مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال H9 و کسب چهار ستاره ایمنی از موسسه ANCAP!

هاوال H9،که بعنوان یکی از شاسی بلندهای سایز بزرگ چینی شناخته می‌شود، اخیرا توانسته در تست تصادف مربوط به برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) امتیاز چهار ستاره ایمنی را کسب کند. اگرچه این خودرو نمره خوبی را در بخش تصادفات جانبی و جابه‌جایی ناگهانی سرنشینان در اثر ضربه بدست آورده، اما به خاطر عملکرد ضعیف در قسمت محافظت از زانوها که پایینتر از استاندارد ارزیابی شده و همینطور بالا بودن احتمال ابجاد آسیب‌های جدی به قفسه سینه در تصادفات، ستاره پنجم ایمنی را نتوانست دریافت کند.

1464159510578

آقای جیمیز گودوین، مدیرعامل موسسه ANCAP، به این موضوع اشاره کرده که یکی از اولویت‌های اصلی این روزها برای مشتریان و خریداران وسائل نقلیه جدید، وجود تائیدیه ایمنی 5 ستاره است. اگر خودرویی به هر علتی نتواند این سقف امتیاز را کسب کند، سهم بازار خود را نسبت به رقبا از دست خواهد داد. به گفته وی “این اولین باری است که برند هاوال بعد از ورود به بازار محلی در این موسسه تحت ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد و بدین ترتیب یک امتیاز مستقل ایمنی در دنیا برای H9 ثبت شد.”

h9_wg_33

به عقیده کارشناسان این نتیجه کسب شده برای H9 باعث می‌شود تا شرایط رقابت آن با خودروهای هم رده و هم قیمتی مثل فورد اورست و تویوتا فورچونر، که هر دو امتیاز 5 ستاره ایمنی را دریافت کرده‌اند، بسیار دشوارتر شود. نمایندگی هاوال در استرالیا بعد از کسب این امتیاز با صدور بیانیه‌ای، نتیجه بدست آمده را غیر منتظره دانسته و وعده داده تا درآینده‌ای نزدیک تمامی مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد. آقای اندرو ایلز، سخنگوی شرکت هاوال، در مصاحبه خود اعلام کرده که “مهندسان و متخصصان این شرکت تمام سعی خود را برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی در هاوال H9 به کار گرفتند و نتایج تست های قبلی برای این خودرو کاملا گویای این مسئله است اما نتایج ANCAP کاملا غیرمنتظره بود.”

h9_ns_22

همانطورکه گفته شد این اولین باری بود که یکی از محصولات هاوال خارج از کشور چین به طور مستقل تحت آزمون ایمنی قرار می‌گیرد. شاسی‌بلند هفت نفره H9 قبلا از موسسه تست تصادف چین (C-NCAP)، بالاترین امیتاز ایمنی، یعنی 5 ستاره را دریافت کرده بود. قبل از این، هاوال H2 هم در این موسسه چینی مورد آزمون قرار گرفته بود که نشان 5 ستاره ایمنی به آن هم اهدا شد. با توجه به این صحبت‌ها می‌توان نتیجه گرفت که استانداردهای محلی کشور چین درمورد ایمنی تصادفات، ضعیفتر از موارد جهانی است.

h9_wg_55

سال گذشته دو خودروی هیوندای توسان و کیا کارنیوال هم در آزمون موسسه ANCAP، به دلیل مشکل فضای پای سرنشینان، 4 ستاره ایمنی را دریافت کردند. اما این دوخودروساز کره‌ای بلافاصله مشکل موجود را حل کرده و بعد از گذراندن مجدد مراحل تست، موفق به کسب نشان 5 ستاره شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا