مکمل بنزین
گوناگونخبر

دستگیری دو سارق به جرم هک کردن خودروهای فیات‌کرایسلر!

پلیس ایالات‌متحده امریکا در هوستون؛ دو سارق تیز هوش را دستگیر کرده است که با استفاده از نرم‌افزاری خاص، اقدام به هک کردن سیستم امنیتی خودروهای کمپانی فیات‌کرایسلر کرده و به این ترتیب حدود 100 دستگاه از تولیدات این کمپانی را به سرقت برده‌اند!

به گفته فیات‌کرایسلر؛ سارقین به نرم‌افزار انحصاری مخصوصی دست یافته بودند که تنها در اختیار فروشندگان و مغازه‌های مرتبط با خدمات کلیدسازی یافت می‌شود. آنها با استفاده از نرم‌افزار مذکور اقدام به تغییر برنامه کامپیوتر خودروها کرده و به راحتی وارد خودروها می‌شدند.

Jeep-Cherokee

براساس اعلام اداره پلیس هوستون؛ خودروهای به سرقت رفته شامل؛ چیپ رانگلر، چروکی و تعدادی از وانت‌های دوج بوده‌اند. بنابر تحقیقات پلیس؛  تمام خودروهای به سرقت رفته، به مرزهای مکزیک منتقل شده‌اند.

این نخستین بار نیست که خودروهای فیات کرایسلر با استفاده از نرم‌افزار‌های امنیتی هک می‌شوند. سال گذشته نیز حدود 1.4 دستگاه از خودروهای فیات‌کرایسلر به دلیل نقص امنیتی در سیستم سرگرمی؛ فراخوان شده بودند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا