصرف پرشتاب، بادوام، پرقدرت،و مهمتر از همه اینکه مرگ نداره

  32. سلام برادرها هرچی عشقتونه بخریداماهمیشه ازقدیم گفتندجنس اصل ونسب داربخریدیابه نقل ازنسل جدیدجنسوبه مارک بخریدوهیچ وقت گول ظاهریاقیمت پایینونخورید..کاملاواضحه :پژو.کیا.تویوتا.هیوندا.وغیره

  33. همین که خودروی سال ۸۰ رو دارن با خودروی حال مقایسه میکنن و رقیب خودش میدونن باید گفت خانواده ی پژو از هر لحاظ سرتره
    هیچوقت از خرید ۲۰۶ پشیمون نشدم و توصیه میکنم شما هم گول ظاهر پوچ خودروهای چینی رو نخورید

  34. همین که خودروی سال ۸۰ رو دارن با خودروی فعلی مقایسه میکنن یعنی خانواده ی پژو از هر لحاظ از خودروهای چینی سرتره
    هیچوقت از انتخابم که 206بوده پشیمون نشدم و توصیه میکنم شما هم گول ظاهر پوچ خودروهای چینی رو نخورید

  35. با سلام به همه دوستان . من 206 تیپ 2 مدل 95دارم که اصلا شتاب نداره و خیلی شتاب اولیه اش ضعیفه موندم که تیپ 5 بگیرم یا برلیانس هاچ بک ؟؟؟
    لطفا دوستان با تجربه منو راهنمایی کنند . با تشکر

  36. آخه مگه میشه بی ام دبلیو موتور 1500 به این ضعیفی بسازه چرا خودتونو گول میزنین .اشتباه نکنین موتور BMW نیست گول نخورین .بدنه طراحی از مدل BMW بوده

  37. هر وقت این دوست چینی و جوان توانست 10 سال در ایران بماند و پشتیبانی قطعات را داشت می توان گفت که موفق بوده وگرنه خودرو تا 5 سال مشکل خاصی پیدا نمی کند چون قطعات نو می باشد

  38. 206 های جدید قدرتشون 103/5 اسب بخاره نه 110،پس گشتاورشم مسلما کمتر از 142،تازه فرمان هیدرولیک حدودا 10 اسب از قدرت میگیره!قطعاتشونم که چینیه درجه 3!!!

  39. سلام ۲۲۰ اتومات که فعلا فروش نداره، کسی می‌دونه کی فروشش آغاز میشه؟؟

  40. دوستان منم نظر همه رو خوندم. بخدا گیج شدم. منم موندم برلیانس Hp220 بخرم یا نخرم. از یه سمت میگم خوب میخوام آسه برم آسه بیام. ن شتاب برام مهمه ن سرعت بالا. از یه سمت هم میگم راحتی و بی سروصدا بودن این ماشین برام جالبه و چشم گیر. هم اینکه میگن وقتی سوار میشی ، حداقل با 17 میلیون پول پیش پرداخت، تجربه سواری گرفتن خودروهای 90 میلیونی به بالارو کسب میکنی. ولی از یه طرف میگم خوب این ماشین افت قیمت میکنه. هم اینکه من دوسال قسط بدم. باید اون 5-6 میلیون سود قسط بماند . 2-3 میلیون هم زیر قیمت صفر بدم. سرمجموع 10 میلیون ضرر میکنم رو ماشین. بخدا گیج شدم. از طرفی هم از 405 و پرشیاا و سمند و 206 خسته شدم.

  41. سلام به نظرمن درسته۲۰۶قدیمیه ولی جذابیت داره ماشینیه که وقتی میبینیش جذبش میشی گرافیک داره،هروقت خواستی بفروشیش ازت خوب میخرن من خودم یه تیپ۲دارم بااینکه میگن ضعیفه ولی من ازش راضی ام تیپ پنج که ماشالا وحشیه به معنای واقعی… به نظرم ۲۰۶ماشینیه که هیچ وقت قدیمی نمیشه حتی اگه تمام خیابونای ایران پرباشه ازلامبورگینی

  42. سلام
    من يك ساله تيپ پنج دارم ، واقعا حس خوبي به ادم نيده، هم شتاب هم هندلينگ ، هم قدرت ،

  43. به نظر من همه چيز كه ظاهر نيست هرچند ظاهر 206خيلي زيباست ، وقتي تو سربالايي ٤٥ درجه كردان همه ماشينا گير ميكردم من با يه مسافر يك تيكه رفتم بالا ، قدرت خيلي مهمه وقتي ماشيمن بتونه وقتي همه ماشينا به هن هن ميافتن تو بتوني با ١٥٠ مثل طوفان از كنارشون رد بشي ،
    206 تيپ ٥ خيلي بهتر از ماشيناي كوشولوووي كم زور چينيه

  44. منطقی که نگاه کنیم ۲۰۶ جلوی برلیانس از نظر زیبایی کم میاره,,هم داخل اتاق هم نمای بیرون,,من خودم یکماه h220 گرفتم,,,ولی از نظر موتوری ۲۰۶ قویتره,,ادم باید خداییشو بگه که اینجا بتونن دوستان از نظرات ما استفاده کنن,,از نظر افت قیمت هم صد در صد برلیانس افت بیشتری داره گرچه من خودم معتقدم این ماشین گرون میشه با استقبالی که میشه ازش,,از نظر سواری و جادار بودن هم شک نکنین که برلیانس خیلی بهتره,,,در کل سلیقه ایه,,,امیدوارم بهترین انتخابو بکنین و چرخش براتون بچرخه چه پژو بخرین چه هاچبک چینی پر ادعا

  45. سلام دوستان,خلاصه میگم شاید بتونه نظرم کمکی باشه,,,از لحاظ جاداری و طراحی اتاق,,چه بیرونی چه داخل اتاق برلیانس سلطانه,,,ولی از نظر موتوری و افت کمتر قیمت ۲۰۶ گزینه بهتریه,,من خودم برلیانس خریدم,,,کلا سلیقه ای,,امیدوارم هر کدومشو خریدین حالشو ببرین,,

  46. من یه تیپ 5 مدل 90 دارم
    یه ماشین وحشی قوی
    180 تا با کولر میرم با سر گاز
    تا حالا صد بار کورس گذاشتم و هیییییییییییییییییچ ماشینی اعم از ال 90 و سمند و 405 و پرشیا نتونستن به گرد من برسن
    منتهی دیگه خسته شدم از خشک بودن و کم جایی و ظاهر قدیمی
    چشمم خسته شده
    یکم تنوع هم بد نیست ولی میترسم 220 بخرم و مجبور بشم با 6-7 تومن ضرر دوباره با یه 206 مدل پایینتر عوض کنم

  47. با عرض سلام -من یه 206 تیپ 5 مدل 83 دارم – سال 90 خریدمش- 6 ساله که دارمش-تا حالا چندین بار به دلیل فقط تنوع میخواستم بفروشمش ولی باز پشیمان شدم-چونکه :1 شتاب وقدرت موتور بسیار بالایی داره 2-قطعاتش به وفور در بازار موجوده 3 -قیمت قطعاتش مناسبه 4-ظاهر داخلیش وبیرونیش شیکه وهنوز قدیمی نشده .که خودتون تو خیابانهای شهر رو نگاه کنید میبینید که از جوانها گرفته تا پیرمردها و راننده زن ومرد هنوز شیفته ی 206 هستن و همچنین خیلیها در حال حاضر صفرش رو میخرند چون هنوز ماشین شیک وبا کلاسی هست (البته کیفیت مدلهای زیر 85 بهتریناشه ولی 85 تا 90 هم نسبتا خوبه -از 90 به بعد کیفیتش افت کرده -)من خیلی جاها دیدم طرف ماشین 200 میلیونی داره ولی درکنارش یه 206 هم تو حیاط خونش پارکه- 5-چون هاچ بک هست پارک کردنش راحته 6- مصرفش پایینه7- صندوق عقبش برای ما که یه خانواده 4 نفری هستیم کفایت میکنه7-توجاده خیلی عالی جواب میده با کولر روشن اصلا رو موتور فشارنمیاره8-کولر وبخاری بسیار پرقدرتی داره- بخاریش تو زمستان وهوای خیلی سرد خیلی زود گرم میشه- کولرش هم تو دمای بسیار بالا خوب جواب میده9- از همه مهمتر قیمتشه که شما پول زیادی پرداخت نمیکنید ولی این مواردی رو که گفتم رو دارا میباشد-10- من سراغ ماشینهایی مثل هیوندا i20 , i30, i10 که ماشینهای باکیفیتی میباشند رفتم نمیگم 206 باکیفیت تره ولی به این اختلاف قیمت نمی ارزن- i10 80 میلیونه – ای 20 96 میلیونه-ای 30 تمیزش رو پیدا بکنید 70تا 85 میلیونه-صنعت ماشین سازی چین رو هم که شخصا قبول ندارم -البته این نظر شخصی من بود -موفق باشید

  48. من 6ساله که ۲۰۶ تیپ۵ مدل ۸۳ دارم از همه چیش راضیم .اصلا انگار مرگ نداره این ماشین .به جز قطعات مصرفیش که هر ماشینی عوض میکنه .مثل لاستیک و باتری و لنت و … . هیچ خرجی دیگه نداشته .ولی دیگه برام تکراری شده .دوست دارم یه ماشین به روزتر و زیباتر و جادارتر بخرم البته غیر چینی . ولی نمیدونم چی بخرم .دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید .متشکرم .موفق و پیروز باشید ✋

  49. تروخدا حقیقتشو بگین برام خیلی مهمه گیج شدم امروز میخوام بگیرم

  50. سلام دوستان به نظر من ۲۰۶ تیپ ۵ هم از نظر قدرت شتاب و کم مصرفیش از خودروهای چینی بهتره هم مدل داخلیش و بیرونیش خوشگلتره.اونایی که میگن ۲۰۶ ماشین بدی هست برن بشینن پشت فرمونش بعد بفهمن ماشین سواری ینی چی

  51. ۲۰۶ بهترین ماشین هم قدرت هم زیبایی هم امنیت فوقوالعادس فقط ۲۰۶ سواراش میدونن ۲۰۶ ینی چی

  52. من شش ماهی میشه 220 دستی دارم ازش راضیم فعلا ولی متاسفانه جک و اچارو قلاب بکسل ندادن بهم دوستان اگه شرایط منو دارن راهنمایی کنن ممنون

  53. با سلام ۲۰۶ تیپ ۵ واقعا ماشین خیلی خوبیه هم از نظر زیبایی و شتاب و قدرت و کم مصرفیش و ارزون بودن قطعاتش

  54. به نظر من تو ایران بهترین خودرو هم از نظر شتاب قدرت زیبایی کم خرجی کم مصرفی خوشگلی ۲۰۶ هستش خودرو های چینی هم از نظر خرید و فروش عقبه هم از نظر قطعات

  55. سلام دوستان من قبلا 206 تیپ 2 داشتم صفر
    بیشتر تو نمایندگی بودم و تقش در میاد زود راضی نبودم نخرید برلیانس 220 دستی خریدم
    لامصب تو حاده احساس نمیکنی پشت فرمانی استاندارد صندلی ها و راحتی این ماشین منو جذب کرده عالیه من که خدایش راضی م چه دخلی به ماشینی ایران خوردو داره

  56. من مکانیکم با هر ماشین چینی و ایرانی و … که بگید سر و کار دارم .از نظر زیبایی قدرت کم مصرف بودن و کم هزینه بودن 206 تیپ 5 رقیب نداره.واقعا حیف نیست 206 خوشگل رو با این سوسک چینی مقایسه میکنید.206 هیچی کم نداره.تنها مشکلش اینه خیلی خوشگله نمیتونی ازش دل بکنی

  57. سلام
    من یکساله ۲۳۰ اتومات دارم
    سواری و امنیت و جذابیت و جاداری و … از ۲۰۶ سره
    شتاب اولیه‌ش کمی پایینه اما شتاب ثانویه و هندلینگش عالیه
    اصلا کم نمی‌آره
    افت قیمتش مثل ایرانی‌هاس

    بدون شک برلی بهتره

  58. همه نظرات را خواندم … حالا حرف من اینه روزی برسه که ارزوی سوار شدن الاغ بزورکی بشیم تا اینها هستن همینه و بس خدا بداد فریاد مون برسه

  59. دوستان عزیز هر کسی نظرش محترمه اما در وحله اول باید ببینید که از ماشین چی میخواید و اندازه توانش ازش انتظار داشته باشید ممکنه یه ماشین شتاب خوبی داشته باشه یکی ایمنی یکیم هندلینگ اما برای مقایسه دو یا چند ماشین باید کلیه مواردو با یکدیگر مقایسه کرد بعد دید کفه ترازو به کدوم طرف سنگین تره در کنار همه اینها سلیقه ها هم متفاوته .تو چند هفته گذشته من خیلی تحقیق کردم از نفرات مختلفم پرسجو کردم 206 تیپ5 ماشین خوبیه اما معایبی هم داره بلریانس هم همچنین اما بنظر بسیاری از دوستانی که هردو ماشینو داشتند میگند بلریانس در رانندگی احساس بهتری به سرنشین میده.با تشکر از همگی.

  60. اقا چجوریه من بین 206 و برلیانس موندم هر چی سایته میگه 206 خوبه ولی از هر کی که برلیانس داشته پرسیدم میگه خیلی از 206 سرتره فقط برلیانس بگیر

  61. به نظر بنده مهم اينه كه فردا موقع فروش به مشكل نخورى ويا حتى تو تهيه قطعات امنيت شتاب ظاهر مال جهان اولى هاس نه جهان اخرتى ها

  62. سلام من برلیانس تازه خریدم ماشین خوبی هس فقط موقع دنده عوض کردن گاز میخوره دور موتور زود نمیاد پایین.چندتا برلیانس دیگم سوارشدم همیجوره.اما مصرف اصلا نداره صدا موتور هم نداره

  63. سلام من خودم تیپ پنج دارم به نظرم از نظر فنی و ظاهری سر هس فنی به خاطر موتور تیوفایو و حجم بیشتر و ترمز های عقب دیسکی و از نظر شتاب و ایمنی برلیانس از موسسه کم اعتبار چین ستاره گرفته ولی 206از معتبرترین موسسه چهار ستاره گرفته و با توجه به افت کیفیتش هنوز هم ایمنه چون طراحیش اصالت دار و اروپاییه و بر اساس حساب و کتابه و داشبورد و قطعاتش باکیفیت تر از بعضی ماشینا هس هنوز
    206از دوره خودش خیلی طراحیش و ظاهرش جلوتر بوده و قدیمی نیس به نظرم تیوفایوم موتور عالی هس تو ایرانیا
    ضمنا از افت قیمت و بد مشتری بودن برلیانس و کل چینیا به هیچ عنوان نمیشه گذشت ولی 206تراول نقده توجیبت
    قبل از هر چیزی تحقیق کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا